Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 9 مهر 1403 - 19:49

9
مهر
اهمیت به زنان و خانواده جزو دیدگاه‌های راهبردی آیت‌الله رئیسی بود

اهمیت به زنان و خانواده جزو دیدگاه‌های راهبردی آیت‌الله رئیسی بود

اهمیت به خانواده و سلامت خانواده برای آیت‌الله رئیسی در جهت دیپلماسی نبود بلکه یکی از جلوه‌های توجه اصیل آیت‌الله رئیسی بود. با اینکه چند روزی از سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت ایشان گذشته

به قلم : دکتر فهیمه فرهمند پور ، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

تحریریه زندگی آنلاین : اهمیت به خانواده و سلامت خانواده برای آیت‌الله رئیسی در جهت دیپلماسی نبود بلکه یکی از جلوه‌های توجه اصیل آیت‌الله رئیسی بود. با اینکه چند روزی از سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت ایشان گذشته اما هنوز بهت حادثه کم نشده است و باید روزهای زیادی بگذرد تا پذیرش این حادثه در میان افکار عمومی رخ دهد. اگر مسئولان خودشان را جزئی از پیکره مردم بدانند، مردم نیز آنها را از خود می‌دانند و احساساتشان جریحه‌دار می‌شود، این اتفاق نشان داد که حکمرانی از مردم است. برای اینکه مجموعه عملکرد یک مسئول را بررسی کنید اجزای اقدامات مورد بررسی می‌گیرد و می‌توان تحلیل کمی داشت. اما در زمینه رویکرد آیت‌الله رئیسی به زنان و خانواده قصد ندارم این نگاه کمی را داشته باشم بلکه می‌خواهم این موضوع را مورد اشاره قرار دهم که این موضوع در سطوح مدیریتی ایشان چه جایگاهی داشت؟ آشنایی بنده با ایشان به دوران ریاست قوه قضاییه و تولیت آستان قدس برمی‌گردد، موضوع زنان و خانواده دارای ابعاد بهم پیوسته و از طرفی دارای مرز است، زنان و خانواده هر دو جزو دیدگاه‌های راهبردی ایشان بود.

 بیشتربخوانید:

علت اصلی خشونت فیزیکی مردان علیه زنان چیست؟

 

 


اهمیت به خانواده و سلامت خانواده برای آیت‌الله رئیسی تنها در جهت دیپلماسی نبود بلکه یکی از جلوه‌های توجه اصیل آیت‌الله رئیسی بود. زنان و خانواده در دیدگاه ایشان اصالت داشت. توجه به زنان و جایگاه زنان و ضرورت به میدان دادن به زنان، فقط به عنوان برگ برنده دیپلماسی نبود بلکه ایشان به آن معتقد بود.
زمانی که تولیت آستان قدس را پذیرفتند این نهاد ساختار کاملاً سنتی داشت، ورود ایشان باعث شد که گفتمان زن و خانواده وارد آستان قدس ایجاد شود. در قوه قضاییه هم همینطور بود و ایشان همواره جلساتی با نخبگان و فعالان حوزه زنان داشتند.
نگاه به خانواده و زنان از نظر آیت‌الله رئیسی اصیل بود. سرزیر آن را در همه بخش‌ها مشاهده می‌شود این نگاه در کار و خانواده ایشان وجود داشت.
وقتی مسئولیت شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی را پذیرفتم، گفتند خانم‌ها شایسته بهترین‌ها هستند خودتان را برای عرضه بهترین‌ها آماده کنید. ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان و شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، با نهایت تأثر و تأسف، شهادت شهید خدمت، رئیس محترم جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مادر جلیل القدر و همسر محترم ایشان سرکار خانم دکتر علم الهدی، بیت مکرم و معزای ایشان، اعضای هیأت دولت و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند رحمان برای روح مطهرشان رحمت واسعه و غفران الهی مسئلت دارد.

بیشتربخوانید:

خشونت زنان علیه مردان واقعیتی خاموش

 

تعداد بازديد: 17 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز