Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 04:20

10
مهر
قلیه میگو

قلیه میگو

روغن را در تابه گودی بریزید و پیاز و سیر را در آن تفت دهید آن‌گاه میگوها را بیفزائید و تفت دهید. سپس گشنیز و شنبلیله را نیز اضافه كنید و قدری تفت دهید.

سرور چاووشی

 

 

مواد لازم  برای 4-6 نفر

روغن                               یك‌دوم پیمانه

پیاز خرد كرده                    1 عدد

سیر خرد كرده                  4 حبه

میگوی پاك‌كرده                 800 گرم

گشنیز و شنبلیله خرد كرده 1 كیلوگرم

تمرهندی                         1 بسته

نمك‌وفلفل                       به میزان لازم

ادویه مخصوص                 1 قاشق سوپخوری

 روش تهیه قلیه میگو

روغن را در تابه گودی بریزید و پیاز و سیر را در آن تفت دهید آن‌گاه میگوها را بیفزائید و تفت دهید. سپس گشنیز و شنبلیله را نیز اضافه كنید و قدری تفت دهید. حالا تمرهندی صاف كرده، نمك و فلفل را بیفزائید و به مدت تقریبی 5 دقیقه روی حرارت ملایم، بپزید. تا قلیه‌ جا بیفتد.

یادآوری 1: تمرهندی را با 2 پیمانه آب گرم مخلوط كنید و بعد صاف نمائید.

یادآوری 2: ادویه مخصوص تركیبی است از 1 قاشق چایخوری تخم گشنیز آسیاب كرده، یك‌دوم قاشق چایخوری زیره سبز، یك‌دوم قاشق چایخوری پودرفلفل‌قرمز‌تند، یك‌چهارم قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه، 1 قاشق چایخوری پودر‌سیر، 1 قاشق چایخوری زردچوبه و یك‌دوم قاشق چایخوری گرد لیمو عمانی. اگر از این تركیب مقداری باقی ماند می‌توانید در شیشه‌ای دربسته آن را نگه دارید.

 

برچسب ها: آشپزی با میگو، روش تهیه قلیه میگو، آموزش قلیه میگو، مواد لازم قلیه میگو، قلیه میگو، تهیه قلیه میگو تعداد بازديد: 1096 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز