Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:35

3
خرداد
چاقی و افسردگی پس از زایمان

چاقی و افسردگی پس از زایمان

خانمی 27 ساله هستم كه 6 سال پیش ازدواج كردم. با وجود دختر 22 ماهه‌ام نمی‌توانم خیلی از كارهای بیرون منزل را انجام دهم. به‌طور مثال ورزش و پیاده‌روی و این امر باعث چاقی و افسردگی من شده، لطفا راهنمایی‌ام كنید. 

پاسخ ارائه شده توسط: ركسانا خوشابی؛ كارشناس ارشد مشاوره بالينی

نه تنها عدم امكان ورزش و پیاده‌روی، كه حتی خود مقوله حاملگی، زایمان و شیردهی و نگهداری از نوزاد برای برخی از خانم‌ها ایجاد افسردگی می‌كند. همچنین امكان دارد افسردگی دلایل دیگری داشته باشد. اما در هر دو حالت لازم است احتمال افسردگی توسط متخصص بررسی و در صورت لزوم درمان شود.

از طرفی این امكان هم وجود دارد كه شما افسرده نباشید و آنچه شما تحت عنوان افسردگی از آن یاد كرده‌اید حالتی باشد كه در اثر شرایط فعلی برایتان ایجاد شده و با ایجاد اندك تغییراتی در وضعیت زندگیتان رفع شود. بنابراین چون توضیح شما اندك است لازم است قبل از هر كار دیگر به مشاور یا روانشناس مراجعه كنید. از طرف دیگر چون دختر شما 22 ماهه است در صورتی كه به او شیر می‌دهید می‌توانید كم‌كم شیردهی را كنار بگذارید و تحت نظر متخصصان تغذیه رژیم بگیرید و وزن خود را پایین بیاورید.

برای برخی از خانم‌ها خود مقوله چاقی موجب ناراحتی و كاهش اعتماد به نفس است هر چند كه افزایش نسبی وزن در زمان بچه‌دار شدن تا حدودی طبیعی است و بهتر است شما آن را بپذیرید و بابت چاقی خودتان را تنبیه و سرزنش نكنید. همچنین استفاده از وسایل ورزشی آپارتمانی مانند دوچرخه ثابت و سایر وسایل كه تعداد آنها هم رو به ازدیاد است می‌تواند به شما كمك كند تا در زمان خواب دخترتان به ورزش در منزل بپردازید.

كه خود ورزش هم به كاهش وزن و هم به ایجاد احساس شادی در شما كمك خواهد كرد.

 

 

تعداد بازديد: 1171 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز