Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 03:59

14
دی
جاده زندگی يك‌طرفه نيست - بخش اول

جاده زندگی يك‌طرفه نيست - بخش اول

ریشه تمام مشكلات زوج‌ها ارتباطات ضعیف آنها و عدم مهارت كافی برای ایجاد رابطه با یكدیگر است.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

ریشه تمام مشكلات زوج‌ها ارتباطات ضعیف آنها و عدم مهارت كافی برای ایجاد رابطه با یكدیگر است. 

روش‌های حل مشكل: 

 برای رابطه داشتن و رسیدن به این مهارت، وقت بیشتری صرف كرده و با یكدیگر رابطه واقعی برقرار كنید. وقتی در كنار هم هستید و قرار است راجع به موضوعی با هم حرف بزنید، تلفن خود را در حالت سكوت قرار دهید و محیط خانه را خلوت كنید؛ طوری كه هیچ‌چیز ارتباط شما را قطع نكند. اگر نمی‌توانید بدون بالا بردن صدای‌تان با هم حرف بزنید، بهتر است در یك مكان عمومی، مثل كتابخانه، پارك و یا رستوران یكدیگر را ملاقات كنید تا همواره توجه داشته باشید كه صدای‌تان را بالا نبرید و دیگران را متوجه خود نكنید. قبل از شروع صحبت چند قانون وضع كنید؛ مثل اینكه كسی حق ندارد حرف دیگری را قطع كند و یا از عباراتی مثل تو هیچ‌وقت، تو همیشه و ... استفاده كند.  

 به خاطر داشته باشید كه یك بخش اصلی ارتباط، خوب گوش دادن است؛ بنابراین باید واكنش شما به گونه‌ای باشد كه همسر یا طرف مقابل‌تان مطمئن شود شما به حرف‌هایش گوش می‌كنید. مثلا مستقیم به چشم‌هایش نگاه كنید، با ناخن‌های‌تان بازی نكنید و فقط وانمود نكنید كه حرف‌هایش را گوش می‌دهید؛ بلكه این كار را به طور واقعی انجام دهید. رفتار شما باید به گونه‌ای باشد كه او بداند شما منظورش را فهمیده‌اید. حتما برخی جملات او را دوباره تكرار كنید و از او راجع به منظورش بپرسید؛ مثلا: «چیزی كه من فهمیدم این است كه تو معتقدی كارهای زیادی را باید در خانه انجام دهم؛ در حالی كه هر دو به یك اندازه در خارج از خانه نیز مشغول به كاریم.»

مشكلات مربوط به پول حتی قبل از آنكه زندگی مشترك خود را رسماً شروع كنید، وجود دارند؛ مثل وقتی كه مجبور به پرداخت هزینه‌های عروسی خود هستید.

روش‌های حل مشكل:

 بهتر است راجع به وضعیت مالی خود صادقانه با همسرتان حرف بزنید. اگر مشكل مالی شما چندان جدی نیست و خیلی زود هم برطرف می‌شود، اصلا به آن اهمیت ندهید و به روال عادی زندگی برگردید.  می‌توانید برخی از مخارج خود را كه اضافی به نظر می‌رسند، حذف كنید تا بار مشكلات‌تان سبك‌تر شود.  برنامه‌ریزی كنید كه یك نفر مسوول امور مالی خانه باشد و نفر دیگر مسوول پس‌انداز كردن. قبول كنید كه تمام این كارها به نفع خودتان است.  خودتان و همسرتان را سرزنش نكنید.  

بهتر است برای رفع مشكلات مالی هر دو كار كنید. داشتن استقلال مالی كمك می‌كند تا بخشی از هزینه‌ها كاهش یابد.  اهداف كوتاه‌مدت و درازمدت خود را مشخص كنید. داشتن اهداف شخصی نیز بسیار خوب است؛ اما اهداف مربوط به خانواده در اولویت هستند.  مراقبت از همسر و بچه‌ها جزء وظایف شماست؛ بنابراین با برنامه‌ریزی صحیح كاری كنید كه نیازهای اصلی‌شان برطرف شود.

 این روزها بیشتر زن و شوهرها هر دو در محیط خارج از خانه كار می‌كنند و حتی برخی از آنها دو شغله هستند؛ بنابراین كارهای خانه باید به طور مساوی بین زن و شوهرهایی كه هر دو در خارج از خانه كار می‌كنند، تقسیم شود.

روش‌های حل مشكل:

 می‌توانید تمام كارها و امور مربوط به خانه را بنویسید و با توافق یكدیگر، آنها را بین خودتان تقسیم كنید. كارها باید به طور مساوی تقسیم شوند و با فشار بیشتر به یكی از زوج‌ها موجب رنجش و اذیت بیشتر او نشود. اگر یكی از زوج‌ها به كارهای خانه علاقه دارد و یكی دیگر از انجام كارهای خانه متنفر است، می‌توانید به گونه‌ای كارها را تقسیم كنید كه یك نفر كارهای خانه را انجام دهد و یك نفر عهده‌دار خرید و رسیدگی به كارهای حیاط و باغچه‌ها باشد...

 

برای خواندن بخش دوم - جاده زندکی یک طرفه نیست - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ارتباط با همسر، مشکلات زناشویی، گوش دادن به همسر، ارتباط زناشویی، مشکلات زن و شوهر تعداد بازديد: 1311 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • فکر می کنم خیلی چیزها هست که درساختن یک زندگی مشترک تواءم با سازگاری باید یادبگیرم وتمرین کنم ولی معتقدم خیلی چیزها هم هست که فقط با زیریک سقف زندگی کردن آموخته میشن وفقط داشتن اطلاعات کافی نیست

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز