Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 19:33

28
شهریور
۳۷ میلیون نوجوان در دنیا محصولات دخانی مصرف می‌کنند

۳۷ میلیون نوجوان در دنیا محصولات دخانی مصرف می‌کنند

بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر حدود ۳۷ میلیون نوجوان بین ۱۳ تا ۱۵ سال در نقاط مختلف دنیا از محصولات دخانیات استفاده می‌کنند.به گزارش دویچه‌وله، این محصولات شامل سیگار، تنباکوی جویدنی و انفیه هستند.

تحریریه زندگی آنلاین : بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر حدود ۳۷ میلیون نوجوان بین ۱۳ تا ۱۵ سال در نقاط مختلف دنیا از محصولات دخانیات استفاده می‌کنند.به گزارش دویچه‌وله، این محصولات شامل سیگار، تنباکوی جویدنی و انفیه هستند. همچنین گفته شده است که میلیون‌ها نفر از سیگارهای الکترونیکی نیز استفاده می‌کنند که حاوی تنباکو نیستند، اما دارای نیکوتین و به این خاطر اعتیادآور هستند.گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به علت قیمت گران سیگارهای الکترونیکی، شمار زیادی از جوانان به طرف سایر محصولات تنباکویی می‌روند.بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، حدود ۲۰ درصد از نوجوانان بین ۱۳ تا ۱۵ ساله در اروپا می‌گویند که طی ۳۰ روز گذشته از سیگار الکترونیکی استفاده کرده‌اند. گزارش‌ها حاکیست سیگارهای الکترونیکی با ۱۶ هزار طعم مختلف مانند آدامس و آب نبات در بازار موجود هستند و این رویکرد ظاهرا برای جذب کودکان در نظر گرفته شده است.این سازمان از کشورها خواسته است که محدودیت‌های بیشتری برای استفاده از تنباکو و سایر محصولات حاوی نیکوتین، اعمال کنند.در این راستا به ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی با طعم‌های متفاوت، ممنوعیت تبلیغات برای این محصولات و نیز افزایش مالیات برای این تولیدات، اشاره شده است.

بیشتربخوانید:

برای ترک سیگار چقدر زمان لازم است؟

عبور از بحران با «مرور زندگی»

 

 

تعداد بازديد: 27 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز