Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:13

25
اسفند
تکنیک های رفتار با شوهر خسـیس!

تکنیک های رفتار با شوهر خسـیس!

کسانی که نیاز به بقای بالایی دارند، به مسائلی مانند خوراک پوشاک و مسکن و.. بسیار فکر می‌کنند، آن‌ها دائماً نگران پس‌انداز کردن هستند و همیشه حواسشان به‌تمامی هزینه‌ها هست. من در بین مرجعانی که این مشکل رادارند.

ارسطو رضایی -روانشناس

 

تحریریه زندگی آنلاین : کسانی که نیاز به بقای بالایی دارند، به مسائلی مانند خوراک پوشاک و مسکن و.. بسیار فکر می‌کنند، آن‌ها دائماً نگران پس‌انداز کردن هستند و همیشه حواسشان به‌تمامی هزینه‌ها هست. من در بین مرجعانی که این مشکل رادارند وقتی‌که خاطرات آن‌ها را بررسی می‌کنم، مشاهده می‌کنم کسانی که در خانواده‌ای به دنیا آمده‌اند که طعم فقر را باپوست و گوشت و استخوانشان تجربه کرده‌اند و در موقعیت‌های مختلفی شرمنده شده‌اند و کسی را نداشته‌اند ممکن است که زمینه شکل‌گیری طرح‌واره آسیب‌پذیری در آن‌ها وجود داشته باشد. البته بعضی از آن‌ها هم در خانواده‌ای نبودند که فقر مالی را تجربه کرده باشند بلکه اتفاقاً ممکن است در خانواده نسبتاً مرفهی رشد کرده‌اند، اما والدینی داشته‌اند که بر اهمیت نگهداری پول و خرج نکردن و صرفه‌جویی بیش‌ازاندازه تأکید کرده‌اند.

 بیشتربخوانید:

چگونه با شوهر خسیس رفتار کنیم؟

 

 

 

مشکلات ازدواج با مرد خسیس

بیشتر افراد از کسانی که اصطلاحاً خسیس هستند (به کار بردن این واژه نادرست است) خوششان نمی‌آید، ازآنجایی‌که در کشور ما بیشتر هزینه‌ها عمدتاً درست یا غلط به عهده آقایان است، این سؤال بسیاری از خانم‌هاست که؛ مشکلات ازدواج با مرد خسیس چیست؟

یعنی می‌ترسند که با مردانی که بسیار محتاط هستند ازدواج کنند، بنابراین اگر شما در پول خرج کردن بیش‌ازاندازه محتاط هستید، ممکن است که مجرد باقی بمانید.من معتقد هستم که دراین‌باره باید با یکدیگر گفت‌وگو کنید، اگر که گرفتار طرح‌واره آسیب‌پذیری هستید یعنی فقر زیادی را تجربه کرده‌اید یا درجایی ناگهان خانواده شما ورشکست شده‌اند و یا والدینی داشتید که دائماً یادآوری می‌کردند که باید بسیار صرفه‌جو باشیم و مواظب باشیم که مبادا پول را از دست بدهیم نیاز به درمان دارید.یکی از مراجعینم می‌گفت، همراه با همکلاسی‌هایم به اردوی دانش‌آموزی می‌رفتم، اما پدرم به‌جز هزینه اردو، هیچ پولی در جیب من نمی‌گذاشت و من همیشه شرمنده و خجالت‌زده می‌شدم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که دیگر هرگز به هیچ اردوی دانش‌آموزی نروم و در حال حاضر هم هر جا که می‌روم، ذهنم همیشه مشغول هزینه‌هاست، باوجوداینکه وضع مالی بسیار خوبی دارم، اما همیشه نگران هستم که مبادا پول کم بیاورم و شرمنده شوم.یکی دیگر از مراجعینم می‌گفت: مادری داشتم که به من می‌گفت حتی اگر اندازه کوه پول داشته باشی، بازهم تمام می‌شود و من همیشه نگرانم باوجوداینکه وضع مالیم خوب است پولم تمام شود و به همین دلیل آن‌طور که بایدوشاید و آن‌طوری که در شأن موقعیت اقتصادی من هست هزینه نمی‌کنم. طبیعتاً چنین افرادی نیاز به درمان دارند.

 بیشتربخوانید:

چگونه از همسرمان پول بگیریم؟

 

 

 

به اندازه نیاز هزینه کنید

اما به‌هرحال پول برای همه ما مهم است و باید مهم باشد کسانی که هیچ اهمیتی به پول نمی‌دهند افراد موفقی نیستند.اما درعین‌حال باید در نظر داشته باشیم که به‌اندازه لازم باید هزینه کنیم. البته این‌که شما انتظار داشته باشید که با شخصی ازدواج کنید که هم پولدار باشد و هم کاملاً بی‌تفاوت به پول‌هایش باشد، تقریباً پارادوکسی است که جور درنمی‌آید.من معتقدم که فردی که مواظب پول‌هایش هست می‌شود روی او حساب کرد، او از کسی درخواست نمی‌کند روی پای خود می‌ایستد و آینده او روشن است و حتی می‌تواند به دیگران کمک کند، به همین دلیل من از به کار بردن واژه خسیس راضی نیستم و معتقدم که این واژه نادرست است.اما از طرفی هم نباید به خانواده خود سخت گرفت، نباید وضعیت طوری باشد که از پول و درآمد خود استفاده نکرد، بلکه هم‌زمان با افزایش درآمد رفاه هم افزایش پیدا کند، مسلماً سطح رفاه با توجه به درآمد تعیین می‌شود و نباید این‌طور باشد که درآمد شما چندین برابر افزایش پیداکرده,، اما شما هنوز همان سبک زندگی قبلی رادارید. اگر که این‌طور است ممکن است که شما گرفتار طرح‌واره آسیب‌پذیری از نوع فقر باشید. در این صورت نیاز به درمان دارید.

 

 

تشخیص اینکه پس‌انداز کردن زیاد و محتاط بودن در خرج کردن آیا به طرح‌واره آسیب‌پذیری ارتباط دارد و یا نیاز به بقا و امنیت خاطر؟

تشخیص این موضوع برای مردم عادی سخت است و تشخیص آن به عهده روانشناسان است و به همین دلیل من در مشاوره پیش از ازدواج آزمودن‌های مختلفی از مراجعین می‌گیرم تا بتوانم این موضوعات را به‌صورت دقیق از هم تفکیک کنم.اگر که شما هم گرفتار طرح‌واره آسیب‌پذیری از نوع فقر باشید، ممکن است که در خرج کردن بیش‌ازاندازه محتاط باشید و طبیعتاً زندگی با شما سخت خواهد بود، از شما انتظار می‌رود که با توجه به درآمدتان تااندازه‌ای رفاه خانواده را تأمین کنید، وقتی‌که همسر شما می‌بیند که با توجه به درآمدتان خرج نمی‌کنید طبیعتاً از شما فاصله می‌گیرد؛ بنابراین باید تشخیص بدهید آیا محتاط بودن بیش‌ازاندازه شما واقع‌بینان و به خاطر نیاز به بقاست؟ یا غیرواقع بینانِ و به خاطر طرح‌واره‌ی آسیب‌پذیری از نوع فقر؟

ما در مشاوره پیش از ازدواج همه‌چیز را به‌خوبی بررسی می‌کنیم تا این موضوع چه پیش از ازدواج و چه پس‌ازآن منبع اختلافات زوجین نشود. پس پیشنهاد می‌کنیم قبل از ازدواج حتماً به مشاور مراجعه کنید.

 

بیشتربخوانید:

کلیدهای طلایی برای مدیریت هزینه های زندگی

 

 

برچسب ها: روانشناسی، خانواده، همسرداری، مدیریت هزینه ها، مسائل مالی، شوهر خسیس، خساست تعداد بازديد: 2531 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز