Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:56

29
فروردین
چاشنی‌های هوس‌انگیز

چاشنی‌های هوس‌انگیز

داشتن چاشنی‌ها و سس‌هایی با کیفیت - خردل، سالسا، سس‌های تند، سس باربکیو و غیره انتخاب عاقلانه‌ای است. مطمئن شوید که مواد زیر را برای استفاده همراه مواد غذایی و خوراکی‌های خود ذخیره کرده‌اید.

تحریریه زندگی آنلاین : داشتن چاشنی‌ها و سس‌هایی با کیفیت - خردل، سالسا، سس‌های تند، سس باربکیو و غیره انتخاب عاقلانه‌ای است. مطمئن شوید که مواد زیر را برای استفاده همراه مواد غذایی و خوراکی‌های خود ذخیره کرده‌اید تا در زمان مناسب و لازم از آنها استفاده کنید.

 

سس گوجه‌فرنگی:

این سس برای روی همبرگر و به‌عنوان مواد داخل شکم ماهی، مایة باربکیو و لوبیا قرمز پخته شده و گوشت گوسفند به کار می‌رود.

سس مایونز:

یکی از مواد اولیه برای چاشنی انواع سالاد همچون سالاد سیب‌زمینی و تخم‌مرغ به شمار می‌آید. به‌علاوه، این سس مزه‌ ساندویچ‌ها را عالی می‌کند.

بیشتربخوانید:

 

 

داشتن اقلام زیر هم خوب است:

به یک شیشه چاشنی هندی انبه یا گوجة خوب: چاشنی هندی انبه میوة شیرین شده‌ای است که به‌عنوان ادویه‌ای برای مرغ، گوشت بره، گوساله یا مرغابی گریل شده استفاده می‌شود. سعی کنید از آن به‌عنوان سسی چرب برای گوشت و مرغ کبابی استفاده کنید یا آن را روی ساندویچ‌های سردی همچون ساندویچ تخم‌مرغ آبپزشده، ساندویچ تن ماهی، مرغ یا ساندویچ گوشت بوقلمون استفاده کنید. همچنین این نوع چاشنی با سس‌های تهیه شده با ماست و به‌عنوان مایة املت خوب می‌شود.

 

چاشنی‌های متنوع:

چاشنی‌هایی همچون ذرت شیرین، گوجه‌فرنگی، قره قات و پیاز با ساندویچ‌های سرد، گوشت‌های گریل شده و بریانی بسیار خوب می‌شوند.

 شوید و ترشیجات شیرین: برای سرو کردن با ساندویچ‌ها و همچنین همراه سالادهای تخم‌مرخ، مرغ و سالاد سیب‌زمینی

ترب کوهی:

برای استفاده در ساندویچ‌ها، تزیین سالاد، رست بیف، ساندویچ همبرگر برای سس‌های خاص خامه‌ای یا سس‌های گوجه.

بیشتربخوانید:

سس مارینارا خانگی ؛یک طعم دهنده بی نظیر برای انواع اسپاگتی

 

 

سس پستو (شیشه‌ای، خانگی یا منجمد):

برای استفاده در پاستا، گوشت‌های گریل شده، ماهی، مرغ یا سبزیجات.

سالسا: این چاشنی برای گوشت و ماهی گریل شده، انواع املت و غذاهایی که با تخم مرغ تهیه می‌شوند، سالادها و غذاهای سنتی مکزیکی مناسب است. همچنین می‌توانید از سالسا به عنوان سس سبزیجات و چیپس ترتیلا استفاده کنید.

سس سویا (در دو نوع روشن و تیره رنگ):

برای مزه دار کردن گوشت، به عنوان چاشنی سالاد، سبزیجات سرخ شده، سوشی و تهیة انواع دیگر سس‌ها مناسب است. سس سویای چینی از سس سویای ژاپنی قوی‌تر و شورتر است. سس سویای ملایم را می‌توانید به عنوان چاشنی میگو، ماهی و سبزیجاتی همچون نخود فرنگی و بروکلی سرخ شده استفاده کنید. سس سویای غلیظ که با شکر سوخته مزه دار شده است با گوشت گریل شده بسیار خوشمزه می‌شود. گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب و خوابانده شده در روغن زیتون: این چاشنی مزه سس‌ها را بهتر می‌کند (مخصوصاً برای پاستا) و می‌توانید آن را با سالاد مخلوط کنید.

 

سس تاباسکو (فلفل دار):

این سس برای تند کردن و طعم دادن به غذاهایی که قرار است شور و تند باشند، استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از این سس در املت، روی استیک، سوپ‌ها، خورش‌ها، چاشنی گوشت، تاس کباب، دیزی و کاسرول ها استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه سس هریسا؛ خوش طعم و متفاوت

 

 

 

سس ورستر شایر:

از این سس برای تهیة انواع دیگر سس‌ها (تهیة سس معروف بلادی مری) همبرگر، استیک و چاشنی گوشت استفاده می‌شود.

خردل ديجون:

این نوع سس برای ترکیب شدن با سس سالاد، سس‌ها و به‌عنوان مخلفات ساندویچ‌های سرد و گرم گوشتی استفاده می‌شود. برای درست کردن خردلی خوش طعی و ادویه‌جات، آب مرکبات و یا کمی عسل را به مایة دیجون اضافه کنید. می‌توانید چاشنی‌هایی همچون ادویه‌ها، مرباها، ترشیجات، مایونز، خردل و سالسا را قبل از باز کردن در بطری‌شان ماه‌ها در یخچال نگهداری کنید. کرة بادام‌زمینی، روغن، سرکه، عسل و شیره‌ها بعد از باز شدن در بطری‌شان نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و می‌توانید آنها را برای ماه‌ها روی کابینت، به دور از گرما و نور خورشید نگهداری کنید. در صورت تردید داشتن نسبت به نحوة‌ نگهداری می‌توانید دستورالعمل روی شیشة این محصولات را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

سس تند دقوس + طرز تهیه‌

طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس سیر خانگی

 

برچسب ها: سس، چاشنی، سس مایونز، طرز تهیه انواع سس تعداد بازديد: 247 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز