Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:33

27
مهر
استفاده از دهانشویه

استفاده از دهانشویه

آقایی 32 ساله هستم كه تمايل دارم به جز مسواك و نخ دندان از دهانشويه هم استفاده كنم ولی نمی دانم كدام بهتر است. لطفا در مورد انواع دهانشويه‌ها و موارد مصرف آنها مرا راهنمایی كنيد

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

باسلام موارد متنوعی از دهانشویه‌ها و خوشبوكننده‌های ساده تا محصولاتی كه روی سلامت دهانی تاثیر دارند در بازار موجود است. دهانشویه‌های حاوی فلوراید در جلوگیری از پوسیدگی موثرند. موارد تجویز آنها: در درمان‌های ارتودنسی، كودكان با ریسك بالای پوسیدگی، بیماران مبتلا به خشكی دهان و بیماران تحت اشعه درمانی است. از دهانشویه‌های ضدپلاك یا ضدمیكروبی برای جلوگیری از تشكیل پلاك باكتری و پیشگیری یا درمان ژنژویت مزمن (بیماری‌های لثه مزمن) استفاده می‌شود.

البته دهانشویه‌ها فقط روی پلاك فوق لثه تاثیر دارند و نقشی در درمان بیماری پریودونتال موجود ندارند. كاربرد دهانشویه‌های ضدپلاك: عفونت‌های حاد مخاط دهان و لثه، بعد از جراحی‌های لثه و دهان و شكستگی فك یا بیماران دچار ناتوانی جسمی و ذهنی، بعد از Scaling كه حساسیت در ناحیه فوق به علت عریان شدن سطح ریشه بروز می‌كند، به دنبال Scaling تحت لثه‌ای و Rootplconig كه لثه‌ دچار آزردگی می‌شود، قابل استفاده است.

تعداد بازديد: 720 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز