Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 15:51

7
آبان
نحوه كنترل عصبانیت کودکان

نحوه كنترل عصبانیت کودکان

پسری سه سال و چهار ماهه دارم كه در موقعیت‌های سخت، سریع عصبانی می‌شود و می‌رود. چكار كنم صبرش بیشتر شود و در برابر موقعیت‌های سخت صبور باشد؟

پاسخ ارائه شده توسط: ركسانا خوشابی، كارشناس ارشد مشاوره

سلام. معمولا کودکان در این سن، از رفتارهای والدین خصوصا والد همجنس خود الگوبرداری می‌کنند. در روانشناسی این الگوبرداری همانند سازی نامیده می‌شود. چون فرزند شما پسر است به احتمال زیاد این رفتار را از پدرش یاد گرفته است بنابراین اگر می‌خواهید پسرتان عملکرد مناسب‌تری در شرایط سخت داشته باشد .

در ابتدا باید مادر و پدر عملکرد خوبی در شرایط سخت از خود نشان بدهند تا کودک همان را یاد بگیرد و تکرار کند. اگر رفتار مادر و پدر مناسب است و تنها کودک است که رفتار نامناسب در شرایط سخت دارد ممکن است ترس و اضطراب باعث این رفتار شده باشد بنابراین باید در شرایط سخت ترس کودک را با ایجاد کمی آرامش و با دادن توضیح کافی و لمس و بغل کردن و ایجاد امنیت روانی برای او کمرنگ کنید. اگر شرایط چنان سخت است که برای کودک شوک‌آور است باید به کودک‌تان حق بدهید که عصبی برخورد کند و حتماً او را به روانشناس کودک نشان دهید تا به کمک متخصص بتوانید از ترس و نگرانی و اضطراب او بکاهید. موفق باشید.

تعداد بازديد: 632 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز