Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 01:17

23
بهمن
پوشاندن لباس زیاد به نوزاد موجب تحریک پوست او می‌شود

پوشاندن لباس زیاد به نوزاد موجب تحریک پوست او می‌شود

یک متخصص اطفال با بیان اینکه درمان‌های موضعی اولین مرحله درمانی عرق سوز است، گفت: در صورت رعایت نکات لازم و حفظ رطوبت...

یک متخصص اطفال با بیان اینکه درمان‌های موضعی اولین مرحله درمانی عرق سوز است، گفت: در صورت رعایت نکات لازم و حفظ رطوبت پوست، راش گرمایی به سادگی قابل کنترل است.

 

دکتر فرهاد فیلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه راش گرمایی و عرق‌سوز، مشکلی شایع در افرادی است که پوستی حساس دارند، گفت: این عارضه به ویژه در نوزادان آزاردهنده است. وقتی مجاری عرق بسته شوند و عرق زیر پوست حبس شود، راش گرمایی ایجاد می‌شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت درمان‌های موضعی در این عارضه گفت: درمان‌های توپیکال (موضعی) در انواع شدیدتر راش ‌گرمایی برای تسکین ناراحتی و پیشگیری از بروز عوارض به کار می رود.

 

این متخصص اطفال با بیان اینکه درمان‌های موضعی برای رفع خارش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: لوسیون کالامین برای تسکین خارش بسیار کمک کننده است.

 

فیلی یادآور شد: شیوه زندگی و تدبیرهای خانگی در کنترل این مشکل اهمیت زیادی دارد. مبتلایان به خارش و عرق سوز باید حتی‌الامکان از قرار گرفتن در محیط‌های خیلی گرم پرهیز کنند. از لباس‌های گشاد و سبک ‌وزن که رطوبت پوست را جذب می‌کنند، استفاده کنند.

 

وی گفت: پس از حمام ‌کردن به‌ جای خشک‌ کردن بدن با حوله، پوست در هوا خشک شود تا تحریک پوستی به حداقل برسد و هر چه سریعتر از لوسیون کالامین یا کمپرس‌های خنک برای آرام کردن پوست خارش‌دار استفاده شود.

 

فیلی خاطرنشان کرد: از مصرف کرم‌ها و پمادهایی که ممکن است بیشتر سبب انسداد منافذ پوستی شود نیز باید پرهیز شود.

 

وی با بیان اینکه برای کمک به پیشگیری از راش‌ گرمایی باید از لباس نخی سبک وزن و نرم استفاده شود، گفت: باید از پوشیدن لباس زیاد پرهیز شود. کودکان نیز باید به‌ همان میزان لباس بزرگتر‌ها، لباس بپوشند تا راحت باشند.

 

فیلی در ادامه افزود: از پوشیدن لباس‌های چسبان پرهیز شود زیرا ممکن ‌است سبب تحریک پوست حساس شود.

 

وی با اشاره به اینکه خنک نگاه داشتن محل خواب و تهویه مناسب محل زندگی مهمترین نکته در حفظ رطوبت پوست است، گفت: حفظ رطوبت پوست از تشدید خارش پیشگیری می‌کند. حمام ‌کردن در آب خنک با صابونی که خشک‌ کننده و ‌دارای رنگ و رایحه نباشد نیز ضروری است.

 

این متخصص اطفال گفت: استفاده از کرم‌ها و پمادها از بروز راش ‌گرمایی جلوگیری نمی‌کند و ممکن‌ است سبب انسداد منفذها شود. بکارگیری لوسیون‌های مرطوب کننده مناسب‌ترین گزینه برای پوست حساس است.

تعداد بازديد: 488 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز