Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 07:38

21
شهریور
نکاتی کلیدی برای شست و شوی لباس ها

نکاتی کلیدی برای شست و شوی لباس ها

انجام لباس های شسته شده احتمالاً یکی از خسته کننده ترین کارهای خانه است، اما واقعاً هیچ راهی وجود ندارد. اگرچه مهندسان تمام وقت لوازم خانگی جدیدی را اختراع می کنند .

انجام لباس های شسته شده احتمالاً یکی از خسته کننده ترین کارهای خانه است، اما واقعاً هیچ راهی وجود ندارد. اگرچه مهندسان تمام وقت لوازم خانگی جدیدی را اختراع می کنند و اکنون حتی نوعی ماشین لباسشویی وجود دارد که از راه دور قابل کنترل است، اما این روند هنوز هم خوشایند نیست.

 

طبق آمار، زنان حدود 17 دقیقه در روز را برای انجام لباسشویی می گذرانند. در این مقاله ما ترفندهایی را به اشتراک می گذاریم که می تواند مدت زمانی را که برای مرتب سازی، شستشو و خشک کردن لباس های شما صرف می کنید، بطور قابل توجهی کاهش دهد.

 

لیستی از توصیه هایی را ارائه داده ایم که انجام کار لباسشویی را سریع و سریع انجام می دهد.

 

1. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از دهانشویه استفاده کنید.

برای ادامه کارکردن در سطح مورد نظر، ماشین لباسشویی ها باید به طور مرتب ضد عفونی شوند. مواد شوینده مخصوصی وجود دارد که می توانید خریداری کنید، اما می توانید از دهانشویه معمولی نیز استفاده کنید - فقط کافی است نصف لیوان را به محلی که معمولاً مواد شوینده را در ماشین لباسشویی می گذارید اضافه کنید و چرخه کامل شستشو را شروع کنید. قارچ، قالب و باکتری های مضر از بین می روند.

 

دهانشویه قارچ، قالب و باکتری های مضر لباسشویی را از بین می برد

 

2. هنگام شستن جوراب از کیسه های مخصوص استفاده کنید.

بسیاری از افراد در شرایطی قرار گرفته اند که جوراب آنها در ماشین لباسشویی ناپدید شد. و دانشمندان سیمون مور و جف الیس حتی فرمولی را تهیه کردند که این رمز و راز را توضیح می دهد.

 

اما زنان خانه دار باتجربه خرید کیسه های ویژه برای شستن قطعات کوچک لباس برای هر یک از اعضای خانواده توصیه می کنند. در این حالت، مشکل لباس های گمشده بدون هیچ مشکلی حل می شود.

 

از کیسه های مخصوص برای شستن جوراب در لباسشویی استفاده کنید

 

3. مقداری قرص آسپیرین را داخل ماشین لباسشویی بگذارید تا لباس هایتان سفیدتر شود.

برخی از افراد به دلیل لکه های عرق زرد که اغلب ظاهر می شوند، سعی می کنند از پوشیدن لباس سفید خودداری کنند. اگر تا به حال از ترساندن پیراهن زیبا و سفید ترسیده اید، پس خبرهای خوبی برای شما به دست آورده ایم! قرار دادن چندین قرص آسپیرین در ماشین لباسشویی به دلیل داشتن اسید سالیسیلیک باعث سفیدتر شدن سفیده های شما می شود. بنابراین به پیراهن سفید مورد علاقه خود برسید و بدانید که لکه های عرق زرد چیزهای گذشته است!

 

برای از بین بردن لکه های عرق از قرص آسپرین استفاده کنید

 

4. لباس خود را بیش از حد خشک نکنید.

اتو کردن لباس هایی که بیشتر از حد لازم خشک شده اند بسیار سخت است زیرا پارچه در برابر ضربه حرارتی مقاوم می شود. در بعضی موارد بسیار دشوار، حتی آهن با بخار ساز هم به شما کمک نمی کند. اتو کردن لباس هایی که مرطوب هستند راحت تر است. و اگر لباس هایتان کاملا خشک هستند زمان اتو زدن، فقط مقداری آب روی آنها بپاشید.

 

اتو کردن لباس هایی که مرطوب هستند راحت تر است

 

5. از شامپو بچه برای ترمیم لباس هایی که کوچک شده اند استفاده کنید.

این ممکن است غیر معمول به نظر برسد، اما شامپو یا تهویه کودک می تواند لباس های کوچک شما را به اندازه اصلی خود برگرداند. کافی است مقدار کمی از آن را به یک ظرف با آب گرم اضافه کنید و بگذارید لباس به مدت 10-15 دقیقه خیس شود. سپس آن را با حوله خشک کنید و آن را به صورت افقی دراز کنید تا بگذارید کاملاً خشک شود. تهویه کننده فیبر را صاف کرده و آن را به اندازه اصلی خود برمی گرداند.

 

شامپو کودک می تواند لباس های کوچک شما را به اندازه اصلی خود برگرداند

 

6. هنگام شستن چیزی سفید از نرم کننده استفاده نکنید.

خانم های خانه دار باتجربه هنگام شستن چیزی سفید، توصیه نمی کنند نرم کننده را اضافه کنید، زیرا اجازه نمی دهد لباس تا حد ممکن سفید شود. اگر هدف شما این است که لباس هایتان به زیبایی درخشان سفید باشد، باید به جای مواد شوینده و نرم کننده معمول خود از سفید کننده مخصوص استفاده کنید. سایر اجزاء اجازه نمی دهند که سفید کننده به همان اندازه که ممکن است کار کند.

 

هنگام شستن لباس های سفید از نرم کننده استفاده نکنید

 

7. لباس ها را بر اساس چگالی آن ها مرتب کنید.

لباس ها را بر اساس رنگ آنها مرتب نکنید - آنها را با چگالی پارچه مرتب کنید. پارچه های سنگین آب بیشتری نسبت به پارچه های سبک تر جذب می کنند. به همین دلیل است که مواد شوینده از بعضی لباس ها درست شسته نمی شوند و به همین دلیل شستشوی مختلط به لباس های ساخته شده از الیاف نازک آسیب می رساند. اما باید 2 استثنا را به خاطر بسپارید:

 

لباس های سفید همیشه جداگانه شسته می شوند.

درجه حرارت نباید بیشتر از 85 درجه فارنهایت باشد و یا لباس هایی با رنگ های مختلف اشباع رنگ ها را از دست می دهند.

 

لباس ها را بر اساس چگالی آن ها مرتب کنید

 

8. توپ های فویلی درست کنید و در ماشین لباسشویی قرار دهید.

برای فراموش نکردن الکتریسیته ساکن در لباس خود، چند عدد گلوله فویلی را در ماشین لباسشویی قرار دهید. آنها بار استاتیک را جذب می کنند. مواظب باشید گلوله های فویلی تیز نباشند که هنگام شستشو لباس تان را نخ کش یا پاره کند.

 

گلوله های فویلی باعث از بین رفتن الکتریسیته لباس می شود

 

9. برای از بین بردن لکه های آرایش از کرم اصلاح استفاده کنید.

بعضی اوقات خلاص شدن از شر لکه های آرایش غیرممکن است زیرا برخی پایه ها و برخی از انواع رژ لب می توانند برای همیشه روی لباس شما بمانند. با این حال، برای از بین بردن آرایش، می توانید مقداری خمیر ریش را به طور مرتب بر روی لکه قرار دهید و لباس ها را طبق معمول بشویید.

 

لکه های آرایشی را قبل از شستشو با خمیر ریش پاک کنید

 

10. کلاه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید.

برای اینکه مطمئن شوید کلاه شما شکل خود را از دست نمی دهد، آن را در ماشین لباسشویی نشویید. راه حل ساده است - می توانید آن را در ماشین ظرفشویی بشویید. آن را روی قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید و چرخه کامل را شروع کنید.

 

کلاه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید

 

11. برای شستن جوراب های کثیف از آب سرد استفاده کنید.

شما نمی توانید جوراب را در آب گرم بشویید زیرا خاک (مانند عرق) دارای پروتئین است. اگر درجه حرارت بسیار گرم را روی چنین خاکی بمالید، همیشه در جوراب شما باقی خواهد ماند. به همین دلیل، مهم نیست که بیشتر مردم فکر کنند، بهتر است جوراب را در آب گرم بشویید.

 

جوراب های کثیف با آب سرد بشویید

 

12. لکه های محکم را با سشوار از بین ببرید.

برای خلاص شدن از شر لکه های غیر پروتئینی قدیمی مانند چمن، خاک یا آب میوه، می توانید آنها را با سشوار گرم کنید و کمی مواد شوینده را روی آن قرار دهید. پس از آن می توانید لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید. گرم کردن لکه به مؤثرتر کارآیی مواد شوینده کمک می کند.

 

قبل از شستن لکه های سرسخت آن ها را با سشوار گرم کنید

 

13. از حوله های خشک استفاده کنید تا لباس های شما سریعتر خشک شود.

اگر حوله های خشک را بین ردیف لباس های شسته شده آویزان کنید، خشکشویی سریعتر خشک می شود. اگر هنوز یک تکه لباس مرطوب است اما واقعاً لازم است آن را بپوشید، می توانید فقط آن را در یک حوله خشک بپیچانید و آن را در جایی قرار دهید که هیچ رطوبتی اطراف آن نباشد.

 

برای خشک کردن سریع لباس ها از حوله های خشک استفاده کنید

برچسب ها: مواد شوینده، ماشین لباسشویی، لکه گیری لباس، شست وشوی لباس تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز