Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 10:45

6
اردیبهشت
فكر مثبت (2)

فكر مثبت (2)

همیشه با پشت صاف بنشینید و راه بروید. این كار باعث می‌شود تا قدرت درونی و اعتماد به نفس‌تان افزایش یابد.

 

فكر مثبت و منفی واگیردار است

 برخی نكات مهم كه قدرت فكر مثبت را افزایش می‌دهد:

 به هنگام فكر كردن و حتی حرف زدن فقط از كلمات مثبت استفاده كنید. احساس شادی، قدرت و موفقیت را وارد آگاهی خود كنید. افكار منفی را نادیده بگیرید و افكار شاد و سازنده مثبت را جایگزین آنها كنید. در مكالمات خود از كلماتی استفاده كنید كه احساسات و تصاویر ذهنی شما را از قدرت، شادی و موفقیت نشان می‌دهند.  

قبل از انجام هر كاری و یا پیاده كردن هر برنامه‌ای، آن را به طور كامل در ذهن خود مجسم كرده و نتایج موفقیت‌آمیزش را به تصویر بكشید. اگر این كار را با تمركز زیاد و ایمان و باور كامل انجام دهید، به نتیجه شگفت‌انگیزش دست خواهید یافت. هر روز دست كم یك صفحه مطلب در مورد تلقین كردن فكر مثبت مطالعه كنید.  

فیلم‌هایی را تماشا كنید كه به شما احساس شادی می‌دهند. زمان مخصوص شنیدن اخبار و روزنامه خواندن را به حداقل برسانید. خود را با مردمی كه مثبت فكر می‌كنند، همراه كنید. همیشه با پشت صاف بنشینید و راه بروید. این كار باعث می‌شود تا قدرت درونی و اعتماد به نفس‌تان افزایش یابد. راه بروید، شنا كنید و سایر فعالیت‌های جسمی را انجام دهید.

این مسأله به شما كمك می‌كند تا نگرش مثبت‌تری داشته باشید. قسمت اعظم استرس و بدبختی زندگی انسان‌ها به خاطر منفی‌نگری و منفی‌بافی آنهاست. بیشتر افراد هنگامی كه شرایط بر وفق مرادشان نیست، دچار منفی بافی می‌شوند. منفی‌گرایی مسری است و نظرات منفی دیگران بسیار بیشتر از نظرات مثبت آنها روی افراد تأثیر می‌گذارد.

در نتیجه خیلی مواقع احساس می‌كنیم دورو برمان پر از امواج منفی است. افراد منفی‌گرا همیشه در انتظار شكست و وقوع اتفاق‌های ناگوار هستند. آنها اعتماد به نفس كمی دارند و فكر می‌كنند كه دیگران دوست‌شان ندارند. معاشرت با افراد منفی‌باف روحیه را خراب می‌كند و فرد را به سمت بدبینی سوق می‌دهد. افراد منفی‌باف یكدیگر را جذب و تمام افكار مثبت را از خود دور می‌كنند، بنابراین بهترین راه برای نجات آنها دور كردن‌شان از چنین جمع‌هایی است.

خوشبینی یك نوع مهارت است و هر انسانی می‌تواند آن را بیاموزد. فقط كافی است روی چیزهای خوب تمركز كنید. زندگی فرصت‌ها، امكانات و نعمت‌های زیادی دارد كه می‌توانیم از آنها استفاده كنیم و شاد باشیم و به موفقیت برسیم. اگر از پیش فكر كنیم كه شكست می‌خوریم، موفق نخواهیم شد. انسان‌ها ساخته افكار خودشان هستند.

راه‌های زیادی برای ایجاد مثبت‌اندیشی وجود دارد. یكی از این راه‌ها، تجسم فكری است. یعنی موقعیت‌ها و موفقیت‌هایی را كه دوست دارید در آینده داشته باشید، مرتبا در ذهن خود مجسم كنید و روی چیزهایی كه تجسم كرده‌اید، خوب تمركز كنید تا به عمق ناخودآگاه شما نفوذ كنند.

نتایج افكار مثبت و خوشبینانه

 ویژگی‌های كلی افراد مثبت‌نگر:

-‌  كنترل زیادی روی افكار خود دارند.

- مشكلات را كوچك می‌شمارند و برای حل آنها از دیگران نیز راهنمایی می‌گیرند.

 - بشاش، پرانرژی و خوش مشرب هستند.

-  به نظر آنها همه چیز خوب، زیبا و لذت‌بخش است.

 - به هنگام صحبت كردن راجع به موضوعی، به موارد مثبت آن اشاره می‌كنند.

 - از آنچه دارند، راضی و خشنودند.

 - كمتر با نظر دیگران مخالفت می‌كنند.

مثبت‌اندیشی صلح، آرامش، موفقیت، بهبود در روابط و سلامت جسمی را به دنبال دارد. با اتكا به تفكرات مثبت كارهای روزمره را راحت‌تر می‌توان به پایان رساند، زندگی روشنی در انتظار‌تان خواهد بود و نهایتا شادی و رضایت بیشتری خواهید داشت. به منظور بهره‌گیری تمام و كمال از انرژی مثبت درونی، باید تغییراتی در خود ایجاد و با دیدی مثبت به زندگی نگاه كنید.

ترس را كنار بگذارید و سست ارادگی و بی‌عقیدگی را از خود برانید. اندیشه خود را تغییر دهید و به یاد داشته باشید كه زندگی سرشار از شادمانی و نشاط است و برای دستیابی به آن باید تلاش بیشتری كرد. موفقیت شما فقط به خود شما بستگی دارد؛ اجازه ندهید غم‌ها و شكست‌ها بر شما چیره شوند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- فكر مثبت- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: كلمات مثبت، قدرت و موفقیت، افكار منفی، نتایج موفقیت‌آمیز، ویژگی افراد مثبت، تفكرات مثبت، سست ارادگی تعداد بازديد: 809 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز