Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 10:07

3
شهریور
سلامت قلب بانوان به کمک این خوراکی ها

سلامت قلب بانوان به کمک این خوراکی ها

خانم با مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم می توانند به حفظ سلامت قلب خود کمک شایانی کنند

یک تحقیق جدید نشان می دهد که خوردن مواد غذایی مانند موز و ماهی آزاد می تواند به کاهش آثار منفی نمک در رژیم غذایی زنان کمک کند و سلامت قلب آن ها را بهبود بخشد


 این مطالعه نشان داد که رژیم‌های غذایی غنی از پتاسیم با کاهش فشار خون، به‌ ویژه در زنانی که مصرف نمک بالایی دارند، مرتبط است.یافته‌های محققان مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام نشان می‌دهد که این ماده معدنی به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند و زنان بیشتر از مردان از آن سود می‌برند.

بیشتربخوانید:

از 8 مزیت انگور برای سلامتی غافل نشوید

 

 

 

 کاهش خطر بروز مشکلات قلبی

این مطالعه شامل ۱۱ هزار و ۳۰۰ مرد و ۱۳ هزار و ۷۰۰ زن بود. به‌ طور کلی، محققان دریافتند که افرادی که بالاترین میزان مصرف پتاسیم را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۱۳ درصد کمتر در معرض خطر  امراض قلبی‌عروقی بودند.سازمان ملی خدمات بهداشت انگلستان توصیه می‌کند که بزرگ سالان ۱۹ تا ۶۴ ساله به ۳ هزار و ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم در روز نیاز دارند و باید بتوانند پتاسیم را از رژیم غذایی خود دریافت کنند.

 مواد غذایی حاوی پتاسیم

غذاهای سرشار از پتاسیم عبارت اند از: سبزیجات، میوه، آجیل، لوبیا، لبنیات و ماهی. به‌ عنوان‌ مثال، یک موز ۱۱۵ گرمی دارای ۳۷۵ میلی‌گرم، ۱۵۴ گرم ماهی آزاد پخته‌ شده دارای ۷۶۰ میلی‌گرم، یک سیب‌زمینی ۱۳۶ گرمی دارای ۵۰۰ میلی‌گرم و یک فنجان شیر دارای ۳۷۵ میلی‌گرم پتاسیم است.

بیشتربخوانید:

هشدار ؛ مصرف این نوع روغن‌های جامد باعث سکته قلبی می‌شود

 

 

 روشی ساده برای دریافت پتاسیم

یک راه آسان برای افزایش دریافت پتاسیم، خوردن پنج وعده میوه های تازه  و سبزیجات در روز است. با‌ این ‌حال، حفظ سلامتی فقط به این معنا نیست که آن چه را که در بشقاب شماست، کنترل کنید.فعال ماندن از نظر بدنی هم به کاهش فشار خون کمک می‌کند و هم  خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

 بیشتر بخوانید:

چربی اشباع شده کدام خوراکی ها بیشتر است؟

خاصیت جادویی گریپ فروت برای سلامتی

 ریتم موزون قلب با گیاه خواری

استرس کاری و اجتماعی، خطری در کمین قلب زنان

استرس دارید و قلب‌تان ضعیف است؟ کاکائو بخورید

 

 

 

برچسب ها: زنان، تغذیه، رژیم غذایی، سکته قلبی، فشار خون، مواد غذایی، بیماری قلبی تعداد بازديد: 180 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز