Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 22:55

18
آذر
طرح های نو برای اتاق کودک

طرح های نو برای اتاق کودک

فرش‌های کوچک و چند تکه برای اتاق کودکان بسیار مناسب است.

سعیده نوباوه

 

اتاق کودکان را در هر سنی که قرار دارند با ایده‌های ما طراحی و تزئین کنید. دکوراسیون اتاق کودک می‌تواند یکی از دغدغه های مهم و اساسی برای والدین باشد. با توجه به اینکه درعلوم روانشناسی همواره به این موضوع تاکید می‌شود که کودکان از ابتدابا اتاق های خودشان آشنا شوند، ولی گاها پدر و مادرها در انجام این عمل ناتوان می‌مانند.

یکی از فاکتورهای مهم این موضوع مدل اتاق كودك و دکوراسیون اتاق می‌باشد، رنگ اشیای درون اتاق، رنگ دیوار اتاق کودک، مدل تخت، و... همگی در ایجاد علاقه برای ماندن کودک در اتاق خودش بسیار موثر هستند.

با توجه به اینکه دخترها و پسرها تفاوت‌های زیادی از نظر سلیقه‌ای دارند، این تفاوت در میان کودکان نیز مشاهده می‌شود. بنابراین توصیه می‌گردد دکوراسیون اتاق کودک دختر با مدل اتاق کودک پسر متفاوت و متناسب با علایق و روحیات دخترانه و پسرانه باشد.  

فرش‌های کوچک و چند تکه برای اتاق کودکان بسیار مناسب است، زیرا می‌توانید هر یک از آنها را در صورت لزوم جداگانه تعویض کنید.

اگر می‌خواهید کف اتاق کودک را با لمینت بپوشانید. اگر می‌خواهید در قسمتی از اتاق تشک بازی ایجاد کنید، یک عدد فرش نرم و راحت را نیز برای بازی آنها در نظر بگیرید تا هنگام بازی بر روی آن بنشینند و پاهایشان اذیت نشود. 

زیر فرش‌ها را برچسب‌هایی مخصوص بچسبانید تا فرش لیز نخورد و حادثه ناگواری پیش نیاید.

از رنگ‌های شاد و در عین حال مناسب برای انتخاب فرش استفاده کنید.

سعی کنید یک فرش طرح‌دار انتخاب کنید، زیرا کثیفی‌ها را کمتر نشان می‌دهد و کمتر نیاز به جارو برقی کشیدن دارد. 

تشکی مخصوص برای بازی کودکان در نظر بگیرید که در صورت عدم نیاز بتوانید آن را جمع کنید.

اگر اتاق فرزندتان دارای میز تحریر است، سعی کنید از صندلی‌های چرخ‌دار استفاده کنید که راحت‌تر بر روی زمین جا به جا شود.

اگر قصد رنگ زدن دیوارها را دارید، در‌ها را نیز متعاقبا رنگ بزنید، زیرا درها نیز در معرض کوبیده شدن و خراش هستند. 

اجازه دهید کودکانتان نیز در فرایند طراحی اتاق تصمیم‌گیری کنند. اگر آنها خود در فرایند تصمیم‌گیری دخیل باشند، بیشتر برای تمیز نگهداشتن و مدیریت امور آن تلاش می‌کنند.

قرار ملاقات‌ها و برنامه هفتگی فرزندتان را با چسباندن تکه کاغذهایی بر یک تخته مخصوص که از قبل تهیه کرده‌اید به او یادآوری کنید.

دیوار اتاق فرزندتان را با عکس‌ها و شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌اش تزئین کنید. همچنین می‌توانید یک جعبه خاطرات درست کنید و آن را بر دیوار نصب کنید.

در تعدادی شیشه مقداری تیله رنگی بریزید و آن را بر روی قفسه‌ها برای تزئین قرار دهید.

تعدادی استند رنگی مخصوص نگهداری کتاب‌ها در کتابخانه تهیه کنید تا علاوه بر استفاده کاربردی، از آن به عنوان وسیله‌ای تزئینی استفاده کنید.

اگر کودک شما به هنر علاقه‌مند است، لوازم هنری او را در یک چرخ دستی کوچک نگهداری کنید تا به راحتی بتواند آن را از محلی به محل دیگر حمل کند.

فرزندانتان را تشویق کنید تا مجله‌های مورد علاقه خود را فقط برای یکسال نگهداری کنند و پس از این مدت آنها را آرشیو کرده و در انباری نگهداری کنند.

توجه داشته باشید که در اتاق به اندازه کافی پریز برق برای استفاده از لوازم بازی برقی وجود داشته باشد. اگر در اتاق دچار کمبود پریز بودید، از یک برق کار کمک بگیرید.

گلدان‌های زیبا و رنگی در اتاق بگذارید و فضای اتاق را با اینکار زنده کنید.

اگر فرزند شما آنقدر بزرگ شده است که خودش برای خواب حاضر شود، حتماً یک چراغ خواب کوچک در اتاق او قرار دهید و یک چراغ مطالعه نیز برای مطالعه او در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید جای لیوان بر میز کنار تخت اتاق خواب فرزندتان نماند، حتما یک زیر لیوانی و دستمال کاغذی بر روی میز قرار دهید. همچنین یک ظرف کوچک برای سنجاق سر و سایر لوازم ریز برای جلوگیری از ریخت و پاش شدن در نظر بگیرید.

یک کیف بزرگ و مخصوص برای نگهداری سی. دی‌ها خریداری کنید و از دست سایر کاورهای پلاستیکی خلاص شوید.

با همکاری فرزندتان برای کتاب‌هایش برچسب تهیه کنید. همچنین اجازه دهید او به سلیقه خودش برای کتاب‌هایش برچسب‌های کارتونی انتخاب کند و در داخل آنها بچسباند.

نیمکتی خریداری کنید که بتوان با برداشتن نشیمن گاه آن، از فضای داخل آن برای نگهداری وسایل استفاده کنید. با داشتن این نیمکت‌ها، می‌توانید اتاق را به سرعت مرتب کنید. نیمکتی را انتخاب کنید که در صورت لزوم بتوانید آن را با رنگ کردن دوباره نو کنید.

برخی اسباب بازی‌های نرم را در کیف‌های بزرگ و ساک‌ها نگهداری کنید. با این کار آنها را از شر گرد و خاک در امان نگه می‌دارید. در عین حال ذوق و سلیقه خود را نیز کنار نگذارید. اجازه دهید یکی از عروسک‌ها سرش از کیف بیرون بزند.

کیف‌ها، روسری‌ها و سایر لوازمی ‌که هر روز مورد استفاده شماست را از یک گیره مخصوص آویزان کنید تا همیشه آماده باشند.

ظرف بستنی و سایر ظروف مشابه را بشویید و مداد رنگی یا مداد شمعی‌هایی که نصف شده‌اند و ممکن است باعث کثیف شدن محیط شوند را در آن نگهداری کنید.


برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق کودک، تخت اتاق کودک، چیدمان اتاق کودک، ایده های اتاق کودک تعداد بازديد: 1057 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز