Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:43

27
تیر
روش های مقابله با حشرات موذی (2)

روش های مقابله با حشرات موذی (2)

اگر از شر حشراتی مانند پشه‌ها و سوسک‌های خانگی خسته شده‌اید، به مطالب این مقاله توجه نمایید. همچنین در اینجا به ساس و راه‌های رهایی از آن اشاره شده است.

پشه ها

پشه ها همه جای این کره خاکی پیدا می شوند. این حشرات در آب های راکد، تخم گذاری می کنند. بنابراین در کنار دریاچه، مرداب، تالاب و باتلاق ها، به وفور می توان پشه ها را یافت.

این حشرات در فصل های بهار و تابستان فعال هستند. برای رساندن مواد غذایی به تخم های شان، از خون انسان و دیگر حیوانات تغذیه می کنند.

البته جنس نر آن، از شهد گل ها نیز تغذیه می کند. وقتی پشه بدن انسان را نیش می زند، بدن به بزاق این حشره واکنش نشان داده و در محل گزش تورم کرده، قرمز و خارش دار می شود.

برخی از پشه ها در برخی از مناطق موجب انتقال بیماری های خطرناک و مرگباری مانند مالاریا، ورم مغز، تب زرد و ویروس نیل غربی می شوند.

بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر می توان این حشرات را کنترل کرد. ابتدا خانه را طبق مواردی که پیش از این بیان شد، پاک و تمیز نگهدارید.

پنجره ها و تمام راه های ورودی به داخل خانه را توری نصب کنید. هیچ کجای خانه آب راکد باقی نماند. علف های باغچه را کوتاه کنید. اگر تابستان ها در فضای باز می خوابید، حتما لباس های آستین بلند و شلوار بپوشید.

دفع کننده های طبیعی مانند روغن اوکالیپتوس و لیموترش و یا اسانس اسطوخودوس، نعناع، سنبل هندی نیز مفید هستند.

سوسک ها

این حشرات که از نظر برخی افراد بسیار زشت و کریه منظر هستند، همه جای دنیا و به ویژه درنقاط پرجمعیت یافت می شوند.

بهترین مکان برای زندگی آنها، مکان های مرطوب و گرم مانند حمام، آشپزخانه و زیرزمین هاست. همچنین در لوله ها و سیستم های فاضلاب به وفور یافت می شوند.

سوسک هاتقریبا همه چیز می خورند، از کاغذ گرفته تا مقوا و جعبه و باقیمانده غذاها. بزاق، مدفوع و بخش های مختلف این حشره، موجب واکنش های حساسیتی به ویژه در کودکان می شود.

افراد مبتلا به آسم، نسبت به آلرژی های مربوط به این حشره بسیار حساس هستند. این حشرات، باکتری هایی مانند ایی.کولی، سالمونلا و دیگر بیماریزاها را منتقل می کنند.

از آنجایی که این حشرات شبگرد هستند، به راحتی دیده نمی شوند و بسیار سرسخت اند. اما می شود از دست آنها هم خلاص شد.

سینک ظرفشویی را هرازگاهی با سرکه سیب، ضدعفونی و خشک کنید. غذاها را در یخچال نگهدارید. تمام حفره های موجود در دیوار و یا کف خانه را بپوشانید و مسدود کنید.

این حشرات از اسید بوریک (جوهر بوره) متنفر هستند، بنابراین یک خط نازک، از این اسید در کناره دیوارهای اتاق ها و میان شکاف ها بریزید.

این حشرات از برگ بو نیز بیزارند، بنابراین با استفاده از این گیاه می توانید آنها را فراری دهید.

ساس ها

ساس ها در بیشتر نقاط دنیا در آپارتمان ها، هتل و مسافرخانه ها، قطار و اتوبوس ها دیده می شوند. از آنجایی که این حشرات به راحتی در چمدان ها، کیف و لباس های افراد پنهان می شوند، می توانند به هرجایی منتقل شوند.

ساس ها عاشق رختخواب ها هستند و به راحتی لابه لای درزهای بالش و تشک قرار می گیرند و صاحب رختخواب را نیش می زنند.

اگرچه بیماری ها را منتقل نمی کنند اما باعث خارش، نگرانی و بی خوابی در فرد می شوند. حتی واکنش های حساسیتی شدیدی را موجب می شوند.

برای رهایی از شر این حشره باید لباس و رختخواب های آلوده را با آب داغ شست و همیشه تمیز نگهداشت. دارچین، علف لیمو، گل میخک، نعناع و اوکالیپتوس برای فراری دادن ساس ها مفید هستند.

 

 

برای خواندن بخش اول -روش های مقابله با حشرات موذی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تمیز کردن منزل، حشره کش، حشرات موذی، مبارزه با حشرات، دفع پشه، دفع سوسک، دفع ساس تعداد بازديد: 969 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز