Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 21:48

25
بهمن
کم خونی؛ از علل شوره سر

کم خونی؛ از علل شوره سر

شوره مو، اغلب باعث ریزش مو شده که این موضوع در مردان به علت اینکه هورمون‌های مردان باعث چرب‌تر شدن سطح پوست شده و مخمر محیط بهتری برای رشد پیدا می‌کند و همچنین گاهی کمتر رعایت کردن نظافت، بیشتر مشاهده می‌شود.

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه شوره مو همیشه یک مشکل پوستی ساده نیست، گفت: در برخی مواقع شوره مو از علائم بیماری بوده و نباید ساده از این مساله گذشت. 

دکتر فرامرز عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه همدان، با اشاره به اینکه شوره سر به دو نوع خشک و چرب تقسیم می‌شود، ادامه داد: افرادی که پوست خشک دارند، خارش سر داشته و 100 درصد دچار شوره مو هستند. 

وی با بیان اینکه شوره مو قارچ نیست، افزود: مخمر در پوست همه افراد دیده می‌شود، اما افرادی که دچار شوره مو هستند نسبت به دیگران مخمر بیشتری در پوست سر خود دارند. 

این متخصص پوست و مو از جمله مهم‌ترین عوامل موثر در ایجاد شوره مو را کم حمام کردن و استفاده از شامپوهای نامناسب عنوان کرد و افزود: افراد در سنین 20 تا 40 سالگی بیشتر درگیر شوره مو شده و از سن 40 سالگی به بعد این علائم کم‌تر دیده می‌شود. 

وی تصریح کرد: شوره مو، اغلب باعث ریزش مو شده که این موضوع در مردان به علت اینکه هورمون‌های مردان باعث چرب‌تر شدن سطح پوست شده و مخمر محیط بهتری برای رشد پیدا می‌کند و همچنین گاهی کمتر رعایت کردن نظافت، بیشتر مشاهده می‌شود. 

وی با اشاره به راهکارهای رفع شوره سر اظهار کرد: مبتلایان به شوره سر باید شامپو را براساس نوع موهای خود انتخاب کنند و در نوع شدیدتر بیماری از قرص‌های خوراکی تجویز شده توسط پزشک متخصص که شبیه کپسول و ضد مخمر بوده، استفاده کنند.

لزومی ندارد که افراد حتما از شامپوهای خارجی و گران قیمت استفاده کنند، چراکه بسیاری از شامپوهای ایرانی اگر مناسب پوست و مو انتخاب شوند در حد شامپوهای خارجی است. 

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه با رعایت نظافت فردی به طور یقین شوره شر کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: کم خونی شدید یکی دیگر از عوامل ایجاد شوره سر است.

 

 

ايسنا

برچسب ها: ریزش مو، پوست و مو، شوره مو، انواع شوره سر، درمان شوره سر تعداد بازديد: 993 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز