Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 01:31

21
فروردین
خطرات احتمالی ایمپلنت سینه (2)

خطرات احتمالی ایمپلنت سینه (2)

ایمپلنت سینه تشخیص سرطان سینه را به تاخیر می‌اندازد. به هنگام مراجعه به ماموگراف حتما به او بگویید كه ایمپلنت سینه داشته‌اید تا با استفاده از روش‌های خاص هم از بافت سینه به بهترین حالت آزمایش به عمل آورد.

 

بیرون آمدن

این وضعیت در اثر قرار گرفتن سیلیكون در محل نامناسب رخ می‌دهد و ایمپلنت سینه زیر پوست جابه‌جا می‌شود.

سرطان‌ها

ایمپلنت سینه باعث افزایش خطر سرطان سینه نمی‌شود، ولی تشــــخیص آن را در ماموگرافی بسیار دشوارتر می‌كند.

عدم رضایت از نتایج زیبایی كار

ایجاد چین و چروك، غیر متقارن بودن ایمپلنت (قرار نگرفتن در محل مناسب)، اندازه نامتناسب، بد شكلی زخم‌ها و ... معمولا از مواردی هستند كه باعث می‌شوند فرد از عمل ایمپلنت خود ناراضی باشد.

درد

شدت و مدت درد به عوامل زیادی بستگی دارد. سایز نامتناسب ایمپلنت، قرار نگرفتن در محل مناسب، روش جراحی، انقباض كپسول و ... باعث درد مضاعف در فرد می‌شود. اگر دچار درد شدید شده‌اید، حتما موضوع را به پزشك‌تان اطلاع دهید.

عفونت

درست مانند سایر عمل‌های جراحی، خطر عفونت پس از جراحی ایمپلنت وجود دارد. احتمال عفونت در ایمپلنت بیشتر از بافت‌های عادی بدن است. اگر عفونت با مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها برطرف نشود، باید ایمپلنت برداشته شود. بعد از بین بردن عفونت، می‌توانید تصمیم بگیرید كه مجددا ایمپلنت داشته باشید یا نه.

ته نشین شدن كلسیم در بافت اطراف ایمپلنت

این وضعیت نیز در ماموگرافی مشخص شده و حتی گاهی با سرطان اشتباه گرفته می‌شود. وقتی كه این شرایط برای فرد به وجود می‌آید، نیاز به جراحی مجدد دارد تا ته نشین كلسیم و ایمپلنت از سینه خارج شود.

بافت مردگی

بافت مردگی، شكل‌گیری بافت مرده در اطراف ایمپلنت است كه باعث می‌شود زخم به سختی بهبود یابد و حتی گاه فرد مجبور می‌شود ایمپلنت را بردارد. عفونت از خطراتی است كه با بافت مردگی همراه است.

ایجاد تداخل در ماموگرافی

ایمپلنت سینه تشخیص سرطان سینه را به تاخیر می‌اندازد. به هنگام مراجعه به ماموگراف حتما به او بگویید كه ایمپلنت سینه داشته‌اید تا با استفاده از روش‌های خاص هم از بافت سینه به بهترین حالت آزمایش به عمل آورد و هم احتمال بروز برخی خطرات مثل پارگی و گسیختگی ایمپلنت به حداقل برسد. این روش‌های خاص نیاز به اشعه X بیشتر دارند.

 چند نكته بیشتر بدانیم

 احتمال‌این که شما بعد از انحام عمل جراحی خوشحال و راضی باشید، بسیار زیاد است. بسیاری از بیماران مزایا و فواید‌ این نوع عمل جراحی را می‌دانند.  اگرچه علی رغم اطمینان و دلگرمی که توسط جراحان پلاستیک کار آمد و ماهر در دنیا ارائه شده است؛ بسیاری از زنان هنوز در مورد سالم بودن پروتز‌های سیلیکونی و به طور کلی سایر پروتز‌های سینه اطمینان ندارند.

اگر شما می‌خواهید که‌این عمل را انجام دهید، چاره دیگری ندارید یا ‌این عمل را انجام ندهید و یا نهایتا باید پروتز سینه‌ای را انتخاب کنید که احساس بهتری نسبت به آن دارید.

اگر تصمیم دارید که ادامه دهید تصمیم در مورد‌این که چه نوع پروتز سینه‌ای را مورد استفاده قرار بدهید، به عهده شما است.

یک جراح فقط می‌تواند به شما اطلاعات بدهد و به شما توصیه کند که با چه نوع پروتز سینه‌ای احساس بهتری خواهید داشت.

متأسفانه یک پروتز سینه کامل و بدون نقص هنوز ساخته نشده است و همانطور که توضیح داده شد چند نقص و عیب همراه با تمام پروتز‌های سینه وجود دارد. بنابراین یک شخص باید سعی کند، تمام ‌این موارد را در برابر فوایدش از طریق بررسی هر نوع مدرکی به طریق عقلانی و بی‌طرفانه مقایسه نماید. بیماران هرگز نباید به خودشان اجازه دهند که توسط هر نوع گزافه‌پردازی رسانه‌ای یا شایعات تحت تأثیر قرار بگیرند.

باید بدانید که گذاشتن پروتز به هر حال استانداردترین روش بزرگ کردن پستان بشمار می‌رود و شیوه‌های احتمالی دیگر هنوز مقبولیت عام نیافته‌اند و اگر لازم بود سونوگرافی انجام دهیم.

 ماندگاری پروتزهای سینه

مثل هرمحصول ساخت دست بشر، پروتز‌های سینه نیز تا ابد باقی نمی‌مانند.

گرچه  بسیار قوی و مقاوم هستند(حتی در برابر فشار)، ولی مستعد کهنه شدن و فرسایش در طول زمان می‌باشند. به عبارت ساده‌تر، پوسته خارجی پروتز سینه، بالاخره کهنه و نازک شده و نهایتا از بین می‌رود. اگرچه از نظر کلینیکی تشخیص آن مشکل می‌باشد.

گهگاهی کسی ممکن است تشخیص دهد که سینه کمی صاف شده است یا شکل آن تغییر پیدا کرده است، اما اکثراً به ندرت قابل توجه و دید است. به علت‌ایجاد کپسول اطراف پروتز گاهی اوقات بطور گول زننده‌ای تشخیص پارگی صورت نمی‌گیرد.

کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است، بنابراین یک زن که ورزش‌ها و تمرین‌های فیزیکی زیادی مثلا چندین ساعت در روز به طور مرتب انجام می‌دهد و سینه‌هایش حرکت زیادی می‌کند (به عبارت دیگــــر مربی‌های‌ایروبیـــک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و...) به طور طبیعی پروتز سینه آن‌ها در یک دوره زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره می‌شوند.

در اولین نگاه منطقی است، فرض کنیم و بدانیم که پروتزهای سینه در‌این حالت‌ها زودتر از بین می‌روند؛ بنابر این به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب برای حالت و موقعیت پروتز‌های سینه شما بهترین توصیه و پیشنهاد‌این است که توسط پزشک و متخصص به طور منظم بعد از 10 ـ 15 سال که از عملتان گذشت معاینه شوید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- خطرات احتمالی ایمپلنت سینه- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ماموگرافی، سرطان‌ سینه، مزایا عمل ایمپلنت، معایب عمل ایمپلنت، ماندگاری پروتزهای سینه، سالین یا سیلیکون، معایب ایمپلنت سیلیکون، معایب ایمپلنت سالین تعداد بازديد: 3065 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز