Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:01

10
بهمن
دسر انبه و مرنگ

دسر انبه و مرنگ

چنانچه از انبه‌ تازه استفاده می‌كنید، 100 گرم شكر و 100 میلی‌لیتر آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود.

مریم امیری

 

 

مواد لازم دسر انبه و مرنگ

برای 8 نفر

كمپوت انبه                                2 قوطی 400 گرمی

پودر ژلاتین                                1 قاشق چایخوری

آبلیمو                                      1 قاشق سوپخوری

ماست                                    175 گرم

خامه‌ فرم گرفته                        150 گرم

توت‌فرنگی خرد كرده                 150 گرم

مواد لازم برای تهیه‌‌ مرنگ

سفیده‌ی تخم‌مرغ                    1 عدد

شكر                                     100 گرم

وانیلین                                یك‌چهارم قاشق چایخوری

روش تهیه دسر انبه و مرنگ

انبه را همراه با آب كمپوت در پارچ دستگاه مخلوط‌كن بریزید و پوره كنید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی آبلیمو بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید تا ژلاتین حل شود. سپس محلول ژلاتین را به انبه بیفزائید و مخلوط كنید. حالا ماست،‌خامه و توت‌فرنگی را نیز درون این مخلوط بریزید و آن را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید.

اكنون مرنگ را، داخل قالب كمربندی به قطر 23 سانتیمتر بگذارید. مایه‌ی فراهم كرده را از فریزر درآورید و قدری هم بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس آن را روی مرنگ بریزید. اینك دسر را 1 ساعت دیگر، در فریزر نگه دارید و برای پذیرائی، با پودر شكر و توت‌فرنگی بیارائید.

روش تهیه‌ مرنگ: فر را با دمای 150 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و سینی شیرینی‌پزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه روی آن، دایره‌ای به قطر 21سانتیمتر بكشید، كاغذ را برگردانید و روی كاغذ را چرب كنید. حالا سفیده‌ تخم‌مرغ‌ را در كاسه‌ مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

اكنون شكر را كم كم بیفزائید و مرنگ را پیوسته هم بزنید. سپس وانیلین را بیفزائید و مایه‌ به دست آمده را در كیسه‌ شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده به قطر 1 سانتیمتر بریزید. سپس مایه مرنگ را به شكل دورانی، در دایره‌ رسم شده بریزید و به مدت تقریبی 1 ساعت، در فر بپزید.

یادآوری: چنانچه از انبه‌ تازه استفاده می‌كنید، 100 گرم شكر و 100 میلی‌لیتر آب را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه شربت را بجوشانید تا اندكی غلیظ شود. سپس شربت را به انبه بیفزائید و پوره كنید.

 

برچسب ها: روش تهیه دسر انبه و مرنگ، دسر انبه و مرنگ، آشپزي با انبه، مواد لازم دسر انبه، آموزش دسر انبه و مرنگ تعداد بازديد: 924 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز