Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 06:47

2
آذر
برای از بین بردن جوش صورت

برای از بین بردن جوش صورت

پوست صورتم جوش می‌زند و دور لبم قهوه‌ای رنگ شده است، زیر چشم كبود چه كار كنم پوستی روشن و بدون لك داشته باشم؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام ، جوش صورت، تیرگی دور لب و كبودی زیر چشم سه مشكل جدا از هم و نیاز به سه درمان متفاوت دارد. جوش صورت یا آكنه در سنین شما رایج می‌باشد و براساس نوع درجه آن (آكنه I و II و II) باید با داروهای موضعی و حتی در موارد شدید با داروهای خوراكی درمان شوید. كه بهتر است توسط پزشك معاینه و به طور كلی استفاده از شست‌وشو دهنده‌های پوستی در موارد شدید تركیب‌های حاوی بنزوئیل پركساید، اریترومایسین و .... توصیه می‌شود.

البته در صورت داشتن علل اولیه مثلا كیست‌های تخمدان یا افزایش پرولاكتین كه البته با سایر علائم مانند چاقی، موی زائد، اختلال پریود، ریزش مو معمولا همراه است ضمناً‌ باید درمان این علل اولیه انجام و در كنار آن درمان آكنه انجام شود. كبودی زیر چشم می‌تواند ژنتیك باشد كه در این صورت متاسفانه درمان خاصی نمی‌توان انجام داد و كم‌خونی، كمبود املاح خصوصاً روی یا استفاده طولانی مدت از عینك طبی، كم‌خوابی، استفاده طولانی از كامپیوتر در طی روز از سایر علل تیرگی دور چشم است.

البته ابتلا به برخی بیماری‌های خونی، قلبی و كبدی هم باعث كبودی و تیرگی دور چشم می‌شود، كه مسلما درمان آن رفع كم‌خونی، رفع كمبود املاح، استراحت بیشتر و. . .. خواهد بود. البته طب گیاهی مصرف عصاره نعناع، چای سبز و سیب‌زمینی به صورت موضعی را برای رفع تیرگی دور چشم پیشنهاد می‌كند. تیرگی دور لب بسیار شایع است و به علت عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب و قرار گرفتن در معرض آفتاب و . . . دیده می‌شود كه با مصرف تركیبات روشن كننده مانند آربوتین و یا لایه‌برداری توسط لایه‌‌‌بردارهای شیمیایی مانند رتینه‌آ یا میكرودرم ابریشن قابل اصلاح است.

تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز