Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 10:19

6
آبان
مراقبت از موی کودک

مراقبت از موی کودک

با سلام، لطفا بفرمایید آیا لازم است برای رشد بهتر موی سر بچه‌ها، در سن 2 سالگی موی آنها اصلاح شود؟ و اگر لازم است، بوسیله تیغ و یا ماشین باید اصلاح صورت بگیرد؟ متشكرم

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر ريحانه بركتين، متخصص اطفال

تراشیدن موی سر کودکان هیچ تاثیری در رشد موها نداشته و گاهی نیز به ریشه مو آسیب می‌‌رساند، این تصور كه تراشیدن موی سر کودک موجب رشد بیشتر موها در بزرگسالی می‌‌شود کاملا غلط است. هیچ فرقی نمی‌کند که موی کودک برای اولین بار در چه سنی کوتاه شود. نوزادان پس از تولد، دارای مویی هستند که به آن موی لانوگو می‌گویند.

۳ تا ۴ ماه پس از تولد موی لانوگو که مویی نازک و ظریف است می‌ریزد و به جای آن مویی کرک مانند به نام ولوس رشد می‌کند. با گذشت زمان موی ولوس در قسمت سر به موهای ضخیم‌تری به نام ترمینال تبدیل می‌شود، اما در قسمت‌های دیگر بدن باقی می‌ماند. بنابراین در مورد موی سر کودک، لانوگوها یا موهای داخل رحمی در هر حال می‌ریزند. اصلاح و تراشیدن مو تاثیری در روند افزایش مو، ضخیم شدن مو، پرپشتی و جلوگیری از ریزش مو ندارد.

تعداد بازديد: 534 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز