Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:55

23
مهر
4 روش اصولی برای تمیز کردن تلویزیون

4 روش اصولی برای تمیز کردن تلویزیون

برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون، روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید آن را با استفاده از محلول آب و سرکه، دستمال مخصوص و اسپری‌ها و پاک‌کننده‌های مخصوص نمایشگر و ... تمیز کنید.

تلویزیون‌های امروزی اعم از LCD ،LED و PLASMA، علاوه بر کیفیت و مزیت‌های بالایی که دارند، دارای حساسیت‌های خاصی نیز هستند. یکی از این حساسیت‌ها تمیز کردن نمایشگر تلویزیون است که با کوچک‌ترین خدشه و فشار اضافی، خرابی پیکسل‌ها و در بعضی موارد خرابی کامل نمایشگر حاصل می‌شود. از این‌رو، دانستن روش اصولی تمیز کردن صفحه تلویزیون، مانند دانستنروش تمیز کردن مبل و شیرآلات و ... ضروری است. در این مطلب از سایت ستاره، روش درست و اصولی تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون را به شما آموزش خواهیم داد.

 

۱. استفاده از اسپری هوا و دستمال مرطوب

پیش از شروع به تمیز کردن صفحه نمایشگر، ابتدا تلویزیون را از پریز خارج کنید تا دستگاه خنک شود. پاک کردن دستگاه، در حالی به برق متصل است یا داغ است، باعث بروز مشکلات جدی خواهد شود.

در مرحله بعدی لازم است که گرد و غبارهای روی نمایشگر را بدون تماس دست، با استفاده از یک اسپری هوا و یا پنکه کوچک پراکنده کنیم. در این مرحله باید نمایشگر را با استفاده از دستمال‌های مخصوص و نرمی که برای سطوح شیشه طراحی شده است، تمیز کنیم. از این رو، با استفاده از تکنولوژی مایکروفایبر، دستمال‌های مخصوصی تولید شده‌اند که به سادگی می‌توانید خریداری کنید. برای این منظور دستمال میکروفایبر خود را مرطوب کنید. دقت داشته باشید که مرطوب کردن دستمال به معنای خیس بودن آن نیست. لازم است بعد از مرطوب کردن دستمال، آن را به خوبی فشار داده تا آب درون آن نیز به صورت کامل تخلیه شود. سپس دستمال مرطوب را به آرامی و به صورت حرکات رفت و برگشتی روی صفحه نمایشگر تلویزیون حرکت دهید.

دقت داشته باشید که استفاده از آب شاید جایگزین مناسبی برای انواع محلول‌های پاک کننده نمایشگر تلویزیون نباشد و فقط گرد و غبار را از صفحه نمایشگر بزداید، اما می‌توان گاهی اوقات از اسپری کردن آب مقطر نیز روی دستمال استفاده کرد.

 

۲. استفاده از محلول سرکه و آب

برای تهیه این محلول، سرکه و آب را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و بدین صورت یک تمیز کننده بسازید؛ سرکه ماده‌ای طبیعی و خوراکی است، برای تلویزیون مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دستمال نرم میکروفایبر را در مایعی که از آب و سرکه تهیه کرده‌اید، بزنید و آن را کمی مرطوب کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید محلول را روی تلویزیون بریزید، زیرا در این صورت، آثار آن به صورت دائمی روی نمایشگر باقی خواهد ماند. تنها با کمی مرطوب کردن دستمال و عبور آن از روی سطح نمایشگر، خواهید توانست که به سادگی صفحه نمایشگر را تمیز کنید. بعد از اینکه با حرکت دادن دستمال مرطوب، توانستید لکه‌ها و گرد و غبار را پاک کنید، باید با استفاده از یک دستمال دیگر، رطوبت حاصل از دستمال اول را گرفته و صفحه نمایش را کاملاً خشک کنید.

۳. با استفاده از پاک کننده مخصوص نمایشگر

بعد از خاموش کردن تلویزیون، به مدت ۱۵ دقیقه به دستگاه فرصت دهید تا خنک شود؛ در صورتی که تلویزیون داغ باشد، تمیز کردن آن به صفحه نمایشگر آسیب می‌رساند. از طرفی، هنگامی که تلویزیون خاموش است، شما یک تصویر کاملاً سیاه دارید که باعث می‌شود بهتر متوجه لک‌ها و گرد و غبار شوید.

ابتدا هر چیزی که باعث مخدوش شدن صفحه نمایشگر می‌شود را می‌بایست برطرف کنیم و برای این کار از دستمال مخصوص پاک کردن صفحه نمایشگر استفاده می‌کنیم. دقت داشته باشید که هرگز از پارچه‌های زبر برای تمیز کردن نمایشگرها استفاده نکنید. بهتر است برای تمیز کردن تلویزیون از پاک کننده‌های مخصوص صفحه نمایشگر استفاده کنید. برای این کار ابتدا مقدار اندکی از محلول پاک کننده صفحه نمایشگر را روی دستمال اسپری کنید و به آرامی آن را به صورت دایره‌ای روی صفحه نمایش بکشید تا تمام صفحه تمیز و خشک شود. حتی اگر لک‌های موجود از بین نرفت، شما نباید فشار زیادی روی صفحه نمایشگر وارد کنید و کافی است عمل تمیز کردن را بیشتر ادامه دهید.

۴. با استفاده از محلول ایزوپروپیل

در صورتی که روی صفحه نمایشگر شما فقط گرد و خاک نشسته است، مقداری آب مقطر برای تمیز کردن آن‌ کفایت می‌کند و نیاز به هیچ پاک کننده دیگری ندارید؛ اما اگر روی صفحات نمایشگر، لکه‌های چرب وجود دارد، استفاده از محلول آب مقطر و ایزوپروپیل می‌تواند شما را در این امر کمک کند. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از پارچه کاملاً خشک برای تمیز کردن صفحه نمایشگر‌ها استفاده نکنید، چراکه ذرات گرد و غبار می‌توانند به راحتی سطح صفحه نمایشگر‌ را بخراشد. بهترین پارچه برای تمیز کردن صفحه نمایشگر‌ها، همان‌طور که گفته شد، پارچه میکروفایبر است.

اما برای استفاده از ایزوپروپیل ابتدا آن را با مقدار برابری از آب مقطر مخلوط کنید. سپس محلول حاصل را برای تمیز کردن نمایشگر مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده ساده‌تر، محلول به دست آمده را درون یک آب پاش بریزد، این کار به شما دسترسی راحت‌تری به محلول می‌دهد و از آلوده کردن محیط نیز جلوگیری می‌کند. سپس دستمال را برداشته و به آرامی محلول به دست آمده را روی آن اسپری کنید. حال پارچه مرطوب شده را روی سطح صفحه نمایشگر بکشید تا سطوح به خوبی پاک شوند. دقت داشته باشید که هرگز نباید اسپری را به صورت مستقیم روی نمایشگر بپاشید، به ویژه این کار را در نواحی حاشیه صفحات نمایشگر انجام ندهید؛ زیرا ممکن است، رطوبت حاصل وارد مانیتور و یا تلویزیون شود.

 

کارهای غلط در هنگام تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون 

۱. استفاده از دستمال‌ کاغذی و دستمال زبر 

دقت داشته باشید که هرگز نباید از دستمال کاغذی و پارچه‌های زبر و خشک برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده کرد؛ زیرا این کار باعث مخدوش شدن صفحه نمایشگر می‌شود. بهتر است برای این کار از دستمال های مخصوصی که به آن اشاره شد استفاده کنید. 

۲. استفاده از مواد پاک کننده شیشه 

تصور نادرست بیشتر مردم این است که می‌توانند به جای پاک کننده مخصوص صفحه نمایشگر، از مواد پاک کننده شیشه استفاده کنند. بیشتر مردم به دلیل در دسترس بودن این مواد، از آن‌ها برای تمیز کردن نمایشگرها استفاده می‌کنند. در واقع این مواد دارای آمونیاک، الکل، استون یا اتیل کلراید هستند که سبب آسیب رساندن به لایه ضد لک روی صفحه نمایشگر می‌شوند. استفاده مداوم از این مواد موجب کم شدن کیفیت تصویر نمایشگر شده و طول عمر تلویزیون شما را کاهش می‌دهد.

۳. استفاده از محلول پاک کننده به صورت مستقیم

دقت کنید که به هیچ عنوان نباید محلول پاک کننده را به صورت مستقیم روی نمایشگر تلویزیون اسپری کنید، زیرا ممکن است به پوشش‌های ظریف انعکاسی نمایشگر آسیب وارد شود.

۴. استفاده از محلول‌های دارای الکل و استون  

استفاده از محلول‌های دارای الکل و استون، روش درستی برای تمیز کردن نمایشگرها نیست؛ الکل به مرور باعث مات و کدر شدن نمایشگر شده و این موضوع موجب از بین رفتن پوشش نمایشگر می‌شود.

 

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید، تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون کاری حساس و دارای اصول مربوط به خود است. از این‌رو، پیشگیری از لکه شدن نمایشگر بهترین راه حل پیش روی شماست. از طرفی دیگر، با تمیز کردن منظم نمایشگر تلویزیون، با استفاده از دستمال مخصوص و غبار روبی آن، می‌توان از بروز لکه‌های چربی که پاک کردن آن‌ها دشوارتر است، جلوگیری کرد.

 

منبع : ستاره

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن تلویزیون

برچسب ها: تمیز کردن تلویزیون، تمیز کردن صفحه نمایشگر، محلول آب و سرکه، اسپری پاک کننده تعداد بازديد: 464 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز