Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:27

30
مهر
روش‌های درمانی گودی زیرچشم

روش‌های درمانی گودی زیرچشم

روش‌های درمانی گودی زير چشم را توضيح دهيد.

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام گودی و تیرگی زیر چشم علل متفاوتی دارد. از علل آن می‌توان به علل داخلی اشاره كرد كه مهم‌ترین آن كم‌خونی می‌باشد كه به دنبال درمان كم‌خونی در بیماران به مرور تیرگی و گودی زیر چشم برطرف می‌شود. كم‌خوابی نیز می‌تواند باعث تیرگی و گودی زیرچشم شود كه معمولاً به دنبال استراحت بهتر می‌شود. كسانی كه به علت عیوب انكساری چشم از عینك استفاده می‌كنند نیز به مرور زمان دچار تغییر حالت چشم و گودی دور چشم می‌شوند كه در این حالت استفاده از لنز توصیه می‌شود.

در گروهی از افراد نیز هیچ‌كدام از علل ذكرشده و یا لاغری بیش از حد و گروهی از بیماری‌ها كه باعث گودی و تیرگی زیر چشم می‌شوند، وجود ندارد و علت غیرمشخص می‌باشد و معمولاً در خانواده به صورت موروثی این حالت وجود دارد. در هر صورت می‌توان با درمان عامل اولیه و در صورت وجود اختلالات و كمبودهای ویتامینی و املاح با تجویز آنها، اقدام به دفع آن كرد كه البته نیاز به زمان طولانی خواهد داشت. جهت رفع تیرگی در چشم كرم‌های دور چشم خاصی نیز وجود دارد كه البته تنها می‌تواند كمك‌كننده باشد و به‌طور قطع رفع عامل اولیه ضروری و به عنوان گام اول خواهد بود.

تعداد بازديد: 872 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز