Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 31 شهریور 1403 - 04:35

19
تیر
چگونه با هوای سرد كنار بياييم

چگونه با هوای سرد كنار بياييم

با پوشیدن دستکش، دستان خود را گرم نگه دارید و همچنین از خشک شدن پوست دست و از بین لطافت طبیعی آن به نحوی جلوگیری کنید.

اعظم کنجشکی

 

 

 

آیا مي‌‌دانید که در روزهای سرد چگونه باید لباس پوشید؟ برای زمستان، لباس مناسب و گرم دارید؟ دمای هوای بسیاری از شهرهای ایران، در زمستان بسیار پایین است و در نتیجه خوب لباس پوشیدن  خیلی ضروری است. اگر به اندازه کافی در لباس پوشیدن دقت نکنید، بیم آن مي‌‌رود که مریض شوید؛ حتی در برخی مناطق احتمال سرمازدگی نیز وجود دارد. ما در این مقاله ده راهکار آورده ایم که امیدواریم در خوب لباس پوشیدن هنگام زمستان به شما کمک کند.

دستکش گرم بپوشید

با پوشیدن دستکش، دستان خود را گرم نگه دارید و همچنین از خشک شدن پوست دست و از بین لطافت طبیعی آن به نحوی جلوگیری کنید. دستکش‌‌هایی که قسمت انگشتان آن‌‌ها یک تکه است، نسبت به آن‌‌هایی که انگشتان از هم جدا هستند، دستان شما را بیشتر گرم نگه مي‌‌دارند.

زیر شلوارتان، جوراب شلواری یا ساق شلواری گرم بپوشید

برای جلوگیری از یخ کردن پاهایتان، در پوشیدن این لباس‌‌ها زیر شلوارتان تردید نکنید.

به عنوان اولین لایه، لباس‌هایی بپوشید که بدنتان را گرم نگه مي‌‌دارند

لباسهایی که به بدن مي‌‌چسبند، بیشتر گرما را نگه مي‌‌دارند. با وجود این پوششی انتخاب کنید که پوستتان در آن بتواند به راحتی نفس بکشد وگرنه بیم آن مي‌‌رود که حتی در هوای سرد زمستان هم عرق کنید و ترکیب رطوبت و سرمای هوا، ممکن است به بیمار شدن شما بیانجامد.

 لایه دوم لباس‌‌های شما باید حالت عایق داشته باشند

بسیار مهم است که لایه دوم لباستان، از بدن شما در برابر سرمای بیرون محافظت کند. این لباسها باید بافت ریزی داشته باشند و جنس آن‌‌ها بهتر است پشمی باشد.

 لایه رویی لباستان باید ضد آب باشد

این لباس‌‌ها از بدن شما در برابر باد، باران و برف محافظت مي‌‌کند. شما مي‌‌توانید از لباس‌‌هایی ساخته شده از مواد مصنوعی یا از پنبه ضد آب بهره بگیرید.

به جای لباس‌‌هایی از جنس نایلون، نوع پشمی آن‌‌ها را انتخاب کنید

بهتر است لباسهای پشمی بپوشید؛ حتی اگر لباس‌‌های نایلونی به ظاهر کیفیت بهتری داشته باشند.

چکمه‌‌هایی با کیفیت خوب بپوشید

چکمه‌‌هایی با کیفیت خوب بپوشید.چکمه یا همان بوتی که در زمستان مي‌‌پوشید باید ضد آب، در برابر سرما عایق باشند و پایتان را گرم نگه دارند. همچنین باید کفی بیرونی آن‌‌ها از جنسی باشد که امکان سر خوردن شما را هنگامی که روی برف یا یخ راه مي‌‌روید، به حداقل برساند.

شال یا روسری گرم و بزرگ بپوشید

شال و روسری‌‌های بسیار زیبایی در بازار وجود دارند، چرا یکی ازآن‌‌ها را تهیه نمی‌کنید. البته اگر حوصله و وقت دارید خودتان به راحتی مي‌‌توانید شالی زیبا ببافید. کاموایی را انتخاب کنید که براحتی سر و گردن شما را گرم نگه مي‌‌دارد. دقت کنید که همیشه گردن و گلوی‌تان را به خوبی بپوشانید.

کلاه بپوشید

کلاه جزء لاینفک روزهای برفی یا سرد زمستان است. به کمک کلاهی گرم به خوبی از سر و پیشانی خود در برابر سرما محافظت کنید.

حواستان به کودکان باشد

کودکان هنگامی که بازی مي‌‌کنند، معمولا گرم‌شان مي‌‌شود؛ با این حال بدن کوچک آن‌‌ها به سرعت گرمایش را از دست مي‌‌دهد. دقیقا به همین دلیل دقت کنید که آن‌‌ها بعد از بازی لباس‌‌هایشان را در نیاورند؛ این کار بسیار خطرناک است و به احتمال زیاد باعث بیمار شدن آن‌‌ها مي‌‌شود.

 

برچسب ها: لباس، زمستانی، دستکش گرم، سرمازدگی، جوراب شلواری، لباس های گرم، لباس های نایلونی، چکمه تعداد بازديد: 936 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز