Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 18:09

25
آبان
نکاتی برای از بین بردن بوی بد بدن

نکاتی برای از بین بردن بوی بد بدن

برای رفع بوی بدن چه کار باید کر د و چه بخوریم تا برطرف گردد؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام و تشكر از شما، غدد آپوكرین در حفره زیر بغل، یك ماده غلیظ بودار ترشح می‌كنند كه عملاً به عنوان یك لغزنده عمل كرده و حركت لغزشی سطوح داخلی زیر مفصل شانه را تصحیح می‌كند. این ماده غلیظ در واقع عرق بدبو است. عملكرد این غدد در واقع حذف سموم از بدن است كه این سموم از غذای مصرفی و از محیط زیست وارد بدن می‌شود. این عرق در تماس با باكتری بر روی پوست، تولید بوی بد می‌كند. هیپوتالاموس یكی از مهم‌ترین بخش‌های مغز است كه درجه حرارت بدن را كنترل و تنظیم می‌كند.

در مواردی كه تعریق بدن بیش از حد است، در واقع در پیامی كه از اعصاب به مغز فرستاده می‌شود و میزان عرق تولید شده را تعیین می‌كند، اختلالی به وجود می‌آید. در برخی موارد تعریق بیش از حد می‌تواند ناشی از یك بیماری زمینه‌ای مثل عفونت، بیماری‌های مزمن، اختلالات اضطرابی و اختلال هورمون‌ها مثل پركاری تیروئید باشد. عوامل دیگری نیز همچون ژنتیك، اعتیاد به الكل و عوارض جانبی استفاده از برخی داروها می‌تواند موجب افزایش تعریق بدن، به خصوص در شب شود كه این تعریق شبانه موجب اختلال در خواب بسیاری از افراد می‌شود و بسیار آزار دهنده است و حتی می‌تواند زندگی فرد را تهدید كند.

توجه داشته باشید كه كمی عرق در شب، تعریق شبانه به حساب نمی‌آید. اگرچه هیچ راهی برای درمان آن به طور كامل وجود ندارد، ولی تغییرات خاصی می‌تواند این بیماری را كمتر آزار دهنده كند. یك دوش آب سرد قبل از رفتن به رختخواب برای پایین آوردن درجه حرارت بدن ورزش در صبح برای افزایش متابولیسم بدن تنفس عمیق و موزون و آرام (به خصوص قبل از خواب) تنظیم مناسب درجه حرارت اتاق اجتناب از مصرف غذاهای مضر اجتناب از دخانیات و الكل هورمون درمانی: در موارد شدید و به خصوص در مواقعی كه تعریق شبانه ناشی از یائسگی باشد، هورمون درمانی موثر است. در صورت تعریق زیاد حتماً با پزشك مشورت كنید.

تعداد بازديد: 548 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز