Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:32

29
اردیبهشت
رشد طبیعی گردن در کودکان نارس

رشد طبیعی گردن در کودکان نارس

بچه‌ای دارم كه 2 ماه زود به دنیا آمده است. شكل طبیعی گردن او چه مدت طول می‌كشد كه به رشد طبیعی برسد. به دكتری كه به او مراجعه كرده‌ام، می‌گوید 6 ماه پس از تولد به حالت طبیعی می‌رسد. آیا پس از این 6 ماه رشد گردن او طبیعی خواهد شد یا نه؟  

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر اكبر كوشانفر؛ متخصص كودكان و نوزادان

نوزادانی كه نارس به دنیا می‌آیند بستگی به كمبود ماه‌های حاملگی و وزن آنها دارد وزن نوزاد باید موقع تولد 3000 تا 3200 گرم باشد و ماه‌های حاملگی نیز باید كامل باشد. چنانچه 2 ماه زودتر به دنیا آمده و وزن طبیعی آنها 5/0 تا 1 كیلوگرم كم می‌باشد. این نوزادان تمام دستگاه‌های بدن‌شان و خون‌رسانی آنها نیز نارس خواهد بود و زمان می‌برد تا حركات روحی و حركتی آنها به انجام پذیرد.  

معمولاً گردن گرفتن شیرخوار از 2 ماهگی شروع می‌شود و می‌تواند گردن خود را كامل بچرخاند و در مورد نوزادی كه 2 ماه زودتر به دنیا آمد در 4 ماهگی باید وزن خوبی داشته باشد و باید گردن را متعادل نگه دارد و در عین حال باید به حركات اندام‌ها توجه كنیم.

رفلكس و آزمایشات عصبی باید حدطبیعی باشد اگر این حركات را داشته باشد می‌توان فهمید كه مشكلی ندارد ولی حتما باید تا 2 سالگی تحت نظر باشد. كودك باید در 6 ماهگی بنشنید و 13 ماهگی راه برود اگر این حركات را داشت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست ولی در مورد نوزادان نارس توصیه اكید دارم كه كودك از شیر مادر حتماً تغذیه كند و واكسیناسیون را باید سر موقع انجام بدهد تا بتواند رشد روحی و حركتی خوبی داشته باشد.

 

تعداد بازديد: 764 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز