Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:33

22
مرداد
معرفی بادوام ترین گلهای آپارتمانی مقاوم؛ جان سخت و ماندگار(قسمت اول)

معرفی بادوام ترین گلهای آپارتمانی مقاوم؛ جان سخت و ماندگار(قسمت اول)

گیاهان آپارتمانی مقاوم، انتخابی استثنایی برای آپارتمان‌هایی است که نور یا فضای مناسب برای حضور گیاهان را ندارند. زندگی در چنین آپارتمان‌هایی بدون حضور گیاهان، کار سخت و طاقت فرسایی است

تحریریه زندگی آنلاین : گیاهان آپارتمانی مقاوم، انتخابی استثنایی برای آپارتمان‌هایی است که نور یا فضای مناسب برای حضور گیاهان را ندارند. زندگی در چنین آپارتمان‌هایی بدون حضور گیاهان، کار سخت و طاقت فرسایی است همچنین نگهداری از گیاهان برای افراد پرمشغله که زمان زیادی را در خانه نیستند کار دشواری است. به همین دلیل خوب است با ۲۲ مورد از گلهای آپارتمانی مقاوم آشنا شوید و در خصوص نحوه نگهداری گیاهان مثل؛ آبیاری، نور و سمی بودن در این مقاله مطالعه کنید.

بیشتربخوانید:

روش های نگهداری و تکثیر گیاه حسن یوسف

 

 

 

 

1- سانسوریا (Sansevieria Trifasciata)

لقب سانسوریا:زبان مار یا زبان مادرشوهر

میزان نور:کم + غیر مستقیم

آبیاری: هفته‌ای یک بار در فصل گرما + هر دو هفته یک مرتبه در فصل سرما

ارتفاع: ۲۵ تا ۱۰۰ سانتی متر (گونه‌های متفاوت ارتفاع متفاوتی دارند)

سانسوریا جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی هستند، همچنین این گیاهان سازگاری بسیار بالایی در برابر شرایط جوی و محیطی دارند. گونه های متفاوت سانسوریا، گیاهان آپارتمانی هستند که معمولا در مقابل سرما، گرما و کم آبی با داوم تر هستند. در ادامه ۴ مورد از مقاوم‌ترین گونه آن را نام می‌بریم:

• سانسوریا شمشیری

• سانسوریا ابلق

• سانسوریا پا کوتاه

• سانسوریا مهتابی

اگر شما فردی پرمشغله هستید یا همیشه در سفرید این گیاه برای شما آفریده شده؛ زیرا در برابر همه سختی ها مقاوم است و به راحتی می‌توانید از آن نگهداری کنید بدون اینکه اخم به ابرو بیاورد.سانسوریا، گیاهی سمی است؛ اما سمی بودن این گونه شدید نیست. تنها در صورتی که برگ‌ها بدون پوست با بدن انسان تماس داشته باشند، مشکل ساز می‌شود.بیشتر گونه‌های سانسوریا جزء گیاهان مقاوم به نور کم هستند و به راحتی می‌توان این گیاه را در سایه نگهداری کرد.

 بیشتر بخوانید:

 

2- شفلرا (Schefflera arboricola)

لقب شفلرا:گیاه چتری

میزان نورغیر مستقیم + متوسط تا زیاد

آبیاری:متوسط (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود)

ارتفاعتا ۲ متر

در نگهداری از شفلرا، تنها باید به دو اصل نور و آبیاری دقت داشته باشید؛ زیرا گیاه به این دو عامل زنده است. در هنگام آبیاری به این نکته دقت داشته باشید که شفلرا در فصل رشد به آب بیشتری نیاز دارد تا باقی فصول.شفلرا، جزء گیاهان سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گل آپارتمانی مقاوم، مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید، تا برگ‌های گیاه را نخورند.همان‌طور که گفته شد، شفلرا نگهداری آسانی دارد؛ بنابراین می‌توانید این گیاه را در محیط های اداری، بانک‌ها، مطب و… نگهدای کنید.

3- دیفن باخیا (Dieffenbachia)

لقب دیفن باخیاعصای بی‌عقلی + دوزخ

میزان نور:متوسط + غیرمستقیم

آبیاریمتوسط (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود)

ارتفاعتا ۱۶۰ سانتی متر

گلهای آپارتمانی مقاوم، مانند دیفن باخیا جزء گیاهان آپارتمانی سایه دوستاست که حتی با نور مصنوعی هم می‌تواند نیاز خود را تامین کند.دیفن باخیا، گیاهی سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گیاه مقاوم آپارتمانی، مراقب کودکان و حیوانات خانگی باشید تا با گیاه تماس نداشته باشند؛ زیرا باعث ایجاد حساسیت می‌شود.دیفن باخیا، علاوه بر اینکه جزء گل های آپارتمانی کم نور است، جز گیاهان تصفیه کننده هم است و این ویژگی را دارد که محیط اطراف را از آلودگی ها پاک کند.

 بیشتر بخوانید:

سانسوریا؛ مناسب ترین گیاه آپارتمانی

15گل سایه‌دوست را بشناسید

 

 

 

 

 

4- زاموفیلیا (zamiifalia)

لقب زاموفیلیاگیاه جاودانگی + گیاه همیشگی

میزان نور:متوسط + غیر مستقیم

آبیاریهر ۱۰ الی ۱۴ روز گیاه را آبیاری کنید.

ارتفاع:حداکثر ۹۰ سانتی متر

زاموفیلیا از جمله؛ گیاهان مقاوم به کم آبی است. زاموفیلیا گیاهی بسیار زیبا و زینتی است که حضور آن در هر محیطی تسلی بخش است. این گیاه را به علت نگهداری آسان می‌توان در محیط های اداری نگهداری کرد.

زاموفیلیا جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی که این گیاه بسیار سمی است؛ در هنگام نگهداری از آن مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید.

زاموفیلیا در لیست گیاهان مقاوم به سرما قرار دارد؛ اما در هنگام نگهداری از این گیاه تلاش کنید تا نیازهای آن را برطرف کنید تا رشد گیاه سرعت بالایی پیدا کند.

 

5- دراسنا کامپکت (dracena compacta)

لقب دراسانادراسینا کامپکت

میزان نور:کم + غیر مستقیم

آبیاری: هر ۱۰ الی ۱۴ روز گیاه را آبیاری کنید. (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود)

ارتفاعحداکثر ۳۰ سانتی متر

یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی، دراسانا است. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این گیاه همیشه سبز بودن آن است. به همین دلیل می‌توان از آن در محیط‌های مختلفی چون محل کار، محیط‌های اداری و … نگهداری کرد.دراسنا کامپکت، گیاهی سمی است؛ مراقب باشید تا توسط حیوانات خانگی خورده نشود، زیرا موجب مسمومیت در آن‌ها می‌شود.یکی دیگر از ویژگی‌های این گیاه، خاصیت تصفیه کنندگی است؛ دراسانا با توجه به داشتن این خاصیت، بسیار نگهداری زیادی در اتاق خواب دارد چون فضای محیط را از آلودگی‌ها پاک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

10دلیل خراب شدن کاکتوس ها

 

 

 

 

 

6- پتوس (Devil’s ivy)

میزان نور:کم + غیر مستقیم

 آبیاری:فصول سرد هفته ای یک مرتبه + فصول گرم هر ۵ روز یک مرتبه (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود)

ارتفاع: حداکثر ۵ متر رونده

پتوس جزء، گیاهان مقاوم به گرما و سرما است. این گیاه محبوب افرادی است که وقت یا زمان کافی برای نگهداری از گیاهان را ندارند. درواقع این گیاه برای افرادی که مشغله کاری دارند بسیار مناسب است، زیرا هم همیشه سبز است و هم سختی نگهداری ندارد.پتوس، گیاهی سمی است؛ در هنگام نگهداری از این گیاه مراقب کودکان و حیوانات خانگی خود باشید؛ زیرا خوردن این گیاه موجب ایجاد حساسیت می‌شود.این گیاه مقاوم به نور کم، خاصیت تصفیه کنندگی هم دارد و به راحتی می‌تواند محیط اطراف خود را از آلودگی ها پاک کند.

 

7- دراسنا پرچمی (dracena)

لقب دراساناخون سیاوشان

میزان نور:کم + غیر مستقیم

آبیاری:فصول گرم دو بار در هفته + فصول سرد ۱ مرتبه در هفته (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود)

ارتفاع: حداکثر ۱۸۰ سانتی‌متر

دراسانا پرچمی، جزء گیاهان مقاوم آپارتمانی است که نسبت به کم آبی بسیار مقاومت دارد. این گیاه به علت ظاهر زیبایی که دارد بسیار برای دیزاین کردن محیط مناسب و کاربردی است.دراسانا، گیاهی سمی است؛ البته این نکته را در نظر داشته باشید که دراسانا برای انسان آسیب زا نیست و تنها برای گربه و سگ مشکل زا است.دراسانا گیاهی سایه دوست است که نگهداری بسیار راحتی دارد؛ افرادی که زمان زیادی را در خانه نمی‌گذرانند اما به دنبال خانه‌ای سبز هستند می‌توانند از دراسنا در خانه نگهداری کنند.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در آبیاری گیاهان آپارتمانی

 

 

 

 

 

8- یوکا (Yucca)

لقب یوکا:یوکا فیلی

میزان نور:متوسط

آبیاریزیاد

ارتفاعبیشتر از ۵۰ سانتی متر

برگ‌های این گیاه سوزنی شکل و خشن است که بسیار ظاهر جذاب و شیکی را به خانه شما هدیه می‌دهد، درواقع درختچه یوکا جزء گیاهان آپارتمانی گران قیمت و لوکس نیز است.هرچند یوکا به نور متوسط نیاز دارد اما جزء گل های آپارتمانی مقاوم به نور نیز است و می‌تواند کم نوری را تحمل کند.

 

9- آنتوریوم (Laceleaf)

لقت آنتوریومگل فلامینگو + گل جادویی

میزان نورغیر مستقیم + متوسط

آبیاری:فصول گرم هفته ای دو مرتبه + فصول سرد هفته‌ای یکبار (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود)

ارتفاعبیشتر از ۴۰ سانتی متر

یکی دیگر از گل های مقاوم آپارتمانی، آنتوریوم است؛ این گیاه نسبت به سایه مقاوم است و به راحتی می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.این گیاه کم توقعبا حضور خود هم فضای خانه را تماشایی می‌کند و هم مهر و محبت را افزایش می‌دهد.شاید همه گلهای آپارتمانی مثل کاکتوس نباشند که با نگهداری آسان و گذرا دوام بیاورند؛ اما گیاهان آپارتمانی مقاوم نیز وجود دارند که در آپارتمان هایی با نور کم، سایه زیاد و سرما از درخشندگی آن ها کاسته نمی‌شود. گل آپارتمانی مقاوم می‌تواند نوعی مثل درختچه ها که نمادی از استقامت اند باشد و با ماندگاری بالا در شرایط معمولی، عشق خود را در خانه جاری کند.

 

10- انواع کاکتوس (Cactus)

میزان نورکم + غیر مستقیم

آبیاری:در فصول رشد و گرم هفته ای یکبار + در باقی فصول هر دو هفته یک بار

ارتفاعگونه های مختلف متفاوت

کاکتوس ها گیاهان آپارتمانیمقاوم به کم نوری هستند که با کم‌ترین میزان نور به حیات خود ادامه می‌دهند.برای انتخاب کاکتوس تنوع بسیار زیادی وجود دارد و به راحتی می‌توانید از بین هزاران کاکتوس گیاه مورد نظر خود را با طرح و نقش مختص به خود خریداری کنید.کاکتوس علاوه‌بر این که گیاهی مقاوم به سرما است، آبیاری کم را هم تاب می‌آورد؛ بنابراین بهترین انتخاب برای افراد فراموش کار و پر دغدغه است.گیاه کاکتوس یار همیشگی خانه شما خواهد شد.

 

11- لیندا (Ponytail palm)

لقب لیندا:نخل پافیلی + دم اسبی

میزان نورمتوسط + غیر مستقیم

آبیاریفصل رشد هر ۳ هفته یک مرتبه (بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک کاملا خشک شود)

ارتفاعحداکثر ۲ متر

این گیاه به علت برگ‌ها و تنه‌ای که دارد به راحتی می‌تواند مقدار زیادی آب را درون خود ذخیره کند و حتی تا مدت زمان طولانی احتیاج به آب نداشته باشد.لیندا از گیاهان کم توقع به حساب می‌آید، ولی با نور زیاد و غیر مستقیم، حال گیاه بهتر است.لیندا جزء گلهای مقاوم آپارتمانی به کم آبی است و همخانه‌ای خوب و عالی برای کسانی است که همیشه در گشت و گذار هستند. لیندا در لیستدرختچه های آپارتمانی قرار دارد و همانند یک نگهبان سبز در خانه منتظر شما است.گیاهان مقاوم آپارتمانی، بسیار سایه دوست هستند.

ادامه دارد...

برچسب ها: گیاهان آپارتمانی، کاکتوس، گل و گیاه، پتوس، سانسوریا، قلمه زدن، زاموفیلیا، دراسنا، نگهداری گل و گیاه، خاک تعداد بازديد: 100 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز