Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 19:03

14
آبان
تغذيه نوزاد

تغذيه نوزاد

كودك 20 روزه‌ای دارم كه با شیر مادر تغذیه می‌شود، از كجا بفهمم شیر به مقدار كافی دریافت می‌كند؟

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر ریحانه بركتین، متخصص اطفال

بهترین راه برای اطمینان از دریافت مقدار كافی شیر، توزین مرتب شیر خوار است، گرچه در یك هفته اول نوزاد مقداری از وزن خود را از دست می‌دهد، پس از حدود هشت تا ده روز به وزن موقع تولد می‌رسد و پس از آن بتدریج روزانه افزایش وزن پیدا كرده بطوریكه در سه ماه اول در هر هفته حدود 200 تا 250 گرم افزایش وزن پیدا می‌كند و در پایان ماه اول حدود 900 گرم الی 1 كیلوگرم وزنش اضافه می‌شود، این مساله نشانگر تغذیه خوب نوزاد است. نكته دیگری كه می‌تواند تعیین كننده كافی بودن مقدار شیر مادر باشد، مقدار ادرار نوزاد است.  

نوزادی كه از شیر مادر به میزان كافی تغذیه می‌شود روزانه 6 تا 8 بار ادرار می‌كند، اما درصورت كاهش مقدار شیر دریافتی، هم دفعات و هم حجم ادرار او كم می‌شود. یكی دیگر از موارد كمك كننده در تعیین مقدار شیر، خواب خوب و رضایت بخش او است بطوریكه پس از شیر خوردن آرام به نظر رسیده به راحتی خوابیده و پس از آن پرتحرك برای تغذیه مجدد از خواب بیدار می‌شود. علائمی مثل جاری شدن شیر از یك سینه هنگام شیر خوردن از طرف دیگر، پوست شاداب و لطیف كودك، پری گونه‌های شیرخوار و چربی مناسب زیر پوست نیز كمك كننده است

تعداد بازديد: 538 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز