Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 12:57

14
آبان
بیماری ریفلاکس و علل آن

بیماری ریفلاکس و علل آن

شیرخوار 4 ماهه‌ای دارم كه پس از شیر خوردن مرتب استفراغ می‌كند. پزشك او، بیماری فرزندم را ریفلاكس تشخیص داده است، ریفلاكس چیست؟

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر ريحانه بركتين، متخصص اطفال

بیماری ریفلاكس معده به مری یكی از شایع‌ترین اختلالات گوارشی است، كودك اغلب در چند ماه اول پس از تولد دچار علائم می‌شود كه بصورت خارج شدن شیر از گوشه دهان، استفراغ‌های مكرر، بی‌قراری، پریدن شیر در گلو، اغ زدن، بی‌اشتهایی و یا كاهش رشد خود را نشان می‌دهد، در بیشتر موارد این حالت تا 6 ماهگی و در اكثریت كودكان بین 1 تا 2 سالگی خودبخود برطرف می‌شود، اما گاهی نیز در سنین بالاتر خود را بصورت درد شكمی نشان می‌دهد. از آنجائیكه استفراغ در كودكان گاه علل بسیار مهم دیگری دارد كه نیازمند درمان سریع و اورژانسی می‌باشد تشخیص این حالت فقط باید توسط پزشك صورت گیرد.

برای درمان این حالت باید با نظر پزشك رژیم غذایی كودك اصلاح شود، در شیرخواران همچنین اصلاح وضعیت قرارگیری كودك توصیه می‌شود، به این صورت كه در موقع بیداری باید كودك را بصورت ایستاده در بغل نگه داشت و در موقع خواب برای به حداقل رساندن برگشت محتویات معده سر و سینه كودك بالاتر از شكم او باشد. درصورت عدم بهبود علائم و یا تشدید آن پزشك ممكن است برای كودك داروی مورد نیاز را تجویز نماید

تعداد بازديد: 490 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز