Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:45

28
اردیبهشت
آیا تعیین جنسیت سنتی قابل اعتماد است؟

آیا تعیین جنسیت سنتی قابل اعتماد است؟

تمام مواد غذایی طبیعی، نعمت هستند، اما مصرف بیش از حد آنها نعمت محسوب نمی‌شود، مثلا در فردی که برای دختر‌دار شدن توصیه به مصرف بیشتر کلسیم و منیزیم شده است

تحریریه زندگی آنلاین : به نقل از فارس، دکتر مهبد ابراهیمی، متخصص زنان فلوشیپ ناباروری و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه مادر کودک از شبکه سلامت سیما گفت: تمام مواد غذایی طبیعی، نعمت هستند، اما مصرف بیش از حد آنها نعمت محسوب نمی‌شود، مثلا در فردی که برای دختر‌دار شدن توصیه به مصرف بیشتر کلسیم و منیزیم شده است، احتمال ابتلا به سنگ کلیه (در صورت وجود زمینه مساعد)، وجود دارد. ابراهیمی، زمان اقدام به بارداری را یک روش پیشنهادی خانگی دیگر دانست (تعیین روزهای خاص برای دختر یا پسر شدن) و تاکید کرد: اثبات شده است تخمک در بدن هر زن تنها ۱۲ الی ۲۴ ساعت شانس باروری دارد و گفت: با انجام چنین روش‌هایی شانس بارداری در خانم‌ها را کم نکنیم. این فلوشیپ ناباروری در پاسخ به این سوال که آیا قلیایی و اسیدی بودن محیط بدن، در شانس دختر یا پسر بودن جنین تاثیر گذار است؟ گفت: سیستم نرمال بدن را دچار مشکل نکنید، مثلا با دوش واژینال سرکه و جوش‌شیرین به دنبال اسیدی یا قلیایی کردن این محیط نباشید؛ زیرا به باکتری‌های مفید این نواحی آسیب می‌رسانید و فرد را به طور مکرر دچار عفونت می‌کنید. این استاد دانشگاه با اطمینان به خانواده‌ها تاکید کرد: هیچ مقاله معتبری در کتاب‌های علمی به غیر از IUI و IVF برای تعیین جنسیت وجود ندارد و روش‌های تغذیه‌ای و محدوده خاص زمان لقاح و ... را روش‌های مطمئن و اثبات شده‌ای برای تعیین جنسیت ندانست.

بیشتربخوانید:

بیهودگی ادعای تعیین جنسیت جنین با تغذیه

تعیین جنسیت جنین قبل از سونوگرافی

علائمی که نشان می دهد دوقلو باردارید!

ویار بارداری و تعیین جنسیت جنین

 

 

 

برچسب ها: ناباروری، بارداری، تعیین جنسیت، مواد غذایی، جنین، بارداری دختر، بارداری پسر تعداد بازديد: 87 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز