Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:06

27
اسفند
همسرتان نفر اول زندگی شماست

همسرتان نفر اول زندگی شماست

مانی که وارد مراحل مختلف زندگی می‌شوید، مرور اولویت‌هایتان پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه همسر نفر اول زندگی شما باشد. وقتی قرار می‌گذارید، تلاش می‌کنید تا بین شریک زندگی

به قلم : دکتر کامیار سنایی – روانشناس

 

تحریریه زندگی آنلاین : زمانی که وارد مراحل مختلف زندگی می‌شوید، مرور اولویت‌هایتان پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه همسر نفر اول زندگی شما باشد. وقتی قرار می‌گذارید، تلاش می‌کنید تا بین شریک زندگی خود و زمانی که با دوستانتان می‌گذرانید، تعادل برقرار کنید. به عنوان فردی که تازه ازدواج کرده است، ممکن است در مورد اینکه توجه خود را به همسرتان یا والدینتان اختصاص دهید، دچار مشکل شوید. اگر بچه دارید، اولویت‌هایتان دوباره تغییر می‌کنند. اما اگر همسرتان احساس کند که به او بی‌توجهی می‌شود، باید چه کاری انجام دهید؟ آیا همسر شما باید نفر اول زندگی شما باشد؟ اولویت دادن به همسر به چه معناست؟

 بیشتر بخوانید:

راز داشتن یک زندگی عاشقانه فاش شد!

 

 

 

مشکلات داروهای کنترل تولد

این جمله که «همسر شما نفر اول زندگی شما باید باشد» یعنی چه؟

طبق تعریف، اولویت چیزی است که در زندگی شما اهمیت دارد. وقتی همسرتان را در اولویت قرار می‌دهید، به این معنی است که در رابطه، همسر شما نفر اول زندگی شما است. آیا ازدواجی که در اولویت باشد این معنی را می‌دهد که شما باید خواسته‌ها و نیازهای همسرتان را داشته باشید؟ نه دقیقاً.

بلکه این به این معنی است که شما در کنار نیازها و خواسته‌های خود، فضایی را برای نیازها و خواسته‌های همسرتان قرار می‌دهید. به هر حال، به عنوان یک زوج متأهل، شما یک تیم هستید و تیم‌ها باهم کار می‌کنند.

 

چه کسی باید نفر اول زندگی شما باشد: همسرتان یا والدینتان؟

اگر با والدین خود صمیمی هستید، احتمالاً زندگی خود را طوری گذرانده‌اید که از آن‌ها مشورت گرفته‌اید و برای سوالات و مشکلات خود به سراغ آن‌ها رفته‌اید. این خیلی خوب است که به والدین خود نزدیک باشید، همین‌طور آن‌ها شما را خیلی بیشتر از همسرتان می‌شناسند؛ پس ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا نفر اول زندگی شما باید همسرتان باشد یا والدینتان؟

بله شما با همسرتان پیمان بسته‌اید که به او احترام بگذارید و او را عزیز بدانید. این به معنای آن است که شما باید با ارزش دادن به حریم شخصی و نظرات آن‌ها، احترامی را نشان دهید که شایسته آن‌ها است. به همین دلیل است که نفر اول زندگی شما باید همسر شما باشد. علاوه بر این، شما با والدینتان زندگی نمی‌کنید. شما با همسر خود زندگی می‌کنید، پس این مهم است که اولویت‌های زناشویی را در یک رابطه سالم ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید:

اشتباه در انتخاب همسر چه دلایلی دارد؟

رمزو رازهای زندگی زناشویی موفق

 

 

 

۱۵ روش برای اینکه همسر شما نفر اول زندگی شما باشد

شما قول داده‌اید که در کنار همسرتان باشید و اکنون به دنبال راه‌هایی هستید که به او احساس خاص بودن بدهید، امیدتان را از دست ندهید. در ادامه به راه‌هایی می‌پردازیم که می‌تواند به شما کمک کند تا همسرتان را در اولویت قرار دهید.

 

هیچ‌کدام از اینها جالب به نظر نمی‌رسند!

ابراز قدردانی از همسرتان

اگر شما تازه در حال یادگیری این هستید که چگونه همسرتان را در اولویت قرار دهید، با خیال راحت از بخش کوچکی شروع کنید.

می‌توانید با انجام دادن کار جدیدی مانند ابراز قدردانی از همسرتان، او را در اولویت قرار دهید، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد زوج متأهلی که مرتباً ابراز قدردانی می‌کنند این موارد را دارند سپس زوج‌هایی که قدردانی از یکدیگر را ابراز نمی‌کنند، تفاوت زیادی با آن‌ها داشتند:

 رضایت بیشتر از رابطه

 سطوح بالاتر از صمیمیت

 پشتیبانی از اهداف و غیره

 سرمایه‌گذاری و تعهد بیشتر در رابطه

 بیشتر بخوانید:

مردان چگونه عاشق زنان می شوند؟

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

 

 

 

معنی مشارکت را به یاد داشته باشید

اولویت دادن به همسرتان در رابطه همیشه آسان نیست. به هر حال، شما احتمالاً چیزهای دیگری نیز در زندگی خود دارید، مانند دوستان، خانواده و شاید حتی فرزندان. شما می‌توانید یاد بگیرید که چگونه با به یاد داشتن اینکه همسرتان فقط معشوق شما نیست بلکه شریک زندگی شما است، به او نشان دهید که نفر اول زندگی شماست. یک شریک، فردی است که با شما کار می‌کند. این یک تلاش مشترک بین دو نفری است که می‌خواهند به یک هدف برسند که در این مورد آن هدف، داشتن یک ازدواج موفق است. اگر با همسرتان کار نمی‌کنید، احتمالاً به این معنی است که حتی اگر قصد این کار را ندارید، علیه او کار می‌کنید.

 

به همسرتان توجه کنید

راه دیگری که می‌توانید همسرتان را در اولویت قرار دهید این است که به جزئیات کوچکی که مربوط به او می‌شوند توجه کنید. این ممکن است کار کمی به نظر برسد، اما زمانی که کسی را در اولویت قرار می‌دهید، به او نشان می‌دهید که نگرانی‌های او برای شما مهم است. وقتی متوجه می‌شوید در زندگی همسرتان چه می‌گذرد، شادی و اهداف او را به یک تجربه مشترک تبدیل می‌کنید.

 

طرف همسرتان را بگیرید

زمانی که همسرتان در یک درگیری بیرون از ازدواج قرار می‌گیرد، می‌توانید با طرفداری از او، این را نشان دهید که نفر اول زندگی شما است. وفاداری، برای یک ازدواج عاشقانه و پایدار ضروری است. حتی اگر صرفاً در موردی با همسرتان موافق نیستید، از او حمایت کنید و برای درک احساسات او تلاش کنید. اینکه در کنار همسرتان باشید نشان می‌دهد هر اتفاقی که بیفتد، شما او را در اولویت قرار می‌دهید.

 بیشتر بخوانید:

4 ترفند زنانه برای عاشق کردن همسر!

فواید باورنکردنی صمیمیت در رابطه زناشویی

چرا زن و شوهرهابعد از مدتی شبیه هم می‌شوند؟

حقایقی پنهان درباره ازدواج که همه باید بدانند!

 

 

 

آینده خود را تصور کنید

وقتی می‌خواهید بفهمید که چرا همسرتان باید نفر اول زندگی شما باشد، از خودتان بپرسید که می‌خواهید آینده‌تان چگونه باشد. همسر شما آینده‌ شما است. زمانی که پیر می‌شوید و موهایتان خاکستری می‌شود، این فرزندان، والدین و سرگرمی‌های شما نیستند که شب‌ها شما را در آغوش می‌گیرند. همین‌طور این‌ها چیزهایی نیستند که شما یک زندگی صمیمی را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید. بنابراین به جای حواس‌پرتی با مسائل دیگر، سعی کنید همسرتان را نفر اول زندگی‌تان قرار دهید و آینده خود را به عنوان یک زوج محکم کنید.

 

برای همسرتان پیامک‌های متنی ارسال کنید

اولویت دادن به همسر به چه معناست؟ به این معنی که در آن‌ها حس خاصی ایجاد کنید.

یکی از نکات در اولویت قرار دادن همسرتان این است که برای او پیامک‌های متنی بفرستید. منظور ما متن‌های سطحی مثل «برایت سه صورتک خندان می‌فرستم چون چیز بهتری به ذهنم نمی‌رسد که بگویم» نیست.

منظور ما در اینجا متن‌های معتبر است.

همسرتان را در اولویت قرار دهید و به او بگویید که در طول روز به او فکر می‌کنید. از او بپرسید که حالش چطور است. به او بگویید که نمی‌توانید صبر کنید تا وقتی به خانه رسیدید او را ببینید. کاری کنید که او احساس دوست داشته شدن کند.

 

 تعادل را پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌های اولویت دادن به همسرتان این است که تعادل بین کار و زندگی خود را تعیین کنید.

طبیعتاً کار به توجه شما نیاز دارد، اما عواملی که موجب حواس‌پرتی در کارتان می‌شود باید از لحظه‌ای که وارد محل کار خود می‌شوید یا از خانه‌تان بیرون می‌روید متوقف شود.

اگر تعادلی را پیدا کنید که برای خانواده‌تان منطقی باشد، می‌توانید در رابطه، همسرتان را در اولویت قرار دهید.

 

 قبل از اینکه برنامه‌ریزی کنید نظر آن‌ها را بپرسید

آیا باید همیشه همسرتان را در اولویت قرار دهید؟ نه لزوماً، اما این خوب است که قبل از برنامه‌ریزی با همسر خود صحبت کنید.

اگر دوستتان از شما می‌خواهد بعد از ظهر به بیرون بروید، اول از همسرتان بپرسید تا او را در اولویت قرار دهید. به این کار به عنوان درخواست اجازه نگاه نکنید، در عوض آن را به عنوان مودب بودن با همسرتان ببینید. اینکه بگذارید او بداند قصد دارید برای عصر چه کاری انجام دهید، به او زمان می‌دهد تا برنامه‌هایش را تنظیم کند یا برنامه‌اش را بر این اساس تنظیم کند.

 

 درک کنید که چرا همسرتان باید در اولویت باشد

اینکه همسرتان نفر اول زندگی شما باشد به چه معناست؟ به این معنی است که او قبل از سرگرمی‌ها، دوستان و مسئولیت‌های دیگر شما قرار دارد. این ممکن است سخت به نظر برسد. چرا که شما سرگرمی‌ها، دوستان و خانواده خود را دوست دارید. اما این را در نظر بگیرید که در اولویت قرار دادن همسرتان در رابطه به معنای نادیده گرفتن چیزهای دیگری که برای شما اهمیت دارند نیست. در اولویت قرار دادن همسرتان به این معنی است که وقت بگذارید تا به او نشان دهید که برای شما مهم است.

 

برای گفتگوهای واقعی وقت بگذارید

یک راه عالی برای اولویت دادن به همسرتان این است که وقت خود را به او بدهید. برای این کار، قرار ملاقات‌های منظمی را ترتیب دهید و تمام عوامل حواس‌پرتی مانند تلفن همراه و تلویزیون را دور نگه دارید. تحقیقات نشان می‌دهد که این کار می‌تواند به افزایش صمیمیت جنسی، بهبود ارتباط و برگرداندن هیجان به ازدواج کمک کند.

 

احترام گذاشتن به همسرتان و تصمیمات او

یکی از بزرگ‌ترین اولویت‌های شما در ازدواج باید احترام گذاشتن باشد. وقتی به همسرتان احترام می‌گذارید، دری را به روی احترام و درک متقابل، حفظ مرزهای سالم و همکاری در زمان درگیری باز می‌کنید.

 

اهدافتان را با یکدیگر ایجاد کنید

اولویت دادن به همسرتان به چه معنی است؟ به این معنی است که با یکدیگر رشد کنید. در اولویت قرار دادن همسرتان به معنی همراهی با یکدیگر و ایجاد اهدافی است که بتوانید باهم برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

مانند:

قرارهای ملاقات منظم در شب

پس‌انداز برای یک برنامه عاشقانه (مثل سفر دونفره)

شروع یک سرگرمی جدید با یکدیگر

سرگرمی‌های مشترک، این را تضمین می‌کند که در طول زمان باهم رشد می‌کنید و مشارکت خود را تقویت می‌کنید.

 

در مورد همسرتان کنجکاو بمانید

یک راه برای اولویت دادن به همسرتان این است که از او سوال‌هایی بپرسید. روزنامه هاروارد  Gazette (رسانه رسمی خبر دانشگاه هاروارد) گزارش می‌دهد که کنجکاوی در مورد همسرتان یکی از نکات کلیدی برای زنده نگه داشتن عشق در رابطه‌تان است. همسرتان را در اولویت قرار دهید و با کنجکاوی در مورد او، ازدواجتان را تقویت کنید.

 نظر همسرتان را بپرسید

یکی دیگر از معانی اولویت دادن به همسرتان این است که وقت بگذارید تا نظر او را در مورد مسائل مهم بپرسید. هر دو طرف رابطه باید در تغییرات بزرگی که روی ازدواج تأثیر دارد مانند نقل مکان، قبول کردن یک شغل جدید و حتی موافقت با برنامه‌های اجتماعی نقش داشته باشند. ممکن است اولویت‌های شما در ازدواج با همسرتان مشابه نباشد، پس این همیشه خوب است که به عنوان یک زوج بنشینید و قبل از تصمیم‌گیری‌های قاطعانه درباره‌ی برنامه‌های بزرگ، با یکدیگر صحبت کنید. این نشان دهنده عشق و احترام است و یک گام در مسیر درست به سمت اولویت دادن به همسرتان است.

 

 مایل به فداکاری باشید

گاهی اوقات، اینکه همسرتان نفر اول زندگی شما باشد به این معنی است که برنامه‌هایتان را کنسل کنید یا وقت آزاد خود را بگذارید تا در کنار آن‌ها باشید. همسرتان را در اولویت قرار دهید و به او نشان دهید که هر اتفاقی بیفتد، همیشه در کنار او خواهید بود.

 

نتیجه

اولویت دادن به همسرتان همیشه آسان نیست، اما زمانی که این کار را انجام ‌دهید به همسرتان نشان می‌دهید که او را دوست دارید و به او احترام می‌گذارید. آیا همیشه باید همسرتان را در اولویت قرار دهید یا او باید اولویت اول شما باشد؟ اگر برای ازدواجتان ارزش قائل هستید، بله. می‌توانید با برقراری ارتباط منظم، وقت گذاشتن برای گفتگوهای واقعی و پیدا کردن راه‌های کوچک برای ایجاد حس خوب در روزمرگی همسرتان، به او نشان دهید که برای شما مهم است.

 

 

برچسب ها: زندگی مشترک، روابط زناشویی، ازدواج، طلاق، شریک زندگی، همسرداری، عشق، روابط عاطفی، سرمایه‌گذاری، دکتر کامیار سنایی تعداد بازديد: 79 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز