Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:33

12
تیر
بهترین سن «بارداری» چه سنی است؟

بهترین سن «بارداری» چه سنی است؟

مناسب‌ترین سن بارداری از 18 سالگی تا 35 سالگی است. بین 35 سالگی تا 45 سالگی زنان می‌توانند باردار شوند، اما باید مراقبت بیشتری داشته باشند. هر چقدر سن بارداری بالاتر برود احتمال اختلالات ژنتیکی بیشتر است

تحریریه زندگی آنلاین : اعظم‌السادات موسوی؛ استاد بیماری‌های زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: مناسب‌ترین سن بارداری از 18 سالگی تا 35 سالگی است. بین 35 سالگی تا 45 سالگی زنان می‌توانند باردار شوند، اما باید مراقبت بیشتری داشته باشند. هر چقدر سن بارداری بالاتر برود احتمال اختلالات ژنتیکی بیشتر است؛ مثلا در یک خانم جوان یک در 1500 است، اما در برخی در سن 45 سالگی به یک در 300 می‌رسد و نیازمند مراقبت بیشتر است، البته ما به خانم‌ها توصیه می‌کنیم بهترین سن بارداری 21 تا 35 سالگی است و باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را داشته باشند. این موضوع به دو دلیل است، چون تخمک سالم است و همچنین مادر سال‌های بیشتری در کنار فرزندش هست و هم خودش سلامت بیشتری دارد؛ چراکه هرچه سن بالاتر می‌رود، سلامت مادر بیشتر در خطر است.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت ناشی از بارداری و مدیریت آن

مصرف کافئین در حاملگی

نحوه نشستن در دوران بارداری

عوارض جبران‌ناپذیر سزارین بر کودکان چیست؟

همه چیز درباره بارداری خارج از رحم

برچسب ها: بارداری، سن، بهترین سن برای بارداری تعداد بازديد: 2726 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز