Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 13:56

6
آبان
مسائل جنسی کودک

مسائل جنسی کودک

پسری پنج ساله دارم که چند روزی او را منزل خواهرم گداشتم که خواهرم متوجه شد که او دخترخاله اش رابه داخل کمد برده و از او میخواهد که شلوارش را پایین بیاورد و حتی برایش توصیح میدهد که خوشت میاید، لطفا من را اگر امکان دارد راهنمایی کنید.

پاسخ ارائه شده توسط: کودک سالم

معمولا سن پنج سالگی سنی است که کودکان در این سن متوجه اندام‌های جنسی می‌شوند و طبیعتا در این باره کنجکاوند. آنها در این سن بیشتر نسبت به اندام جنسی خود کنجکاوی نشان می‌دهند ولی اگر متوجه تفاوت اندام‌های جنسی بشوند در این باره هم کنجکاو خواهند شد که اندام جنس مخالف چگونه است. معمولا این دوران به زودی سپری می‌شود و کار والدین باید این باشد که کودک را زیر سوال نبرند و کنجکاوی او را با تحقیر یا توهین جواب ندهند و جواب‌های کوتاه و شفاف بدهند.

همچنین اگر لازم بود حواس کودک را پرت کنند و مثلا با بازی کردن کاری کنند که او به خود اندام‌های جنسی‌اش چندان توجه نکند تا این دوران بگذرد. کودکان وقتی به آمادگی و دبستان بروند اغلب ذهنشان به سمت یادگیری معطوف می‌شود و دیگر تا نوجوانی چندان به جسم خود توجه نخواهند کرد. اگر از نظر شما جمله‌ای که پسرتان به دختر خاله‌اش گفته و معنای لذت می‌دهد عجیب است. توجه داشته باشید که آیا ممکن است در منزل شما گفتگوهای جنسی به گوشش خورده باشد؟ یا فیلمی در این زمینه دیده باشد؟ اگر بله در این صورت او را برای گرفتن راهنمایی بیشتر نزد روانشناس کودک ببرید.

تعداد بازديد: 554 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز