Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:22

11
آبان
نکات مهم برای افزایش قد

نکات مهم برای افزایش قد

باعرض سلام ،من  20 ساله هستم 47 کیلو و 156 سانتی متر قد دارم. از لحاظ اسکلت بندی ظریف استخوان هستم. من در زمان بلوغ رشد کافی نداشتم و  تقریبا می شود گفت قد نکشیدم و فکر می کردم دیگر قدم بلندتر نخواهد شد.  اما در طول یک سال تقریبا 2 سانت افزایش قد داشتم. می خواستم ببینم ایا امکان داره رشد قدی داشته باشم یا نه؟ و من دقیقا چیکار باید بکنم که این روند ادامه داشته باشد. من نسبتا کم غذا هم هستم وخیلی اهل فضای آزاد و تفریح نیستم اما به تازگی به والیبال و شنا می روم.خواهش می کنم به من کمک کنید.

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام ، معمولا افزایش قد در دختران بعد از سن 16 الی 17 سالگی اتفاق می‌افتد و اگر ایشان دو سانتی‌متر قد كشیده‌اند شاید پدید‌ه‌ای استثنایی باشد، چون صفحات رشد پس از بلوغ بسته می‌شود، اما در طب استثناها زیاد است. به هر حال شاید استفاده از مكمل‌‌های غذایی روی (zinc) بتواند در حد یكی دو سانتیمتر نیز كمك كند. ورزش‌های كششی مثل والیبال و شنا هم كه ایشان انجام می‌دهند، شاید اندكی موثر باشد. در هر حال تغذیه سالم می‌تواند به سلامت بافت‌ها و استخوان‌ كمك كند و شاید اصلاح نحوه ایستادن هم بتواند انسان را كمی رشیدتر نشان دهد.

تعداد بازديد: 603 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز