Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:19

21
مرداد
بهترین ساندویچ ها برای بچه ها

بهترین ساندویچ ها برای بچه ها

کودکان تمایل دارند غذاهایی را مصرف نمایند که بتوانند آن را به راحتی در دست خود بگیرند. به همین دلیل بیشتر کودکان به مصرف انواع ساندویچ‌ها تمایل نشان می‌دهند.

فرزاد برهمندپور؛ کارشناس ارشد تغذیه و ارتقای سلامت

 

اهمیت مصرف ساندویچ‌های مغذی برای کودکان

کودکان تمایل دارند تا غذاهایی را مصرف نمایند که بتوانند آن را به راحتی در دست خود بگیرند و قبل از خوردن کمی آن را لمس نیز نمایند.

به همین دلیل بیشتر کودکان به مصرف انواع ساندویچ‌ها تمایل نشان می‌دهند. به علاوه این که بسیاری از مواد غذایی مغذی را به شکل یک ساندویچ خوشمزه می‌توان در اختیار کودک قرار داد.

در ادامه در مورد برخی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه که دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی هستند، اطلاعاتی ارائه می‌شود.

انواع ساندویچ‌های مغذی برای کودکان

1- ساندویچ نان و پنیر همراه با گوجه فرنگی و سبزیجات از جمله ساندویچ‌های آشنا برای والدین هستند، اما در این زمینه باید توجه شود که استفاده از پنیرهایی مانند پنیر شکلاتی، پنیر با طعم چدار و برخی پنیرهای خامه‌ای متراکم که امروزه در بازار به وفور تولید و در دسترس می‌باشند، می‌توانند علاوه بر افزایش تمایل کودک در مصرف این نوع ساندویچ‌ها، باعث جذب بالاتر مواد مغذی موجود در این ساندویچ‌ها بخصوص کلسیم و ویتامین‌های محلول در چربی شوند.

2- ساندویچ تن ماهی یا سالمون با سبزیجات نیز نوع دیگر از ساندویچ‌های مغذی برای کودکان می‌باشند که می‌توانند تمایل کودکان را به مصرف غذاهای دریایی افزایش دهند.

علاوه بر این که این نوع ساندویچ مواد مغذیی همچون سلنیوم (برای استخوان‌سازی)، اسیدهای چرب امگا (برای عملکرد مطلوب سیستم‌های مختلف بدنی) را به بدن کودک می‌رساند.

3- ساندویچ تخم مرغ، کاهو همراه با مقداری سس مایونز نیز از جمله بهترین نوع ساندویچ‌ها برای کودکان در هر سنی می‌باشد که می‌تواند علاوه بر تامین ویتامین‌های محلول در چربی، آمینواسید لیزین را به مقدار کافی به بدن کودک برساند و باعث رشد مطلوب ذهنی و جسمی او شود.

4- ساندویچ کره بادام زمینی به همراه عسل بخصوص در مورد کودکانی که وزنی کمتر از وزن ایده‌آل دارند، توصیه می‌شود که علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، در تنظیم واکنش‌های سوخت و سازی بدن نیز موثر است، به دلیل این که در حجم و نسبت‌های مناسب مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک را تامین می‌کند.

5- ساندویچ گوشت و سبزیجات از جمله ساندویچ‌های مورد علاقه کودکان می‌باشد که به صورت عامیانه، بسیاری آن را به صورت ساندویچ همبرگر می‌شناسند، البته در این مورد والدین باید توجه نمایند که بهتر است برای تهیه این نوع ساندویچ از گوشت گوساله خوب چرخ شده استفاده یا در مورد همبرگر به صورت خانگی همراه با سبزیجاتی مانند کاهو، گوجه فرنگی، هویج رنده شده و خیار خرد شده تهیه شود. بهتر است همراه با ساندویچ‌های گوشتی سس استفاده نشود تا طعم واقعی ساندویچ احساس شود.

6- ساندویچ مرغ با ساقه کرفس خرد شده تازه هم از جمله ساندویچ‌هایی است که برخی از کودکان ممکن است آن را بیشتر از سایر ساندویچ‌ها دوست داشته باشند.

در این نوع ساندویچ بهتر است که مرغ پخته و رشته رشته شود و سپس همراه با ساقه کرفس خرد شده و مقداری گوجه‌فرنگی و کاهو در داخل نان قرار گیرد.

مغذی‌ترین نوع نان مصرفی برای تهیه ساندویچ برای کودکان

نان‌های سبوس‌دار یا غنی شده مانند نان چاودار، نان گندم با سبوس کامل یا نان روگن از جمله نان‌های مغذی هستند و توصیه می‌شود که از انواع نان‌های باگت یا تهیه شده با آرد سفید که امکان استفاده از جوش شیرین در آنها وجود دارد، به هیچ وجه برای مصرف کودکان استفاده نشود.

بهترین زمان مصرف ساندویچ‌ها توسط کودکان

والدین می‌توانند این نوع ساندویچ‌ها را به عنوان یک میان وعده یا به عنوان یک وعده غذایی اصلی به کودک خود بدهند و یا در مورد کودکان مدرسه‌ای می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی در طول حضور در مدرسه باشد.

به علاوه این که این نوع ساندویچ‌ها در مورد کودکانی که ورزش می‌کنند و در تابستان در طول روز به کلاس‌های مختلف ورزشی می‌روند، می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

توصیه مهم به والدین

به  هیچ عنوان کودکان خود را به مصرف ساندویچ‌های ناسالم مانند انواع ساندویچ‌های حاوی سوسیس و کالباس و یا ساندویچ‌هایی که به صورت غیر بهداشتی در برخی مغازه‌ها آماده می‌شوند، ترغیب ننمایید.

منبع

https://www.practicalparenting.com.au/nutritious-sandwich-ideas-for-kids

 

برچسب ها: تغذیه کودک، انواع ساندویچ، ساندویچ های مناسب کودک، ساندویچ های مفید برای کودک، ساندویچ مفید برای کودکان، ساندویچ سالم برای کودک، ساندویچ های خانگی تعداد بازديد: 643 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز