Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:14

26
مهر
کنترل پرخاشگری

کنترل پرخاشگری

خانمی‌ هستم 36 ساله كه دو فرزند دارم. همسری دارم كه با اخلاقش مرا به فردی پر استرس تبدیل كرده كه باعث شده با فرزندانم با پرخاشگری رفتار كنم. خواهشمندم مرا راهنمایی كنید كه چگونه خودم را كنترل كنم تا با فرزندانم كه گناهی ندارند پرخاشگری نكنم و با این استرس مزمن كنار بیایم.

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

بسیاری از افراد به دلیل شغل خاص یا شرایط خاصی كه دارند مدام در معرض استرس هستند. افرادی مانند پزشكان، پرستاران شیفت‌های شب، زحمت‌كشان آتش نشانی و مانند اینها. همه‌ این افراد و هر فرد دیگری لازم است مسوولیت استرس خودش را بپذیرد و خود را در مقابل آن واكسینه كند. این درست نیست كه عدم توانایی خود را در كنترل و مهار استرس به همسرمان، یا شخص دیگر نسبت بدهیم. همچنین ریشه‌ مشكل شما در ارتباط با همسر است و بدون حل مشكل با همسر نمی‌توان فقط به رفتار شما با فرزندان تمركز كرد. البته همسر ما یا اطرافیان ما نیز اگر عادت كرده‌اند كه به دیگران فشار وارد كنند باید از عواقب كار خود و از عواقب روش خود در زندگی آگاه شوند. شما باید همزمان با همسرتان گفتگو كنید و به او بگویید كه حال شما چگونه است؟

بگویید كه او ناخواسته دارد با شما چكار می‌كند و به شما چه فشاری وارد می‌كند، اما همزمان باید با مراجعه به روانشناس و مشاور روش‌های تن آرام‌سازی و كاهش استرس را یاد بگیرید. حتی اگر لازم باشد می‌توانید با مراجعه به روانپزشك از داروهای مناسبی برای كاهش اضطراب و استرس، در مواقع فشار و قبل از آن‌كه روش‌های تن آرام‌سازی را بكار بگیرید استفاده كنید. توجه داشته باشید كه اگر هر چه زودتر به درمان اقدام نكنید دچار بیماری‌های دیگری مانند اختلالات گوارشی، نوسان فشارخون، مشكلات قلبی و مانند این می‌شوید و چه بسا تاكنون شده باشید. باز هم توجه داشته باشید كه مسوولیت رفتار با فرزندان بر عهده خود شماست. درست است كه در اثر رفتار همسرتان دچار ناراحتی می‌شوید، اما این درست نیست كه به جای كنترل ناراحتی خود آن‌ را روی فرزندانتان خالی و به اصطلاح جابه‌جا كنید.

خوشبختانه در زمانه‌ ما انواع روش‌های كاهش اضطراب و كاهش استرس موجود است. چرا از آن استفاده نكنیم؟ یك سخن هم با آقایانی كه همسرانشان را تحت فشار قرار می‌دهند. هر مرد عاقل و خردمندی باید بداند كه اگر بتواند فقط یك نفر را در زندگی زناشویی از خود راضی نگه دارد، كل زندگی‌اش دگرگون خواهد شد و آن یك نفر همسرش است. اگر شما قدرت این را داشته باشید كه همسر خود را خوب اداره كنید، باعث خلق خوب و رفتار خوب او می‌شوید. وقتی او راضی و خوش خلق باشد هم امور زندگی‌تان را بهتر اداره می‌كند و هم با كودكان شما رفتار مناسب‌تری خواهد داشت و محیط زندگی آرام‌تری را رقم می‌زند و هم می‌تواند به موقع، این آرامش و رضایت را به شما برگرداند و شما را راضی و شاد كند، بنابراین تمركز خود را در زندگی زناشویی روی راضی نگه داشتن همسرتان بگذارید. موفق باشید.

 

تعداد بازديد: 612 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز