Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 14:19

13
آبان
نحوه رفتار با کودک وابسته

نحوه رفتار با کودک وابسته

سلام دخترم هشت ساله است. خیلی به من وابسته است. همیشه استرس دارد که نکند من جایی بروم. حتی وقتی که خوابیده یا مدرسه است. از شما راهنمایی می‌خواستم.

پاسخ ارائه شده توسط: ركسانا خوشابی،‌ كارشناس ارشد مشاوره

معمولا چنین وابسته سازی‌هایی به شکل آگاهانه یا ناآگاهانه توسط مادر و پدر و خصوصا مادر برای فرزند ایجاد می‌شوند. گاهی هم فرزند ما اضطراب دارد که اگر از مادر دور بشود مادر دچار مشکلاتی شود (در خانواده‌هایی که پدر مادر را کتک می‌زند یا دعوا و مشاجره‌های شدید یا متعدد در کار است فرزندان حساس دچار اضطراب می‌شوند) همچنین اگر مادر، پدر را تهدید کند که خانه و او را ترک می‌کند یا کودک را تهدید کند که او را ترک می‌کند کودک بیشتردچار اضطراب می‌شود. در کل به نظر می‌رسد دخترتان اضطراب دارد.

در درجه اول لازم است عوامل اضطراب‌آور را از زندگی دور کنید و حتی برای دخترتان توضیح دهید که هرگز او را ترک نمی‌کنید. در درجه دوم باید عملا نشان بدهید که خودتان هم نیاز به انجام کارهای شخصی و مخصوص به خود دارید. وقتی پیش هم هستید به دخترتان یاد بدهید که در اتاق جداگانه تکالیفش را انجام بدهد و شما هم همین طور. هر کاری که دخترتان یاد گرفته باید از این به بعد با تشویق شما اما بدون کمک شما به تنهایی انجام بدهد. گاهی دخترتان را با پدرش یا حتی خاله و عمه برای تفریح بیرون بفرستید و او را به تدریج عادت بدهید که از شما دور باشد. اگر با همه این کارها موفق نشدید حتما او را به روانشناس کودک نشان دهید. موفق باشید.

تعداد بازديد: 536 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز