Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:22

21
شهریور
ترفند تشخیص گردو خوب از بد

ترفند تشخیص گردو خوب از بد

هر چه گردویی چرب‌تر باشد، این به معنای بهتر و مرغوب‌تر بودن آن است. برای تست میزان چربی گردو، آن را بین دو انگشت خود له کنید؛ با این کار با توجه به میزان روغنی که گردو پس می‌دهد، می‌توان میزان چرب بودن آن را متوجه شد.

 
برای اینکه متوجه شوید گردویی خوب و با کیفیت است یا خیر، فاکتور‌هایی که در این گزارش آمده است را باید امتحان کنید.
 
۱- توجه به عطر گردو: در هنگام خرید مغز گردو، تعدادی از گردو‌ها را بو کنید؛ اگر گردو عطر ماندگی یا غیر طبیعی می‌داد، این نشان از کهنگی یا کیفیت پایین آن گردو دارد.
 

۲- توجه به طعم گردو: برای این کار طعم تعدادی از گردو‌ها را امتحان کنید. گردوی تازه و مرغوب طعمی لذیذ و گس دارد؛ چنین گردویی نباید طعم ماندگی یا کپک بدهد و هم‌چنین زمانی که آن را می‌جوید، نباید در انتهای گلوی خود احساس تلخی زیاد یا سوزش کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که معمولا عطر و طعم گردوی ایرانی از گردوی خارجی بیشتر و بهتر است.

بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز و فوايد غذايی گردو- قسمت اول

 

 

 

۳- توجه به میزان چربی گردو: هر چه گردویی چرب‌تر باشد، این به معنای بهتر و مرغوب‌تر بودن آن است. برای تست میزان چربی گردو، آن را بین دو انگشت خود له کنید؛ با این کار با توجه به میزان روغنی که گردو پس می‌دهد، می‌توان میزان چرب بودن آن را متوجه شد.

۴- توجه به ظاهر گردو: در حالت کلی اگر گردویی خیلی تیره یا چروکیده باشد، این می‌تواند نشان‌دهنده پایین بودن کیفیت آن باشد، ولی نمی‌توان گفت هر گردوی تیره‌ای، کهنه و بی‌کیفیت است.

احتمالا با گردوی خورشتی آشنایی دارید؛ این گردو با وجود رنگ تیره‌ای که دارد، بعضا دارای طعم بهتر و چربی بالاتری نسبت به گردو‌های روشن‌تر و سفید است. علاوه بر این اکثر گردو‌های تویسرکان که مرغوب‌ترین و بهترین گردوی ایران محسوب می‌شوند، رنگ متمایل به زرد دارند.

نکته: از خرید گردویی که روی آن لکه زرد وجود دارد، خودداری کنید.

در مجموع سه فاکتور عطر، طعم و چربی گردو نسبت به ظاهر آن، بیشتر می‌توانند شما را در تشخیص گردوی مرغوب یاری دهند.

در بازار مواد غذایی قیمت یک کیلوگرم مغز گردو تویسرکان مبلغ۳۷۹،۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گردو درجه یک مخصوص فسنجان مبلغ ۶۱۲،۵۰۰ تومان اعلام شده است.

 بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز و فوايد غذايی گردو- قسمت دوم

 

 

برچسب ها: گردو، خواص گردو، مغز گردو، قیمت گردو تعداد بازديد: 157 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز