Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 22:06

25
آبان
پرکاری تیروئید؛ علل و درمان

پرکاری تیروئید؛ علل و درمان

با عرض سلام خدمت کارشناس محترم.

من  29سالمه و مبتلا به تیرویید پرکار هستم. در ضمن بسیاری از موهای سر و حتی بدنم سفید شده که پزشکان علت آن را تیرویید میدانند. با توجه به اینکه الان مدت 5ساله که مبتلا هستم و داروی متی مازول نیز مصرف میکنم (تا زمانی که دارو مصرف میکنم تیروییدم تحت کنترل است) آیا نیازی هست که عمل کنم یا شیمی درمانی کنم و اگر این کارها را نکنم واز متیمازول استفاده کنم در دراز مدت باعث بیماری قند خون نمیشود ویا عوارض دیگر ندارد و اگر خواستم در آینده صاحب فرزند شوم آیا بر روی فرزندم تاثیر منفی ندارد؟

با تشکر فراوان

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام ، پركاری تیروئید برحسب علت درمان‌های متفاوتی دارد. برای این منظور حتماً باید بیماری كنترل شود. 1 تا 2 سال از قرص استفاده می‌شود و بعد از قطع باید مشكل برطرف شود اگر سایز تیروئید بزرگ باشد درمان طولانی مدت است كه باید رادیواكتیو یا جراحی درمان می‌شود. شما كه مدت 5 سال از قرص استفاده می‌كنید نیاز به درمان ید رادیواكتیو یا جراحی دارید كه حتماً باید از این نظر با پزشك متخصص خود مشاوره كنید

بعد از مصرف این قرص شما به دیابت مبتلا نمی‌شوید ولی عوارض دارویی حتماً به همراه دارد. سفید شدن مو هم ارتباطی به مصرف دارو ندارد و از علائم پركاری تیروئید ریزش مو می‌باشد بعد از كنترل كردن بیماری می‌توانید بچه‌دار شوید ولی حتماً تحت نظر پزشك باشید.

تعداد بازديد: 813 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز