Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 11:38

29
اردیبهشت
درمان آبریزش بینی در کودکان

درمان آبریزش بینی در کودکان

پسر 14 ساله‌ای دارم كه از چندی پیش مبتلا به گرفتگی بینی شده است. ناراحتی بینی و آبریزش زلال بینی باعث ناراحتی زیادی برای فرزندم شده است لطفاً بفرمایید كه آیا نیاز دارد به پزشك مراجعه كند یا نه؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر علی صادقی؛ متخصص گوش و حلق وبینی؛ استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران 

گرفتگی بینی چیست؟  

یكی از علایم شایعی كه باعث شكایت بسیاری از مراجعه‌‌كنندگان به درمانگاه‌ها می‌شود گرفتگی بینی می‌باشد كه در این حالت بیمار احساس می‌كند بینی وی باز نیست و عبور هوا از بینی به طور ناقص انجام می‌شود و در این حالت در بینی یا انسداد كامل پیش می‌آید و یا به طور نسبی بسته می‌شود. ممكن است دو طرفه باشد و همچنین ممكن است یك بینی بسته باشد و دیگری باز باشد و بعد از چند ساعت همان بینی كه بسته بود باز باشد و بینی دیگر بسته باشد و این سیكل تكرار شود و بالعكس. این حالت اخیر، كه خیلی از افراد از آن شكایت دارند، بیماری نمی‌باشد بلكه سیكل طبیعی و سیكل فیزیولوژیك بینی می‌باشد و افراد نباید از این بابت نگران باشند.

این بیمار اول باید به دقت معاینه شوند چون آبریزش بینی یكی از علایم آلرژی می‌باشد اغلب افراد می‌گویند به موادی مانند گرد و غبار و گرده گیاهان، بوی ادكلن و عطر حساسیت دارند كه در این صورت باید این افراد از این مواد و از این محیط‌ها دوری كنند و متعاقبا شروع به درمان دارویی كنند و بعد از معاینه اگر علت گرفتگی بینی مشخص نشود می‌توان از CT scan و MRI نیز كمك گرفت و به علت گرفتگی بینی این بیمار پی برد و در صورت نیاز به دمران مناسب اقدام كرد و برای اطمینان كامل حتماً باید ایشان به پزشك مراجعه نمایند.


 

 

تعداد بازديد: 860 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز