Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:04

26
فروردین
سال نو و هدفگذاری های جدید برای بازنشسته ها

سال نو و هدفگذاری های جدید برای بازنشسته ها

شروع سال نو همراه با آغاز فصل بهار و تغییرات زیبای آب و هوایی و طبیعت است که این تغییرات بر روحیه و حالات افراد هم تاثیری مثبت می گذارد و سبب تفکر بیشتر برای شروع یک دنیای جدید و به مراتب بهتر در آنها می گردد.

تحریریه زندگی آنلاین : شروع سال نو همراه با آغاز فصل بهار و تغییرات زیبای آب و هوایی و طبیعت است که این تغییرات بر روحیه و حالات افراد هم تاثیری مثبت می گذارد و سبب تفکر بیشتر برای شروع یک دنیای جدید و به مراتب بهتر در آنها می گردد. همه ما باید از این فرصت و حال خوب استفاده کنیم و به روش ها و ایده هایی نو بیندیشیم تا شرایط و سبک زندگی خود را بهبود ببخشیم و برای دستیابی به شرایط و جایگاهی بهتر، ارتقا دهیم.

اولین قدم در این مسیر تعیین اهداف برای یکسال پیش رو است. باید به بررسی اهداف شخصی و حرفه‌ای خود و تعیین اقدامات مشخص برای رسیدن به آنها در طول سال جدید بپردازیم. هرآنچه که مد نظرمان است یادداشت و اولویت بندی کنیم. برای رسیدن به این اهداف و تحقق آنها باید برنامه‌ریزی  و زمانبندی داشته باشیم.  ایجاد یک برنامه‌زمانی موثر برای بهره‌وری بیشتر از وقت و انرژی در سال جدید باید جزو اولویت های ما باشد. چرا که هدفگذاری و دستیابی به اهدافمان بدون داشتن برنامه ریزی مشخص میسر نخواهد بود. باید بدانیم که در چه بازه زمانی و با چه توانایی و شرایطی میتوانیم به اهدفمان برسیم. برای رسیدن به اهداف باید سلامت جسمی و روحی افراد در شرایط مطلوبی باشد. البته که بدون سلامت روح و روان و جسم خود نمی توان به هیچ یک از برنامه های مورد نظرمان بپردازیم، پس توجه به سلامتی شامل تغذیه سالم، ورزش منظم و استراحت کافی برای افزایش کیفیت زندگی جزو برنامه روتین همه بازنشسته ها در سال جدید باشد.

اگر تا کنون به این وجه از زندگی خود بی توجه بوده اید، بیایید و امسال سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و ثمرات ارزشمند آن را ببینید و احساس کنید. با ارتقای رشد شخصی و حرفه‌ای خود که از طریق مطالعه، آموزش و یادگیری مهارت‌های جدید به دست می آید، به بهبود شرایط شغلی در صورتیکه به فعالیتی مشغول هستید و یا رسیدگی به علاقه‌های شخصی تان کمک کنید. بیایید در سال جدید سعی کنید به مدیریت اضطراب و رسیدگی به مسائل استرس زای پیرامون خود بپردازید و در این راستا به یادگیری راه‌های موثر برای مدیریت استرس و اضطراب در مواجهه با چالش‌های روزمره بپردازید، حتی می توانید در دوره های آموزشی مهار خشم و کنترل اضطراب شرکت کنید. شرکت در این دوره ها برای توسعه تعاملات اجتماعی شما بسیار مفید خواهد بود و علاوه بر تاثیر مثبت این آموزشها بر بهبود ارتباطات اجتماعی و خانواده، دوستان و همکاران به طور قطع در آشنایی با افراد جدید و پیدا کردن دوستان تازه هم به شما کمک می کند.

در سال جدید سعی کنید که میان زندگی و کار خود تعادل ایجاد کنید. توجه به تعادل بین زندگی شخصی و شغلی به منظور حفظ رضایت و خوشبختی شما لازم و ضروری است. بیش از اندازه کار نکنید و به گذراندن وقت در کنار اعضای خانواده توجه کافی داشته باشید. سعی کنید عادات مثبت جدیدی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. توسعه عادات مثبتی مانند مدیتیشن، کتاب خواندن یا ورزش که به بهبود کیفیت زندگی کمک می کند را در برنامه امسال خود قرار دهید. عادت های مثبت به مرور زمان  باعث آرامش و افزایش کیفیت زندگی شما خواهد شد. یکی از عوامل موثر بر دستیابی به اهداف و برنامه هایی که مشخص کرده اید، مدیریت مالی شماست، برنامه‌ریزی مالی به صورت کلی و متناسب با اهدافتان از طریق کنترل بودجه و بررسی هزینه ها باید با دقت انجام شود. همانطور که می دانید مسائل مالی همواره حرف اول را در دستیابی به اهداف و اجرای برنامه ها میزند، بنابراین باید بودجه بندی یکساله و تخمین درآمدهاوهزینه  های ثابت و متغیر، جزو اولویت های ابتدای سلل برای شما باشد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

امیدوارم در سال جدید دلهایتان سرشار از آرامش و روشنی، جسم و روحتان سالم و سلامت، چراغ خانه تان پرنور و و محیط زندگی تان گرم و صمیمانه باشد و بتوانید با برنامه ریزی صحیح و اصولی به لیست اهدافتان دست یابید.

تعداد بازديد: 37 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز