Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:03

3
آبان
«بهاره رهنما» و ضربه‌های فيسبوكی

«بهاره رهنما» و ضربه‌های فيسبوكی

در پی انتقادات و حملات به صفحات شخصی بهاره رهنما در شبکه های مجازی وی چنین واکنش نشان داد: «من كه جز یك فن پیج صفحه ای در فیس بوك ندارم.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

شبكه‌های اجتماعی جدا از مزایایی كه برای جهانیان داشته معضلاتی هم ایجادكرده است. با شبكه‌های اجتماعی هر كسی، با هر تفكر و ایده‌ای برای خود یك رسانه دارد و می‌تواند حرف‌هایش را به گوش هر كسی برساند؛ دقیقا مشكل از همینجا شروع می‌شود: اینكه هر كسی می‌تواند هر ایده‌ای را اشاعه دهد. در این میان هم هستند كسانی كه ناگهان یك شب در فاز شبه‌روشنفكرانه فرو می‌روند و با ذهنی كج و معوج دست به تحلیل رویدادها، عملكردها و عقاید آدم‌ها می‌زنند و روی موج شبكه‌های اجتماعی سوار می‌شود.این‌بار هم یك شبه‌روشنفكر پس از مقتل‌خوانی بهاره رهنما به عشق امام حسین پای كامپیوتر نشست و دست روی كیبورد گذاشت و تئوری‌های خود را روی شبكه‌های اجتماعی به اشتراك گذاشت. در مدت زمان كوتاهی این موضوع روی موج فیسبوكی سوار شد و بسیاری از فعالان شبكه‌های مجازی را به واكنش واداشت. ماجرا از جایی شروع شد که برج میلاد تهران  10 خیمه برای اجرای نمایش و مراسم‌های آیینی-عاشورایی برپا کرد و بازیگران نیز هر شب با حضور در این خیمه‌ها و مقتل‌خوانی، میزبان مخاطبانی بودند که به عشق حسین علیه‌السلام و یارانش آمده بودند.

یکی از افرادی که به این مجلس دعوت شده بود، «بهاره رهنما» بود که خوشحالی خود از حضور در این مراسم را در صفحه مجازی خود به شرح زیر توضیح داده بود: «دیشب بالاخره رسیدم میان خیمه هایی که به تبرک نام حسین (ع)بر پاشده بود دعوت بودم به عنوان سفیر انجمن حمایت از کودک به خوانش مقتل خوانی حضرت رقیه (س) تمام طول راه گفتم اگر نرسم لابد لیاقت نداشتم اما بالاخره شکر رسیدم رسول نجفیان عزیز با ساز دیوان همراهی ام کرد و اشک اما مکث های طولانی انداخت میان کلمات مقتل خوانی ام ، حس میکردم موج قضاوت ها را اما خواندم بی ترس از اینکه چقدر برچسب بخورم یا نخورم از عزیزترین و پر لذت ترین اجراهای عمرم بود این برنامه مقتل خوانی تا شنبه در محوطه برج میلاد ادامه دارد با برنامه های متنوع از دستش ندهید ! و قسمتی از این مقتل خوانی یاد کودکان غزه را زنده کرد این بود: مرز یک کودک است ، اگر کودکی را دوست نداری از سپاه محمد نیستی که از یاد برده ای مصطفی افرینش نماز جماعت را در گرو کودکانگی کودکی کرده بود بر شامه هایش به وقت سجده...».

پس از حمله‌های فیسبوكی چه گذشت؟

پس از حملات مجازی به بهاره رهنما كه توسط فردی كه خود را روشنفكر و روزنامه‌نگار و نویسنده معرفی می‌كرد خانم بازیگر هم دست به كار شد و پاسخی به توهین‌های مجازی داد و نقطه پایانی بر زد و خورد مجازی طرفداران و مخالفان بهاره رهنما گذاشت. 
رهنما در صفحه خود نوشت: در پی انتقادات و حملات به صفحات شخصی بهاره رهنما در شبکه های مجازی وی چنین واکنش نشان داد: «من كه جز یك فن پیج صفحه ای در فیس بوك ندارم اما شنیدم تو فیس بوك حال خیلی ها خرابه سر مقتل خونی من از بی بی سی و نادر فتوره چی بگیر تا خیلی از روشنفكر نماهای دیگه جوابم فقط به این آدمایی اینه زیر پرچم حسین ع سینه زدن لیاقت میخواد افتخار میكنم كه از بچگی این ارادت رو داشتم و دارم جالبه كه حتی مصاحبه با تلوزیون رو بخاطر همین حواشی بعد برنامه حذف كردم و انجام ندادم اما نمیدونستم هنوزم ادمای هستن كه بخاطر اعتقاد مذهبی كه خیلی شخصیه توهین میكنن و به اسم دموكراسی فحاشی میكنن و آنقدر وقاحت دارن كه علمداری امام حسین ع رو تحجر بدونن بازم تاكید میكنم من افتخارمیكنم به خواندن مقتل حضرت رقیه در محرم سال هزار و سیصد و نود و سه شمسی و نذر كردم تا زنده ام برأی همه كودكان مظلوم در جنگ و به عنوان سفیر انجمن حمایت از حقوق كودكان مقتل حضرت رقیه رو برأی مردم بخوانم /یا حسین»

 

برچسب ها: فیس بوک، شبکه های اجتماعی، بهاره رهنما، مقتل‌خوانی بهاره رهنما، حمله های فیس بوکی، شبكه‌های مجازی تعداد بازديد: 1018 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز