Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 23:19

24
فروردین
استرس پدر‌شدن (2)

استرس پدر‌شدن (2)

برای تولد یك نوزاد سالم و البته حمل آن در دوران بارداری، مادر به استقامت، قدرت و انعطاف‌پذیری نیاز دارد و این سه ویژگی را می‌توان با رژیم غذایی سالم و ورزش به دست آورد.

 

مثلاً از ساعت 21 تا 2 نیمه شب شما از فرزندتان مراقبت كنید و همسرتان در اتاقی جداگانه استراحت كند و ساعت 2 بامداد تا 7 صبح شما استراحت كنید و جای خودتان را با همسرتان عوض كنید. به این ترتیب كمتر دچار بی‌خوابی خواهید شد.

 فرصت كمتر برای همنشینی با همسر

 از آنجا كه نوزاد تازه متولد شده نیاز به توجه و مراقبت پدر و مادر دارد، به اندازه قبل نمی‌توانید برای همسر خود وقت بگذارید و با هم باشید؛ چرا كه در اكثر مواقع حتی وقتی برای صحبت كردن نخواهد ماند. بهترین كار این است كه حداقل هفته‌ای یكبار كودك خو درا به یكی از خویشاوندان و یا یك پرستار بسپارید.

حتی اگر این زمان سه تا چهار ساعت هم باشد، كافی است یك شام خصوصی برای خود ترتیب دهید و یا با هم به پارك بروید. با سپردن كودك به پرستار، استقلال را نیز به كودك آموزش می‌دهید. از همان بدو تولد، نوزاد را دراتاق جداگانه بخوابانید و از طریق یك مانیتور صوتی یا تصویری او را كنترل كنید. بدین ترتیب می‌توانید با همسر خود ساعات بیشتری را تنها باشید.

ورزش

برای تولد یك نوزاد سالم و البته حمل آن در دوران بارداری، مادر به استقامت، قدرت و انعطاف‌پذیری نیاز دارد و این سه ویژگی را می‌توان با رژیم غذایی سالم و ورزش به دست آورد. اگر عضلات بدن شما قبل از بارداری به خوبی تقویت شده باشد، در دوران بارداری دچار كمردرد نخواهد شد. كمردرد یكی از مشكلات شایع خانم‌ها در دوران بارداری است.

ورزش ایروبیك، سطح انرژی و خلق و خو را بهبود می‌بخشد و به شما كمك می‌كند تا زودتر به وزن قبل از بارداری باز گردید. ورزش‌هایی همچون آهسته دویدن، پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری نیز بسیار مناسب هستند. قبل از آغاز هر نوع ورزش جدیدی با پزشك خود مشورت كنید.

بارداری آغاز یك سفر طولانی است كه این سفر پر از مسئولیت و مراقبت است. برای این سفر، قبل از آغاز آن برنامه‌ریزی كنید.

زندگی در محیط‌های پر خطر

آیا به واسطه شغل‌تان مجبورید دائم در سفر باشید و یا با هواپیما مسافرت كنید و یا دائم با مواد شیمیایی و اشعه‌ها در تماس هستید؟ اگر این‌گونه است بهتر است اصلاً در تصمیم خود برای بچه‌دار شدن تجدیدنظر كنید و قبل از آن حتماً با پزشك مشورت نمایید. این عوامل برای زنان باردار بسیار خطرناك است.

 توصیه به پدران خوب

 مهربانی و عشق را به كودك و همسرتان نشان دهید.  آنها را تنها نگذارید و در هر شرایطی از خانواده‌تان حمایت كنید.  برای بودن در كنار آنها وقت بگذارید.  در كارهای كودك به همسرتان كمك كنید.  خود الگوی خوب و مناسبی برای آنان باشید.  به فكر سلامت نوزاد‌تان باشید. سیگار را برای سلامت خود و البته كودك‌تان ترك كنید.

از همسرتان غافل نشوید. اكثر زنان پس از بارداری به دلیل تغییرات ناگهانی هورمون‌های بدن دچار اختلالات روحی، روانی می‌شوند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند زنانی كه پس از تولد كودك خود از حمایت همسرشان برخوردار هستند، كمتر دچار افسردگی می‌شوند.  در مورد مشكلات احتمالی از تجربه پدران قدیمی، به خصوص پدر خود كمك بگیرید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- استرس پدر‌شدن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: نوزاد تازه متولد شده، مراقبت پدر از نوزاد، مراقبت مادر از نوزاد، استقلال به کودک، نوزاد سالم، توصیه به پدران خوب تعداد بازديد: 647 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز