Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:17

28
شهریور
تاکید بر واکسیناسیون بیماران ام.اس علیه بیماری ویروسی آنفولانزا

تاکید بر واکسیناسیون بیماران ام.اس علیه بیماری ویروسی آنفولانزا

افرادی که سابقه سرماخوردگی های مکرر در سالهای گذشته دارند، بخصوص بیمارانی که از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده میکنند، توصیه جدی میشود در فرصت پیش رو واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

رییس مرکز تحقیقات ام.اس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیماران ام.اس  بر اساس مصرف داروهای کاهش دهنده توان سیستم ایمنی بدن به دو دسته تقسیم میشوند، گفت: توصیه میشود تمامی بیماران مبتلا به ام.اس، حتما واکسن آنفولانزا تزریق کنند.
دکترمحمدعلی صحراییان افزود: پاییز آغاز شیوع بیماریهای فصلی بخصوص آنفولانزا است و آندسته از بیماران که از داروهای کاهش دهنده سیستم ایمنی استفاده میکنند باید دقت بیشتری در بهداشت فردی داشته باشند و از بیماران سرماخورده یا دارای علائم و مبتلایان فاصله بگیرند؛ حتما از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی نیز توصیه میشود.
این متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ فوق تخصص ام.اس، گفت: برای همه بیماران مبتلا به ام.اس، چه آنانکه دارو مصرف میکنند و چه دارو استفاده نمیکنند توصیه این است که شهریور و مهر ماه واکسن آنفولانزا  تزریق کنند.
عضو هیات مدیره انجمن بیماران ام.اس ایران، افزود: استفاده از واکسن آنفولانزا بخصوص در افرادی که سابقه سرماخوردگی های مکرر در سالهای گذشته داشتند و یا بیمارانی که از داروی تضعیف کننده سیستم ایمنی استفاده میکنند، توصیه جدی میشود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص واکسن ایرانی نوترکیب آنفولانزا، تصریح کرد: وقتی یک دارو یا واکسن مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار گرفت، این یعنی قابلیت استفاده داشته و مجوز مصرف دارد.
دکتر صحراییان گفت: من با واکسن ایرانی فلوگارد آشنایی دارم و سال گذشته نیز از همین واکسن تولید داخل استفاده کردم.  
وی افزود: اگر فردی دچار بیماری های ویروسی و سرماخوردگی شد حتما استراحت کافی داشته باشد و از پزشک معالج خود با توجه به شدت بیماری مشورت بگیرد و بیماران در مورد توصیه های اجتماعی رعایت لازم را داشته باشند.
این فلوشیپ فوق تخصصی ام.اس، گفت: اگر یک بیمار مبتلا به ام اس  به بیماری ویروسی و آنفولانزا نیز مبتلا شد، مهمترین نکته گرم نگهداشتن بدن و استفاده از نوشیدنی های گرم در طول بیماری است.
وی در خصوص توصیه های تغذیه ای به بیماران ام اس، افزود: نکته مهم این است که عزیزان غذای پرچرب کمتر مصرف کنند و بیشتر از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند، همچنین تا حد ممکن از استرس و اضطراب اجتناب داشته باشند.
دکتر صحراییان در خصوص خبر جدید برای تازه های درمان و داروی مبتلایان به بیماری مولتیپل اسکلروزیس(ام.اس) در پایان افزود: خوشبختانه داروهای متعددی در حال گذراند مراحل آزمایشی است و این داروهای مهم و جدید قابلیت نفوذ مناسبی در سیستم عصبی دارند؛ امیدواریم کارآزمایی بالینی این دارو های جدید هر چه زودتر تمام شود و مجوز مصرف بگیرند تا شاهد نتایج خوبی برای درمان بیماران ام.اس باشیم.

برچسب ها: واکسیناسیون، واکسن آنفولانزا تعداد بازديد: 91 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز