Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02:28

8
تیر
مُدهای بهاری لباس

مُدهای بهاری لباس

طرح‌های هندسی، انتزاعی، چاپ‌های گلدار یا تصاویر متنوعی از طبیعت یا چهره نیز در فصل بهار بسیار متداول خواهد بود.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

 

شاید با خودتان فكر كنید كه هنوز نمی‌توان پیش‌بینی كرد كه در بهار چه رنگی، برای لباس خانم‌ها، رنگ برتر خواهد شد. ولی طراحان حتی از قبل نیز این برنامه‌ریزی‌ها را كرده‌اند و مشخص شده است كه رنگ بهار چه رنگی است. پس اگر در فكر تهیه لباس خاصی هستید بهتر است كه اطلاعات خود را به روز كنید. امسال سال رنگ «سبز- آبی» است. 

تون كلاسیك و بسیار ملایم آبی كه ته‌مایه‌های رنگ سبز نیز در آن به چشم می‌خورد. به هنگام استفاده از این رنگ باید به هارمونی رنگ‌ها بیشتر توجه كنید، چرا كه این رنگ به شما كمك می‌كند تا منحصر به فرد به نظر برسید. رنگ‌های یاسی، زرد لیمویی، آبی روشن، هلویی و سبز ملایم همچنان در بهار مد هستند.  قرمز جزء رنگ‌هایی است كه بهتر است خانم‌ها هیچ‌گاه آن را كنار نگذارند. این رنگ همیشه مداست. 

معمولاً فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای نشان دادن مد است. فصل بهار  نیز فصل فوق‌العاده‌ای برای نشان دادن لباس‌های جدید مردانه و زنانه است. با آنكه معمولاً لباس‌های فصل گرم همگی روی یك خط سیر می‌كنند، ولی امسال نیز قرار است به مجموعه مدل‌های قبلی، سبك‌های جدید نیز اضافه شود.  

لباس‌های بهاری

مسلماً لباس‌های امسال كه در فصل بهار مد می‌شوند، باید متناسب با وضعیت آب و هوایی بهار باشند. امسال فصل بهار، پیراهن‌ها و دامن‌های بلند بیشتر كاربرد خواهد داشت. لباس‌های بهاری امسال برای خانم‌ها كمی متفاوت‌تر از سال قبل هستند. آستین‌های زنبوری، پارچه‌های گلدار با طرح گل‌های درشت وكوچك و برای خانم‌های لاغر و استخوانی پارچه‌هایی با طرح‌های گرافیكی خاص بسیار مناسب و شیك به نظر می‌رسند.

اغلب پیراهن‌های زنانه در فصل بهار و تابستان یا به شكل‌های هندسی متفاوت با خطوط صاف، زیگزاگی، مورب و ... است یا به صورت گل‌های درشت و براق. افزون بر پیراهن‌های بلند و ماكسی، خانم‌های جوان كه جنب و جوش بیشتری دارند، می‌توانند از دامن‌های كوتاه نیز استفاده كنند. بیشتر پیراهن‌هایی كه در آنها از پارچه‌هایی با شكل‌های هندسی و خطوط استفاده شده است و به رنگ سیاه و سفید هستند. 

لباس‌های طرح چرم در بهار امسال نیز دوباره به فروشگاه‌ها برمی‌گردد. اما، این بار از پارچه‌های طرح چرم بسیار سبك‌تر استفاده خواهد شد. بیشتر این پارچه‌ها به رنگ شكلاتی و قهوه‌ای هستند و كمتر از چرم مشكی استفاده شده است. انتظار می‌رود كه امسال بهار لباس‌ها طرح‌ها و نقش‌های بانشاط‌ و شادتری داشته باشند.

امسال لباس‌های خانم‌ها بیشتر در سه قالب اصلی هستند؛ 1) طرح‌های جسورانه و بی‌باكانه از شكل‌های هندسی 2) لباس‌های شاد و گلدار و البته، خنك برای مناطق گرم‌تر 3) لباس‌هایی كه روی آنها برخی حروف و كلمات چاپ شده است.

درباره رنگ‌ها نیز به همین شكل است. رنگ‌های خنثی‌تر جای خود را به رنگ‌های تُندتر می‌دهند. این رنگ‌ها انرژی‌زا بوده و بیننده را به اندازه كافی اشباع می‌كنند. حروف و كلمات چاپ شده روی لباس‌ها به آنها حالت پیچیده‌ای می‌دهد. لباس‌های اسپرت زنانه بهار بسیار متأثر از لباس‌های اسپرت لوكس است. بیشتر آنها زیپ‌دار هستند و آستین ندارند. می‌توانید مطمئن باشید كه با این لباس‌های اسپرت بسیار قوی‌تر و جسورتر از قبل به نظر می‌رسید، ولی ظرافت خاص زنانه‌تان نیز محفوظ می‌ماند.  

پیراهن‌های مردانه مد بهار- تابستان

یكی از اجزای ضروری در تیپ‌های مردانه، پیراهن است و انتخاب درست آن نیز تأثیر زیادی در ظاهر آقایان دارد. مجموعه پیراهن‌های مردانه بهار، گزینه‌های زیادی را برای انتخاب در بر دارد. افزون بر مدل‌های سنتی پیراهن‌های مردانه یقه‌دار، مدل‌هایی با یقه انگلیسی و یقه ایستاده نیز مد هستند.

تی‌شرت‌های یقه‌دار مردانه كلاسیك و مدل‌هایی با سبك مشابه در فصل جدید محبوب هستند و اغلب در همه مجموعه‌ها یافت می‌شوند. پیراهن‌های مردانه آستین كوتاه با دكمه سردست و یا آستین‌های تا خورده نیز امسال بیشتر به چشم می‌خورند. در كنار پارچه‌های سنتی، طراحان مد از پارچه‌های سبك از قبیل ابریشم، ساتن، پارچه‌های كشباف، مخمل و كتان برای پیراهن‌‌های مردانه استفاده كرده‌اند.

مجموعه پیراهن‌های مردانه در فصل جدید شامل پیراهن با پارچه‌های توری و مشبك و دیگر مواد شفاف است. در سر آستین‌ها، جیب‌ها و یقه‌ها از پارچه‌های دیگر استفاده می‌شود. افزون بر تضاد رنگ از پارچه‌هایی با جنس و تار و پود دیگری، برای نمونه چرم یا پارچه كتان برای اتمام كار استفاده می‌شود.

افزون بر پیراهن‌های سنتی، پیراهن‌های مردانه با رنگ‌های پاستلی و اشباع شده نظیر نعنائی، لیمویی، سبز زمردی، زیتونی، زرد، قرمز، نارنجی مد هستند. از دیگر گرایش‌های مد فصل، پیراهن‌های مردانه با چاپ‌های متفاوت است.

طرح‌های هندسی، انتزاعی (تخیلی)، چاپ‌های گلدار یا تصاویر متنوعی از طبیعت یا چهره نیز در فصل بهار  بسیار متداول خواهد بود. شلوارهای راسته و باریك كلاسیك با خط اتو كه مدل كوتاه را نیز شامل می‌شود، دوباره بعد از گذشت چند سال احیا می‌شود.  كت و شلوارها، شامل یك ردیف دكمه هستند.

جیب‌های كت‌ها، پاكتی بوده و معمولاً رنگ‌های متنوع دارند. این فرم از كت و شلوارهای مردانه غیررسمی بوده و شكل اسپورت‌تر دارد. طراحان مد با در نظر گرفتن گرمای فصل به طراحی كت‌هایی با آستین‌های كوتاه و یا بدون آستین كه كمی هم عجیب به نظر می‌رسند، پرداخته‌اند. 

پارچه‌های طبیعی با مواد براق و مخملی برای كت و شلوارهای بهار- تابستان مناسب هستند. به جز رنگ‌های كلاسیك خاكستری و سیاه برای كت و شلوارهای مردانه، رنگ‌های سفید، بژ، زیتونی، زرد، سبز روشن، نعنائی، قرمز، آبی و آبی تیره نیز در فصل جدید محبوب هستند.  طرح‌های هندسی كوچك و طرح‌های راه راه محبوب‌ترین چاپ‌ها برای كت و شلوارهای مردانه سال هستند. 

 

برچسب ها: لباس بهاری، مد لباس زنان، مد لباس مردانه، مد بهاری لباس، مد رنگ لباس، لباس مد تابستان، لباس های جدید تعداد بازديد: 1077 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز