Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 08:57

12
اسفند
پی بردن به جنون شوهر پس از عقد

پی بردن به جنون شوهر پس از عقد

با عرض سلام و خسته نباشید. خانمی هستم كه پس از آشنایی با مردی، پس از دو ماه نامزدی به عقد وی درآمدم و اکنون حدود هشت ماه از زندگی مشترك ما می‌گذرد. در ابتدا اصرار و پافشاری خانواده همسرم برای برگزاری سریع مراسم و تهیه و تداركات عروسی برایم جای شك و ابهام داشت که با چرب‌زبانی و زیركی مرا از تردید به كلی دور كردند؛ اما حدودیک ماه پیش بر اثر حادثه‌ای متوجه جنون شوهرم شدم. حالا سؤال من این است كه چه باید بكنم؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: مريم جلاليان؛ وكيل پايه يك دادگستری

 

با سلام خدمت شما خواننده خوب. امیدوارم كه در بقیه تصمیمات خود دقت كافی و بررسی لازم را مبذول دارید.

جنون از عیوبی است كه در قانون مدنی برای همسر حق فسخ قرار داده است. ماده 1121 قانون مدنی مقرر می‌دارد: «جنون هریك از زوجین، به شرط استقرار، اعم از اینكه مستمر یا ادواری باشد، برای طرف مقابل موجب حق فسخ است.»

جنون حتی اگر پس از نكاح مشخص شود، از موجبات حق فسخ می‌باشد. البته مرز جنون و عقل در جنون ادواری بسیار مشكل است؛ اما پزشكی قانونی می‌تواند به صراحت، مدت و نوع جنون را اعلام کند و از طریق پزشكی كه قبلاً ایشان را مداوا و مراقبت می‌نموده می‌توان به درجه و نوع جنون او پی برد.

البته به هر مرتبه و درجه‌ای که باشد، حق فسخ برای شما وجود دارد و از طریق مراجع قانونی می‌توانید اقدام نمایید؛ فقط در این مورد كاملاً محتاط و عاقلانه رفتار کرده و سعی كنید از جنگ و دعوا و برخورد بپرهیزید و با ملایمت به مراجع قضایی مراجعه نمایید كه حتی اگر از لحاظ ایمنی در تنگنا باشید، قانون برای شما موارد خاصی در نظر گرفته است. به امید موفقیت تمام بانوان ایران‌زمین.

تعداد بازديد: 1197 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز