Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:12

15
فروردین
آیا نوشیدن آب زیاد، پوست را شفاف می‌کند؟

آیا نوشیدن آب زیاد، پوست را شفاف می‌کند؟

پوست شیشه‌ای اصطلاحی است که به پوست سالم، صاف، شفاف و درخشان اطلاق می‌شود.

به نقل از "هندوستان تایمز"، هدف از داشتن پوست شیشه ای دستیابی به پوستی سالم و طبیعی است که عاری از لک، خطوط ریز و سایر نواقص باشد.

یک متخصص هندی و کارشناسان سلامت پوست در این باره می‌گوید: در حالی که هیدراته ماندن با نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی پوست مهم است، اما پوست شیشه‌ای اغلب به ترکیبی از عوامل مانند ژنتیک، مراقبت روزانه و همیشگی از پوست و سبک زندگی سالم نسبت داده می شود. عواملی مانند ورزش منظم، رژیم غذایی سالم و متعادل، خواب کافی و مراقبت روتین از پوست می‌توانند به دستیابی به پوستی سالم و درخشان کمک کنند.

این متخصص تاکید کرد: آب برای حفظ سلامت پوست ضروری است. نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت پوست مهم است و می تواند به هیدراته نگه داشتن پوست، دفع سموم، بهبود گردش خون، کاهش التهاب و جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. در همین حال کم آبی می تواند باعث خشکی، کدر شدن و پوسته پوسته شدن پوست شود. همچنین نوشیدن آب کافی می تواند به بهبود گردش خون کمک کند که می تواند منجر به رساندن بهتر مواد مغذی به پوست شده و باعث تقویت آن شود. به طور خلاصه، نوشیدن آب ممکن است به تنهایی برای داشتن پوست شیشه ای کافی نباشد اما بخش مهمی از حفظ سلامت کلی پوست است.

 بیشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

وی در عین حال هشدار داد: از طرفی هم، زیاده‌روی در نوشیدن آب تایید نمی‌شود چون وقتی آب زیادی در بدن وجود دارد، نمک‌ها و الکترولیت‌ها بیش از حد رقیق شده و باعث کاهش سطح الکترولیت‌ در بدن شما می‌شود. بعلاوه نوشیدن "بیش از حد" آب، هیچ تاثیری بر افزایش سلامت پوست ندارد.

به گفته این متخصص، مصرف حداقل ۲-۳ لیتر آب یا ۶-۸ لیوان آب در روز بسته به نیاز بدن هر فرد کافی است. آب نه تنها نقش مهمی در هضم و گردش خون دارد بلکه برای سلامت و زیبایی پوست شما نیز حیاتی است.

بیشتربخوانید:

با این روغن گیاهی پوستی زیبا و بدون لک داشته باشید!

 

برچسب ها: پوست، آب، شفافیت پوست، آبرسانی پوست، روتین پوستی تعداد بازديد: 119 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز