Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:48

11
آبان
طرز تهیه 2 مدل مربای خانگی خوشمزه و لذیذ با آلبالو و هویج

طرز تهیه 2 مدل مربای خانگی خوشمزه و لذیذ با آلبالو و هویج

تقریباً با هر میوه یا بهتر است بگوییم هر ماده غذایی در ایران مربا درست می کنند. از انجیر و هویج و آلبالو گرفته تا پوست هندوانه و پسته در ایران مرباه ای لذیذی از آن به دست می آید.

تقریباً با هر میوه یا بهتر است بگوییم هر ماده غذایی در ایران مربا درست می کنند. از انجیر و هویج و آلبالو گرفته تا پوست هندوانه و پسته در ایران مرباه ای لذیذی از آن به دست می آید. شاید با خود فکر کنید طرز تهیه مربا کار سختی است  ولی به هیچ عنوان اینطور نیست و می توانید با مواد اولیه آسان و در کمترین زمان ممکن، مربا های خانگی بسیار لذیذی را آماده کنید. در این مقاله قصد داریم به شما طرز تهیه چند مربای خانگی خوشمزه را بیان کنیم.

مربای هویج

برای آماده سازی مربای هویج مواد اولیه زیر را نیاز دارید:

  • یک کیلو هویج
  • یک کیلو شکر
  • دو پیمانه آب
  • یک قاشق غذاخوری هل
  • یک قاشق غذاخوری خلال پسته
  • نصف پیمانه گلاب
  • یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

طرز تهیه مربای هویج در منزل

  1. در مرحله اول هویج ها را به خوبی بشویید و پوست آن ها را جدا کنید سپس به صورت رنده شده در بیاورید.
  2. درون یک قابلمه هویج رنده شده را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از ۵ دقیقه تفت دادن هویج، به آن آب را اضافه کنید و اجازه دهید به نقطه جوش برسد.
  3. شکر را به محتویات خود اضافه کنید و آرام آرام مواد را هم بزنید تا به خوبی شکر در آن حل شود. در زمان رسیدن به نقطه جوش، کف روی شربت را جمع کنید.
  4. اگر کف روی قابلمه را دور نریزید در پایان مربای شما شفافیت لازم را نخواهد داشت. یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار دهید و اجازه دهید مربا به خوبی بپزد.

  1. بعد از دو ساعت هل را به همراه گلاب و زعفران دم کرده و پسته به قابلمه خود اضافه نمایید و مجدد درب قابلمه را بگذارید تا ۳۰ دقیقه دیگر مربا روی حرارت بماند.
  2. زیر قابلمه را بعد از سپری شدن این زمان خاموش نمایید و اجازه دهید مربا سرد شود سپس آن را درون شیشه های درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

مربای آلبالو

برای آماده سازی مربای آلبالو به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • یک کیلوگرم البالو
  • یک کیلو گرم شکر
  • یک قاشق مرباخوری وانیل
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش

توجه داشته باشید معمولا از مربای آلبالو و انجیر در انواع دسر های ایرانی برای تزیین استفاده می کنند. طرز تهیه مربای انجیر را می توانید در مجله اسنپ اکسپرس آموزش ببینید و تا کنار ساخت مربای آلبالو بتوانید کیک و کلوچه های لذیذی نیز از ترکیب این دو مربا تهیه نمایید.

طرز تهیه مربای آلبالوی خانگی

  1. در مرحله اول باید هسته های آلبالو جدا شود سپس درون یک قابلمه آلبالو ها را بریزید و به صورت لایه لایه روی هر مقدار آلبالو کمی شکر بپاشید.
  2. آب جوش سرد شده را به قابلمه خود اضافه کنید و اجازه دهید برای ۲۴ ساعت آلبالو ها درون آن بماند.
  3. بعد از سپری شدن این زمان، قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
  4. بعد از جوش آمدن محتوای درون قابلمه، کف روی آن را جمع کنید و دور بریزید تا مربای شما شفاف شود.
  5. زیر قابلمه را حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه مربا بپزد.
  6. بعد از سپری شدن این زمان آلبالو ها را از داخل قابلمه خارج کنید و اجازه دهید شربت مربا همچنان روی حرارت بماند تا حالت کشدار به خود بگیرد.
  7. در آخرین مراحل پخت مقداری آبلیمو و وانیل نیز به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مربا خنک شد، شربت را به همراه آلبالو درون ظرف های شیشه ای در بسته قرار دهید و درون یخچال آن را نگهداری کنید.

منبع: مجله اسنپ اکسپرس

برچسب ها: مربا، مربای آلبالو، مربای هویج، طرز تهیه مربا، طرز تهیه مربای هویج، مجله اسنپ اکسپرس، طرز تهیه مربای آلبالو تعداد بازديد: 254 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز