Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:30

9
آبان
بازیگرانی که امسال مادر شدند

بازیگرانی که امسال مادر شدند

اینکه بازیگران سینما که در بسیاری از موارد به عنوان الگوهایی برای جامعه در نظر گرفته می‌‌شود می‌‌کوشند مادر شوند سنت حسنه‌‌ای است.

محترم صفدری سلطانی

 

مهناز افشار

شاید از همه جنجالی‌‌‌‌تر و پرسروصداتر مادر شدن مهناز افشار بازیگر زن شناخته شده سینمای ایران بود. افشار در اواخر دهه 70 و با بازی در فیلمی تجاری با نام "شور عشق" و به دلیل شباهت فراوانی که با یکی از ستارگان سینما و آواز قبل از انقلاب داشت به شهرت رسید و در سالهای بعد و مدتی بعد از کار در سینمای بدنه کوشید با تجربه گرایی و رفتن به سراغ کارگردانانی چون فریدون جیرانی و مسعود کیمیایی و ابراهیم حاتمی کیا به لحاظ کیفیت بازیگری هم خود را ارتقا دهد.

مهناز افشار در یک سال و نیم اخیر اما بیشتر از آن که بخاطر بازیگری مورد توجه قرار گیرد به واسطه ازدواج با فرزندان یکی از چهره‌‌های سرشناس سیاسی سال‌های قبل مورد توجه قرار گرفت. افشار با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین که زمانی معاون مطبوعاتی احمدی نژاد بود ازدواج کرد و همین ازدواج بود که سروصداهای زیادی را رقم زد. به دنبال ازدواج و فرزنددار شدن او نیز باز هم این حواشی ادامه داشت. افشار برای به دنیا آمدن فرزندش آلمان را انتخاب کرد که خانواده همسرش سالها در این کشور زندگی می‌‌کنند و خودش بود که از طریق صفحات اجتماعی‌اش تصاویر فرزند و مادر شدن اش را منتشر ساخت و این امر بود که به اندازه خود حاشیه‌‌ها را دو چندان کرد. 

نوه پروین سلیمانی سیسمونی فرزندش را از انگلیس خرید!

ماه چهره خلیلی که نوه پروین سلیمانی بازیگر مرحوم سینمای ایران است و در سالهای اخیر بیشتر در تلویزیون فعالیت داشته تا سینما دیگر بازیگری بود که در سال جدید مادر شد. خلیلی که مدتی بعد از آشنایی با ابراهیم اشرفی یکی از فیلمبرداران سینمای ایران با وی ازدواج کرد در گفتگویی مفصل هم از بارداری خود خبر داد و هم اینکه علاقه‌ای به این ندارد که فرزندش را خارج از ایران به دنیا بیاورد. با این حال این بازیگر تمامی وسایل مورد نیاز فرزندش تا شش ماه ابتدایی زندگی فرزند را از انگلستان خریداری کرده و حتــی حیــن خریــد از همسرش تصویربرداری کرده است تا همه چیز مستند باشد! 

شبنم قلی خانی با کمترین حاشیه مادر شد

شبنم قلی خانی بازیگری که مدتی است به دلیل اقامت همسرش در استرالیا در این کشور زندگی می‌‌کند چهارمین بازیگری بود که در سال جدید مادر شد. قلی خانی که تجربه بازی در آثاری چـون "سرزمین کهن"، "اولیـــن شــب آرامش"و "مریم‌مقدس" را دارد و دو سال دیگر 40 ساله می‌‌شود خبر فرزنددار شدنش را از طریق صفحه اجتماعی اش در اختیار مخاطبان قرار داد. تا پیش از مادر شدن قلی خانی بسیاری درباره زندگی او در خارج از کشور می‌‌دانستند اما درباره فرزنددار شدنش، نه! با این حال همان خبر کوتاه مادر شدن کافی بود تا سیل فراوان مخاطبان به سمت صفحه اجتماعی او بیایند و مادر شدنش را تبریک بگویند. قلی خانی از جمله بازیگران آرام و بی حاشیه تلویزیون بوده است و شاید دلیل اینکه ترجیح داده فرزندش را هم در نهایت آرامش و بی آلودگی در حواشی به دنیا آورد به همین روحیات مربوط می‌‌شود. 

سپیده خداوردی؛ مادری که در ماه آخر بارداری موسیقی تدریس می‌‌کرد!!!

بعد از مهناز افشار و ماه چهره خلیلی، سپیده خداوردی سومین بازیگری است که در سال جدید فرزنددار شد. این بازیگر که بیشتر در تلویزیون فعال بوده است و در سریالهایی چون "عصر پاییزی" و "آوای باران" ایفای نقش کرده با امین نظری ازدواج کرده؛ نظری نوازنده گیتار الکتریک است و در زمینه موسیقی فعالیت می‌‌کند. خداوردی که در پشت صحنه سریال "عصر پاییزی" با همسرش آشنا شده از آن مادرانی است که تا آخرین روزهای قبل از زایمان هم دست از انجام فعالیت‌های روزانه و بخصوص تدریس موسیقی که شغل دومش است دست برنداشت. او سعی می‌‌کرد به اندازه کافی ورزش را هم در دستور کار قرار دهد و البته با یک رژیم غذایی درست تولد فرزندی را به تماشا بنشیند که سرحال و سالم است. 

بازیگران مادر وظیفه‌‌ای سنگین‌‌‌‌تر از مادران عادی دارند

اینکه بازیگران سینما و تلویزیون ما که در بسیاری از موارد رفتارشان به عنوان الگوهایی برای جامعه درنظر گرفته می‌‌شود می‌‌کوشند مادر شوند مطمئنا سنت حسنه‌‌ای است. سنتی که اگر با شناخت و آگاهی کامل نسبت به وظایف مهم مادران و اینکه یک مادر باید الویت اصلی زندگیش را فرزند قرار دهد پیش برود مطمئنا می‌‌تواند در ترویج یک فرهنگ درست مرتبط با تحکیم خانواده نیز موثر باشد. خوب یا بد بازیگران به عنوان چهره‌‌هایی که مدام در کانون توجه قرار دهند و ریزترین اتفاقات مرتبط با زندگی شخصی آنها به صفحات روزنامه‌‌ها و مجلات کاغذی و مجازی راه می‌‌یابد این وظیفه را هم دارند که بکوشند تا می‌‌توانند در مسیر هنجارهای اجتماعی جامعه گام بردارند.

مادر شدن بازیگران زن سینما مساله‌‌ای نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد و از سالها پیش تاکنون بازیگرانی را داشته ایم مانند لیلاحاتمی، نسرین مقانلو، ریما رامین فر و لیلی رشیدی که سعی کرده‌اند در کنار زندگی هنری زندگی خانوادگی مفید و مادر شدن را تجربه کنند. فقط نکته مهم این است که مادر شدن نباید به ژستی برای در کانون توجه قرار گرفتن بدل شود.

 

برچسب ها: سینما و تلویزیون، بازیگران سینما، مادر شدن بازیگران سینما، بیوگرافی بازیگران سینما، سینمای ایران، مهناز افشار، شبنم قلی خانی، سپیده خداوردی تعداد بازديد: 1341 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز