Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:00

20
مرداد
سانسوریا؛ مناسب ترین گیاه آپارتمانی

سانسوریا؛ مناسب ترین گیاه آپارتمانی

از خواص گیاه سانسوریا، تصفیه و پاکسازی هوای محیط است. بر اساس تحقیقات انجام شده این گیاه می‌تواند سموم و گاز‌های آلوده موجود در هوا مانند «تولوئن» یا «فرمالدئید» را تصفیه کند.

از خواص گیاه سانسوریا، تصفیه و پاکسازی هوای محیط است. بر اساس تحقیقات انجام شده این گیاه می‌تواند سموم و گاز‌های آلوده موجود در هوا مانند «تولوئن» یا «فرمالدئید» را تصفیه کند.

از این رو کارشناسان توصیه می‌کنند که از این گیاه در اتاق خواب استفاده شود تا با تصفیه هوا خوابیدن بسیار راحت‌تر شود.

سانسوریا همانند سایر اعضای خانواده کاکتوس‌ها از مقاومت بالایی در هوای گرم و خشک برخوردار است، از این رو نگهداری آن با شرایط اقلیمی منطقه ما مناسب است، همچنین می‌تواند در درون ساقه و برگ‌های خود حجم زیادی از آب را برای مدت زمانی طولانی نگاه دارد؛ بنابراین میزان آب موردنیاز آن نیز بسیار کم است.

نور: گیاه سانسوریا گرچه به نور کم مقاوم است، اما در نور کامل و غیرمستقیم بهترین شرایط نوری برای گیاه مهیا می‌شود.

لازم به ذکر است در نور کم، برگ‌های گیاه رنگ پریده می‌شوند و در نمونه‌های سانسوریای ابلق، طرح روی برگ‌ها کم رنگ خواهد شد. 

دما: این گیاه طیف گسترده‌ای از دما را تحمل می‌کند و حتی قادر به تحمل دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد نیز می‌باشد.

با این وجود بهترین رشد را در دمای ۳۰-۲۰ درجه سانتیگراد خواهد داشت.

آبیاری: نیاز گیاه سانسوریا به آب کم است، به گونه‌ای که در تابستان هفته‌ای ۱ مرتبه و در زمستان هر ۲-۳ هفته یک مرتبه به آبیاری نیاز دارد و این میزان کافی است و به مه‌پاشی نیز احتیاجی ندارد، مگر بخواهید که هر چند وقت یکبار برگ‌ها را شستشو دهید. 

کوددهی: در صورت کم رنگ و کوچک ماندن برگ‌های سانسوریا، می‌توان در طی فصل رشد و به شکل ماهیانه از کود‌های مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کرد.

بهترین میزان مصرف کود، هر دو هفته یکبار مطابق دستور کود‌های زینتی موجود در بازار است.

خاک: خاک کمپوست بهترین خاک برای این گیاه است. به طور کلی خاک با بافت متوسط که زهکش مناسبی نیز دارد، محیط خوبی برای رشد این گیاه فراهم می‌کند.

مثلاً می‌توان از مخلوط خاک معمولی و خاک برگ و یا مخلوط این دو به همراه مقداری شن استفاده کرد. 

بیماری‌ها: سانسوریا رنگی بسیار مساعد پوسیدگی ریشه است که در آبیاری آن باید بسیار دقت کنید. کف گلدان باید دارای سوراخ‌هایی برای خروج آب باشد.

همچنین بیماری‌های قارچی این گیاه را مورد حمله قرار می‌دهند که می‌توان از قارچ کش‌های مانکوزب و کاربندازیم استفاده کرد.

از نشانه‌های بیماری‌های قارچی زرد شدن ساقه‌ها و برگ‌ها، پوسیدگی ریشه و تغییر رنگ در ساقه و بدنه گیاه است. 

تعویض گلدان: تعویض گلدان را می‌توان هر ۳-۲ سال انجام داد. به طور کلی گل سانسوریا، گلدان کوچکتر را بر بزرگ ترجیح می‌دهد، هنگام تعویض گلدان، خاک اطراف ریشه و به طور کلی خاک گلدان را با فشار دست متراکم کنید. 

تمیز کردن برگ‌ها: هر دو تا سه هفته یکبار برگ‌های غبارآلود را با پارچه و اسفنج مرطوب تمیز کنید.

 

برچسب ها: گل و گیاه، نگهداری از گل های آپارتمانی، سانسوریا، نگهداری از سانسوریا، نور مناسب سانسوریا، دمای مناسب سانسوریا تعداد بازديد: 801 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز