Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 20:26

5
مرداد
ویتامین‌های ضروری برای زنان قبل از ۴۰ سالگی

ویتامین‌های ضروری برای زنان قبل از ۴۰ سالگی

بدن انسان به ۱۳ ویتامین ضروری نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. این ویتامین ها عبارتند از: ویتامین های A، C، D، E و K به همراه ویتامین های گروه B (ریبوفلاوین، تیامین، بیوتین، ویتامین B۱۲، ویتامین B۶، فولات و اسید پانتوتنیک).

ایت دیس نوشت: بدن انسان به ۱۳ ویتامین ضروری نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. این ویتامین ها عبارتند از: ویتامین های A، C، D، E و K به همراه ویتامین های گروه B (ریبوفلاوین، تیامین، بیوتین، ویتامین B۱۲، ویتامین B۶، فولات و اسید پانتوتنیک).

وقتی نوبت به یک روال صبحگاهی می رسد که شما را برای موفقیت در تمام روز آماده می کند، می‌توانید یک چای گیاهی، ماچا لاته سرد، یا اسموتی میوه‌ای تازه را قبل از شروع کار یا مدیتیشن در زیر نور خورشید بنوشید. ممکن است برای پیاده روی سریع یا دویدن بیرون بروید. صبح‌ها همچنین ممکن است با مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های انتخابی آغاز بشود. در واقع، طبق گفته پزشکی جانز هاپکینز، ۵۰ درصد از بزرگسالان به طور منظم از مولتی ویتامین یا نوع دیگری از ویتامین استفاده می کنند اما کدام ویتامین ها ارزش وقت و هزینه شما را دارند و کدام ارزش ندارند؟

نود و دو درصد از جمعیت کشور با حداقل یک کمبود ویتامین یا مواد معدنی، بر اساس میزان دریافتی مرجع در رژیم غذایی، مواجه هستند. بدن انسان به ۱۳ ویتامین ضروری نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. این ویتامین ها عبارتند از: ویتامین های A، C، D، E و K به همراه ویتامین های گروه B (ریبوفلاوین، تیامین، بیوتین، ویتامین B۱۲، ویتامین B۶، فولات و اسید پانتوتنیک). شما می توانید از طریق غذاهایی مانند سبزیجات، میوه ها، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل این ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کنید.

برای اطمینان از دریافت ویتامین‌هایی که واقعاً به آن نیاز دارید، با Lauren Manaker MS، RDN، LD، CLEC ، یک متخصص تغذیه و توسعه‌دهنده دستور غذا درباره بهترین ویتامین ها قبل از ۴۰ سالگی توضیح داده است.

بیشتربخوانید:

ضروری ترین ویتامین ها برای زنان

 

 

 

اسید فولیک

Manaker می‌گوید: «اگر وارد ۴۰ سالگی می‌شوید و به طور معمول مکمل اسید فولیک مصرف نمی‌کنید، ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید، به خصوص اگر هنوز دوره‌های قاعدگی دارید. توصیه می شود زنان در سنین باروری( به خصوص در دوران بارداری) روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند تا خطر نقایص مادرزادی کاهش یابد.»

علاوه بر این، اسید فولیک (همچنین به عنوان فولات و ویتامین B۹ شناخته می شود) نقش کلیدی در تشکیل گلبول های قرمز خون، همراه با DNA و ترمیم کروموزومی ایفا می کند. اسید فولیک همراه با ویتامین های B۱۲ و B۶ برای کاهش سطح هموسیستئین شما کار می کند. سطوح بالاتر هموسیستئین با اپیزودهای قلبی عروقی مرتبط است.

ویتامین B۱۲

Manaker توضیح می دهد: «ظرفیت جذب ویتامین B۱۲ از غذا با افزایش سن کاهش می یابد.» به همین دلیل، مصرف مکمل ویتامین B۱۲ می تواند برای سلامتی شما فوایدی داشته باشد. سطوح پایین ویتامین B۱۲ در بدن می تواند منجر به احساس خستگی، ضعف عضلانی و حالت تهوع شود.

ویتامین B۱۲ برای تولید گلبول های قرمز خون و تضمین سلامت مغز شما ضروری است. دریافت ویتامین B۱۲ برای گیاهخواران بسیار مهم است، زیرا کمبود آن می تواند منجر به آسیب عصبی، کم خونی و مشکلات استدلال یا حافظه شود.

ویتامین K۲

ویتامین K۲ یک ماده مغذی است که بسیاری از افراد به اندازه کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. Manaker توضیح می دهد: « شواهد نشان می دهد که این ماده مغذی نقش مهمی در سلامت استخوان ما ایفا می کند.» از آنجایی که زنان با افزایش سن بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌گیرند، مصرف مواد مغذی که به قوی نگه داشتن استخوان‌های آنها کمک می‌کنند گام مهمی است.

بیشتربخوانید:

زنان بخوانند ؛ کمبود ویتامین D چه خطراتی دارد؟

 

 

 

ویتامین D

این لیست از بهترین ویتامین‌هایی که زنان باید قبل از ۴۰ سالگی مصرف کنند، با ویتامین D تمام می‌شود. این ماده مغذی می تواند تاثیر زیادی بر سلامت استخوان های شما داشته باشد. Manaker به ما می‌گوید: «باز هم، از آنجایی که خطر پوکی استخوان با افزایش سن زنان افزایش می‌یابد، مصرف مواد مغذی که از این جنبه مهم سلامتی ما حمایت می‌کنند، زمانی که زنان در ۴۰ سالگی هستند، بسیار مهم است که ویتامین D را طبق توصیه و تجویز پزشک مصرف کنند.»

بیشتربخوانید:

کدام ویتامین‌ها برای سیستم ایمنی اهمیت ویژه‌ای دارند؟

8علامت کمبود ویتامین ث در بدن

 

برچسب ها: زنان، سلامت زنان، گیاهخواری، ویتامین، اسید فولیک، ویتامین D، ویتامین B۱۲ تعداد بازديد: 134 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز